Kestääkö nykyiset TSI:t ja DSG:t?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Rannis
-
Viestit: 357
Liittynyt: 8.5.2007 21:09

Kestääkö nykyiset TSI:t ja DSG:t?

ViestiKirjoittaja Rannis » 7.9.2016 10:38

Morjesta.

Olen tässä vähän aikaa jo uutta autoa kattonu. Uudempaa sukupolven Yetiä olen vähän miettiny ja varmaan 1.2tsi ja dsgllä. Mutta miten noi nykyiset Tsit ja Dsgeet, niin paljon kauhustooreja olen lukenu?

kurvimies
-
Viestit: 119
Liittynyt: 27.11.2012 21:28

Re: Kestääkö nykyiset TSI:t ja DSG:t?

ViestiKirjoittaja kurvimies » 8.9.2016 12:24

Kannattaako ottaa riskiä, niin paljon on juttua nimenomaan 1.2 ja 1.4 koneista ja niiden lootista. Maahantuojan natseiluista ja niin edelleen. Sinuna laittaisin japsin, esimerkiksi RAV4 + ruostesuojaisin perusteellisesti. Jos siis tuon tyypin autoa haet. Niillä pääsee ja jos joskus on käynyt ettei pääse niin valmistaja on huolehtinut reklamoinnit täysin erilailla kuin vag.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

Re: Kestääkö nykyiset TSI:t ja DSG:t?

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 8.9.2016 12:58

rav4, CRV, forrster hyvii vaihtoehtoja.Pääset päljon helpommalla.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Re: Kestääkö nykyiset TSI:t ja DSG:t?

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.9.2016 15:18

Minkä ikäinen on "nykyinen"?.. Korvaavat osat tullu jakopäähän ja tietääkseni laatikkoon/ vauhtipyöräänkin jo vuosia sitten.

Rannis
-
Viestit: 357
Liittynyt: 8.5.2007 21:09

Re: Kestääkö nykyiset TSI:t ja DSG:t?

ViestiKirjoittaja Rannis » 9.9.2016 7:55

Siis ihan uusi auto on hakusessa.

Oon mä japskeja kans kattonu, tahtoo vaan hinta pomsahtaa rav4sessa ja subaruissa. Neliveto crv vähän sama asia mutta etuveto pysyis vielä budgetissa.

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

Re: Kestääkö nykyiset TSI:t ja DSG:t?

ViestiKirjoittaja 3AHG » 9.9.2016 16:53

Subaru on näistä ainoa mistä voi puhua nelivetona, muut on lähinnä leluja siihen verrattuna jos etenemiskyvystä puhutaan.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

Re: Kestääkö nykyiset TSI:t ja DSG:t?

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 9.9.2016 18:54

Uuden uskallat ostaa hyvillä mielin jo. Hihnajakopää jne

Rannis
-
Viestit: 357
Liittynyt: 8.5.2007 21:09

Re: Kestääkö nykyiset TSI:t ja DSG:t?

ViestiKirjoittaja Rannis » 10.9.2016 9:27

Tiedän että nämä ns. nelivedot eivät oikeasti mitään neliveto olekaan. Subaru xv( sama kokoluokkaa ku yeti) kävin koeajamassa vähän aikaa sitten mutta automaatti laatikko oli ihan kauhee. Crvn laatikko on paljon parempi ku perinteinen automaatti eikä mikään robottilaatikko.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

Re: Kestääkö nykyiset TSI:t ja DSG:t?

ViestiKirjoittaja Warmaster » 15.9.2016 18:14

no jeesus vittu sentään. vika on ollut 2008-2010 vuonna ja nekin korjattiin pääasiassa kaikille joilla ongelma oli. Uskaltaa ostaa.
Ei ole ketjuja/kiristimiä mennyt enää uudemman koneen myötä ja nyt jos uuden ostat niin ei varmasti ole vanhaa moottoria siinä.

Ihmiset on kyllä saatana ihmeellisiä, kun jos on ollut vuonna kivi ja miekka joku vika niin luulevat, että vieläkin on sama vika.
Ja kokemuksella VAG konsernin kivijalkaliikkeessä ollut varaosamyyjänä.

Sitä paitsi ostat uuden niin sinulla on siinä takuu, jos nyt sattuisi se huono kappale.
rav4 romuissa ujeltaa etuperät perkele jo uutena, että se siitä laadusta ja jos tykkää ruosteisista romuista niin ehottamasti toiota.
Lisäksi Skoda on huomattavasti parempi ajaa kuin yksikään tojota

Yeti on ollut hyvin suosittu myös ja ei ole paukkunut koneita tai lootia. Myös DSG laatikko on uudistunut 2010 jälkeen. Lootaan tuli useita muutoksia (öljyjen vaihto yms. yksi pykälä lisää jne. parantuneet mekatroniikat yms yms yms)

Subarulla on ehdottomasti yksi parhaimmista nelikoista ja hyvä auto muutenkin, mutta xv kannattaa pysyä erossa, koska on tojotan kanssa yhteistyö auto niin laatu laski kuin lehmän häntä aamupaskan jälkeen. Subarussa on myös hieman kalliimmat varaosat mutta on muuten ollut aina todella laadukas auto (forester, legacy, impreza)
Automaattiloota ei ole subarussa kovin mahtava ja parhaimmillaan se kyllä on manuaalina koko auto. Ne on "saksalaisen" jämeriä ajaakin.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Kestääkö nykyiset TSI:t ja DSG:t?

ViestiKirjoittaja Jultsu » 15.9.2016 18:34

Warmaster kirjoitti:no jeesus vittu sentään. vika on ollut 2008-2010 vuonna ja nekin korjattiin pääasiassa kaikille joilla ongelma oli. Uskaltaa ostaa.

Juu, korjattiin kerran, ja silloinkin vielä kehdattiin nyhtää asiakkaalta kuvetta omasta taskusta. Uuvuttavan vänkäämisen myötä noita sitten osalle vaihdeltiin ilman omavastuita. Monelta on myös kiristimet hajonnut toistamiseen samoilla kilometreillä, niiden kanssa vastaantuloonkin ollut vähän hiljaisempaa.

Ihmiset on kyllä saatana ihmeellisiä, kun jos on ollut vuonna kivi ja miekka joku vika niin luulevat, että vieläkin on sama vika.


Juu, maineen kun kerran menettää (syystä tai aiheetta, sillä ei ole väliä) niin takaisin saaminen kestää vähintään pari sukupolvea. Opel on juuri toipumassa siitä paska-auton maineesta jonka sai kolmisenkymmentä vuotta sitten, sama on just nyt edessä volkkarilla.. Ja vaikka se auto toimisikin koko omistusajan oireetta, viimeistään siinä vaiheessa kun tuota TSI+DSG -yhdistelmää koittaa kaupata eteenpäin huomaa että mielikuvat on jo juurtuneet syvään.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

Re: Kestääkö nykyiset TSI:t ja DSG:t?

ViestiKirjoittaja Warmaster » 15.9.2016 18:50

En ole itse ymmärtänyt tuota ikinä. Kertoo vaan paljon, ettei ihmiset osaa kehittyä, tietty itse pidän ranskalaisia autoja paskoina mutta ihan syystäkin, ne ei ole kehittyneet vuosienkaan saatossa :D

Tuo että niistä nyhdettiin rahaa on ihan liikeestä kiinni. Voin kertoa, että esim. Skoda veti goodwillinä lähes kaikki keissit, jos vaan sitä esitettiin mutta rahanahneet työnjohtajat(provikkaa kato, kun saadaan paljon rahaa taloon) eivät joillekin asiakkaille sitä kertoneet. En ollut kauhean suosittu, koska pidin asiakkaan puolia ja kun tilasin osat tietty niin kysyin aina Skodalta, että oisko tää takuu hommma. Lähes aina meni läpi.
Minusta on kuitenkin reilua, että asiakkaasta pidetään huolta ja jos autossa on mennyt just takuu umpeen niin kyllä se on korvattava imho.
Asia erikseen oli autot joista meni vaikka dsg rikki jossain 250tkm, semmoiset on jo niin paljon ajettuja, että saattavat hajota muusta kuin valmistusviasta.

Suomessa nyt on muutenkin tään "kun edellinen kestii 300tkm niin pitää nykyäänkin kestää"
Autonvalmistajat ei suunnittele autojaa niin, että ne kestää hamaan tulevaisuuteen. Aikanaan oli Saksalaisilla se tavoite, että 3 vuotta ajetaan ja vaihdetaan uusi.
Nehän on perkele kauhuissaan, kun ne kuulee paljon me suomessa näillä ajetaan :D
Eikä se ole taloudellisesti kannattavaa rakentaan hemmetin kestäviä osia(puhun nyt just noista 300tkm +/- kestävistä), koska ne on kalliita valmistaa ja kun se raha tulee jälkimarkkinoinnistas niin varaosiakin on saatava myytyä ja sitä huoltotyötä.

Moni ei vaan mieti näitä asioita. Hyvä esimerkki on myös nykypuhelimet, ei ne kestä kun just sen takuun tyyliin ja sitten komponentit on jo ihan loppu.

Kyllä edelleen vag-konserni tekee yksiä parhaimpia ja laadukkaimpia autoja maailmassa ja kun otetaan huomioon kuinka monia miljoonia vuodessa tulee niin se vikaprosentti on kohtuullisen pieni verraten joihinkin pienempiin merkkeihin.
Tää on tää suomi semmonen kärpäsenpaska ja vähän asukkaita niin täällä joka asiasta tulee kauhea haloo aina ja ihan turhan takia.

Justiinsa oli naiskaveri peloteltu ihan turhan takia noista TSI koneista, lähdin hänen mukaan sitten katsomaan 2013 Ford Focus ecoboostia. Ok auto oli parhailla varusteilla ja onhan se ok näköinenkin. pyysin kolme kertaa, että nostasivat nosturilla ylös että näkis pohjan. Myyjä sanoi että mekaanikko nostaa, mekaanikko sanoi ettei rupea nostamaan ja juoksi pitsaloota kädessä syömään. Toinen mekaanikkokaan ei suostunut nostamaan. Koeajolla sitten itse ryömin auton alle takaa ja voi vittu, koko taka-akseli aivan ruosteessa! jarrusatulat umpiruosteessa ja vararengaskotelo ihan ruosteessa.
Soittelin sitten isälleni joka on fordin mies ollut 30 vuotta niin tuumasi, että joo hänenkin 2014 focus oli akseli ruosteessa ja joutu hioon ja massaan koko alustan. (120tkm ajettu)

Järkyttävää paskaa ton ikäiseksi autoksi! Käytiin sit hakeen ambiente skoda octavia 2012 1.2tsi koneella ja oli se vaan hiton parempi ajaa ja ei ruostetta näkynyt missään (100tkm ajettu)

Edes mun 1996 golffi ja 1998 audi ei oo niin ruosteisia kuin noi fordit on.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

Re: Kestääkö nykyiset TSI:t ja DSG:t?

ViestiKirjoittaja Entris » 18.9.2016 19:30

Kovaa settiä Warmasterilta. :-D

Itse olen miettinyt max 5 vuotta vanhan Superbin ostoa, lienee niissäkin olevan koneet ja DSG:t jo ihan käypää tavaraa?

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

Re: Kestääkö nykyiset TSI:t ja DSG:t?

ViestiKirjoittaja Jonde » 18.9.2016 20:28

Voin sanoa että aika paksua tekstiä vv-auto lasien läpi tuossa ylhäällä kirjoitettu.
En nyt vielä viitsi avautua tarkemmin omista kokemuksista mitä tulee uuteen ja vanhaan tsi koneeseen, kun omat asiat ovat vielä kesken. Mutta välttäisin kaikkia VV-Auton maahantuomia merkkejä kuin ruttoa, paskaa saa oikeesti halvemmalla muualtakin.

kurvimies
-
Viestit: 119
Liittynyt: 27.11.2012 21:28

Re: Kestääkö nykyiset TSI:t ja DSG:t?

ViestiKirjoittaja kurvimies » 18.9.2016 20:33

Joopa joo. Kova palopuhe. Tuli monta pointtia esille joiden takia ei käy mielessä edes harkita uudenkarheaa vaggia. Telkkaria myöten on haastateltu vw-auton pomoa, joka pokalla vannoo että nou problem ja jos onkin niin aina on korjattu. Ei maininnut että kenen laskuun. Sen verran olen jututtanut erityisesti hajonneita 1.2 ja 1.4 tsi dsg korjanneita mekaanikkoja että hullu täytyy olla jos ottaa noinkin kalliin lelun kuin auton kanssa aivan turhia riskejä, joilla ei voita kuin vararikon ja jälleenmyyntiarvon romahtamisen. Epäilenkin että kirjoittajalla on vaihtohalli täynnä 1.2tsi golfeja ;)

Kuten joku jo mainitsi on täysin tunnettua kuinka saakelin vaikeaa (lue: Kallista) asiakkaalla maksattaminen on. Siis haloo, jakopäät katkeilee ja volkkarin sekä audin tomaatit ovat aikojen saatossa olleet tekniikasta riippumatta varsin epäluotettavia. Entäs sen 2-litrasen kiiselin suutinpulmat? Väljyyttä ja öljyä palotilaan. Kaksoismassavauhtipyörät? Normikulumistako? Minä en sellaista normikulumista kaipaa, vaikka se myyjän mielestä olisi jo korkea aika vaihtaa uunituoreeseen. Tottakai olisi, hän on myyjä. Kyllä vag on tehny niin ooppelit että tulossa huonot pari vuosikymmentä, jos ihmisillä enää mitään järkeä on.

Reklamointi on hoitunut vähän eri malliin mm. Toyotalla. Siellä ei tartte kirves kädessä inttää huollon kanssa miksi asiakkaan tulisi maksaa materiaali- tai suunnittelumunauksista. Päinvastoin ovat kutsuneet oma-aloitteisesti niitä harvoja fiaskomyllyjään vaihdettavaksi ainakin reilusti yli 200tkm kelattuihin rasseihin. Siis vaihtaneet moottoreita, takuuseen, ilmaiseksi. Ja sitä pienempien vikojen hoitamista asiallisesti. Toisaalta vaihtopuolella on myynnissä esim lukemattomia 1.6-koneisia 4A-FE-pannuja joilla on ajettu lähemmäs 500tkm. Mikä se on kenellekin sitten tuotteen elinkaarimitta.

Vw-autolla on ollut niin syvä kusetuksen maku noissa goodwill-kampanjoissa ja muissa törkymunauksissa. Vaikka kertoo tiskillä asian joka on tiedossa (goodwill-kampanja) niin parhaassa tapauksessa asia on hyväksytty pitkin hampain. Siis mitä helvettiä, kysyn minä. Joitain mokia volsu on sentään korjauttanut ulkomailla, mutta täällä viimeistään vähittäismyynti rahastaa olemalla tietämättä mitään. Törkeää. Vanhoissa autoissa aikanaan oli kaikissa moottori loppu 100tkm kohdalla, myös kuplassa. Nykyisin se on sitä enää vagilla ja mazdalla. En ihmettele huonoa mainetta.

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

Re: Kestääkö nykyiset TSI:t ja DSG:t?

ViestiKirjoittaja Styroks » 21.9.2016 0:20

Toisaalta, onko se tekniikan kesto muutenkaan se isoin ongelma? Osaa nämä uudemmat VAG:t myös ruostua. Kyllä se vähän pistää miettimään, mitä ostaa ja kuinka pitkään sitä uskaltaa pitää...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Re: Kestääkö nykyiset TSI:t ja DSG:t?

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.9.2016 1:07

Älä ny käy myrkyttään meitä pirkkalaisia! :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 59 vierailijaa