mk1 isompien jarrujen kanssa ongelmaa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

vihtoriii
-
Viestit: 13
Liittynyt: 2.4.2010 17:46

mk1 isompien jarrujen kanssa ongelmaa

ViestiKirjoittaja vihtoriii » 28.8.2016 18:42

Alkaa ideat loppumaan jetan jarrujen kanssa. Jarrupolikimen liike on pitkä. Jarrut kuitenkin jaruttaa jo pienelläkin polkimen liikkeellä hiljaisessa vauhdissa testattuna. Hiekalla lukkojarrutuksessa etuset nappaa vähän aikasemmin lukkoon kun takaset. Tänään testailin tuoreella asfaltilla n. 60km/h vauhdista täydellä voimalla ja perä meni lukkoon, mutta etujarrut ei ollenkaan. Keulalla painava 20vt ja 02m 6v loota yhdistelmä.

Autossa on siis:
-Edessä 280mm levyt ja girling 54 satulat
-Takan mk2 levyt napoineen ja mk4 satulat
-22mm pääsylinteri ja 9" tehostaja (mk1 gtistä)
-Kaikki uudet jarruputket ja letkut (paitsi etujarruletkut)
-Takajarruputkien välissä 3/15 jarrupaineen alentimet mitä suositellaan tähän setuppiin
-Taka-akselilla myös painon mukaan säätyvä jarrupaineventtiili

Yllä olevat osat pitäisi olla täysin yhteenkäypäisiä?

Järjestelmä ilmattu monta kertaa.
Pääsylinteri on uusi. Satulat käytettyjä, mutta niissä ei näy vuotoja ja männät liikkuu herkästi. Tuntuisi siis että etujarruille ei tule tarpeeksi voimaa, mutta miksi?

Mettalainen
-
Viestit: 53
Liittynyt: 2.6.2011 13:18

Re: mk1 isompien jarrujen kanssa ongelmaa

ViestiKirjoittaja Mettalainen » 28.8.2016 19:13

villi veikkaus pääsylkky liian pieni kolmos ja nelos gtissä on 23mm sylkky

EDIT. fixus antaa 23.8mm sylkylle kokoa

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

Re: mk1 isompien jarrujen kanssa ongelmaa

ViestiKirjoittaja samza » 28.8.2016 19:22

kyllä 22mm pääsylinteri pitäisi olla riittävä. Esim itsellä tälläerää 4mäntä brembot ja 22mm sylinteri, hyvin toimii ja pysähtyy.
Miksi taakse 2x rajoitin? jos ne jotenkin sotkee toisiaan? eikö pelkkä kuorman mukaan säätyvä riittäisi? ja jos sen vielä säätäisi mahdollisimman löysäksi

vihtoriii
-
Viestit: 13
Liittynyt: 2.4.2010 17:46

Re: mk1 isompien jarrujen kanssa ongelmaa

ViestiKirjoittaja vihtoriii » 28.8.2016 19:46

Mutta jos 2x rajoittimet, niin miksi takapää lukkiutuu ennen etupäätä asfaltilla?

Jos vaihtaa isomman pääsylinterin niin ei pitäisi kuitenkaan vaikuttaa takapyörien aikaisempaan lukkiutumiseen? Polkimen pitkään liikerataan se kyllä auttaisi ja näköjään netistä luettuna moni on käyttänyt t4 25,4mm pääsylinteriä.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: mk1 isompien jarrujen kanssa ongelmaa

ViestiKirjoittaja jaketech » 29.8.2016 12:36

Mettalainen kirjoitti:villi veikkaus pääsylkky liian pieni kolmos ja nelos gtissä on 23mm sylkky

EDIT. fixus antaa 23.8mm sylkylle kokoa


mulla on ralliautossa etupääsylinterinä 0.625" sylinteri ja satulat isoilla männillä (halkasijoita en nyt muista) ja 2kpl mäntiä yhessä satulassa ja hyvin toimii.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa