Golf MK2 jarrupäivitys

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Mäki
-
Viestit: 110
Liittynyt: 13.12.2011 8:29

Golf MK2 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja Mäki » 17.4.2016 23:25

Olisi tarkoitus päivitää kakkiksen jarrut vastaamaan turbon voimavaroja. Mikäköhän setti sopisi parhaiten ihan heittämällä paikalleen? Vai sopiiko mikään? VR6?
Sylkän vaihto tietysti edessä, mutta mikä siihen sopisi parhaiten?
Kyseessä on vielä 4wd - malli (ei Country, vaan matala), jos sillä nyt on jotakin merkitystä.

Kiitos jo etukäteen
Jukka

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

Re: Golf MK2 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.4.2016 8:29

G60 päivitys. Eli eteen 256/280mm olka-akselit, mihin sit 280mm levyt ja satulat.
Pääsylinteriksi 22mm versio. Motonet linkki.
Takajarruista en tiedäkään.

Mäki
-
Viestit: 110
Liittynyt: 13.12.2011 8:29

Re: Golf MK2 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja Mäki » 18.4.2016 12:07

Mitä mieltä arvoisa harrastajajoukko on? Voisiko tällainen Corrado G60 toimia jarrutekniikan yms. luovuttajana? Mites takajarruosasto?
Viimeksi muokannut Mäki, 18.4.2016 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

Re: Golf MK2 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja tttalja » 18.4.2016 13:11

Täältä ihan hyödyllistä tietoa. Kuten edellä sanottiin, niin Lucas/Girling 54 satulat (G60/VR6) ja 280mm levyt lienee se paras vaihtoehto nelipulttiseen kokoonpanoon. Myös Audi S2:n tuplamäntäiset Girling 60 satulat 280mm levyillä on varsin pätevä bolt-on vaihtoehto, mutta tällöin jo kannattaa hommata 25,4mm pääsylkkä. Pienempikin kyllä jotenkuten menettelee.

Takajarrut ovat olleet iät ja ajat 226mm levyt etuvetoisissa, mutta minkäslaiset takalevyt on nelivetoisissa? Levy ei ainakaan ole sama.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

Re: Golf MK2 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.4.2016 13:30

239x10 on II korisissa syncroissa takana. Muistaakseni se on eri offsetillä kuin etuvetosten takalevyt.
Corrado on loistava luovuttaja. Siitä saa Golf G60 mallisen etupalkin ja akseliston (lisäkiinnikkeet) jos on tarkka katsuri.

Mäki
-
Viestit: 110
Liittynyt: 13.12.2011 8:29

Re: Golf MK2 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja Mäki » 18.4.2016 15:09

Moro
Hyviä vinkkejä, kiitos. On aina helpointa ostaa kokonainen varaosa-auto elintenluovuttajaksi, sillöin pääsee aina helpommalla, kun ei tarvitse ostaa tavaraa osa kerrallaan

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Re: Golf MK2 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.4.2016 17:16

Äläkä unohda kunnollisia paloja.

Mäki
-
Viestit: 110
Liittynyt: 13.12.2011 8:29

Re: Golf MK2 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja Mäki » 18.4.2016 17:20

Tästähän saisi ihan laillisen 160 hp pelin vaihtamalla tuon etupään jarruineen ja G60-koneen reikään? Golffiahan sai G60 - koneella, mutta vain etuvetoisena. Onko kellään kokemuksia tällaisesta swapista?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Re: Golf MK2 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.4.2016 18:06

Rallye on G60 nelikko.

Ja varmaankin kannattavampi pistää 20v 1,8T?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: Golf MK2 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja Axi » 18.4.2016 18:39

Eikä ole niin helppoa enää moottorin vaihto.
Pari viikkoa sitten kyselin kakkoskoppaisen Golfin 1.3 bensan vaihtamisesta 1.9 TDI:hin.

Enää ei riitä varaosien vertailu, vaan pitää saada maahantuojalta laput paitsi tekniikan, myös korien mahdollisista eroavaisuuksista.

tutkija
-
Viestit: 55
Liittynyt: 23.10.2011 19:24

Re: Golf MK2 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja tutkija » 18.4.2016 19:18

Normi kakkoskoppasen korin runkorakenteilla ei ol mitään tekemistä g60 korin kanssa,ni voi olla lupalapun saaminen g60 tekniikan vaihdokseen maahantuojalta aika vaikeeta.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

Re: Golf MK2 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.4.2016 19:37

Niin no, G60 kakkis eroaa normikakkiksesta korin osalta niinkin paljon että kardaanitunneli on korkeaa mallia ja tuulilasi on liimalla kiinni.

Vai mitä tutkija meinaa?


Syncro kakkikseen takalevyt on muistaakseni samat ku 1.3 etulevy.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

Re: Golf MK2 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.4.2016 19:51

Ja eturunkopalkit on erillaiset verrattuna vanhempiin, niissä on se rypytettytörmäyskasaanmenosysteemi.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

Re: Golf MK2 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja jii_bee » 18.4.2016 22:37

Ja eturunkopalkit on erillaiset verrattuna vanhempiin, niissä on se rypytettytörmäyskasaanmenosysteemi.


Taviksissa on palkit haitarilla. '90-'91 G60:n (mahdollisesti myös 16V) apparin runkopalkit on "lovettu" ilmeisesti hihnapyörien takia:

Kuva

Kuskin puolellakin sellaiset on... liekö tehtaalla arvelleet ettei 02A muuten mahdu kyytiin..? Pari korvakettakin niissä on vs. tavis-Kakkis.

Rallye on G60 nelikko.

Kyllä, ja GTI G60 Syncro myös:

Kuva

Mitä mieltä arvoisa harrastajajoukko on? Voisiko tällainen Corrado G60 toimia jarrutekniikan yms. luovuttajana? Mites takajarruosasto?

Tavis-Syncron takatukivarressa ei ole kiinnityskorvakkeita takajarrusatuloille. Ne joutuu askartelemaan itse tai sitten hankkimaan sopivat tukivarret. Osanumeroiden perusteella G60 Syncroissa olisi käytetty Passatin tukivarsia.

G60 Syncro Passat olisi ehkä paras "varaosa-auto" Syncro-Kakkikselle:
Siitä saa pulttaa-kiinni jarrukamat joka nurkkaan, tekniikan, vaihteiston, nestetoimisen kytkimen kamat, ne takatukivarret jne.

... tai sitten yhteydenotto Heikki J:lle ja hieromaan kauppaa Jetasta..? ;)

Mäki
-
Viestit: 110
Liittynyt: 13.12.2011 8:29

Re: Golf MK2 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja Mäki » 18.4.2016 23:23

jii_bee kirjoitti:
Ja eturunkopalkit on erillaiset verrattuna vanhempiin, niissä on se rypytettytörmäyskasaanmenosysteemi.


Taviksissa on palkit haitarilla. '90-'91 G60:n (mahdollisesti myös 16V) apparin runkopalkit on "lovettu" ilmeisesti hihnapyörien takia:

Kuva

Kuskin puolellakin sellaiset on... liekö tehtaalla arvelleet ettei 02A muuten mahdu kyytiin..? Pari korvakettakin niissä on vs. tavis-Kakkis.

Rallye on G60 nelikko.

Kyllä, ja GTI G60 Syncro myös:

Kuva

Mitä mieltä arvoisa harrastajajoukko on? Voisiko tällainen Corrado G60 toimia jarrutekniikan yms. luovuttajana? Mites takajarruosasto?

Tavis-Syncron takatukivarressa ei ole kiinnityskorvakkeita takajarrusatuloille. Ne joutuu askartelemaan itse tai sitten hankkimaan sopivat tukivarret. Osanumeroiden perusteella G60 Syncroissa olisi käytetty Passatin tukivarsia.

G60 Syncro Passat olisi ehkä paras "varaosa-auto" Syncro-Kakkikselle:
Siitä saa pulttaa-kiinni jarrukamat joka nurkkaan, tekniikan, vaihteiston, nestetoimisen kytkimen kamat, ne takatukivarret jne.

... tai sitten yhteydenotto Heikki J:lle ja hieromaan kauppaa Jetasta..? ;)


Taas tuli arvokasta tietoa. Tuo Passat voisi tosiaan sopia paremmin elimenluovuttajaksi, jos kamat sopii suoraan. Netistä löytyi konevikainen G60 farkku, josta tein jo kaupatkin. Koneeksi on kuitenkin tarkoitus tulla ihan tavallinen turbo, joten nuo G60 - koneen kamat joutaa sitten aikoinaan kiertoon

Mäki
-
Viestit: 110
Liittynyt: 13.12.2011 8:29

Re: Golf MK2 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja Mäki » 19.4.2016 10:06

Axi kirjoitti:Eikä ole niin helppoa enää moottorin vaihto.
Pari viikkoa sitten kyselin kakkoskoppaisen Golfin 1.3 bensan vaihtamisesta 1.9 TDI:hin.

Enää ei riitä varaosien vertailu, vaan pitää saada maahantuojalta laput paitsi tekniikan, myös korien mahdollisista eroavaisuuksista.


Kävin tuossa konttorin setien juttusilla ja todettiin, että leivotaan nuo G60 syncropasaatin alustan osat Golffiin, eikä puhuta kenellekään mitään. 90 hp alkuperäisiin papereihin merkataan turbo ja täräytetään omasta penkistä sopivankokoinen dynolappu muutoskatsastushakemukseen. Kyllä täällä maalla on mukavaa ja helppoa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

Re: Golf MK2 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.4.2016 10:26

Tai sitten muutoskatsastaa sen ihan vaan G60 Syncrona, niitä kun on tullut tehtaaltakin.
Miksi tehdä asioista vaikeampia kuin ne on.

Syncron korikaan kun ei poikkea G60-korista kuin tuulilasin osalta.

Edit:paitsi tietenkin jos olet sinne laittamassa hyrskytintä putkeen etkä G-laderia. 197hv saapi ottaa tuosta korista.

Edit2:Tuosta korien eroavaisuuksista tuli mieleen tämä oma ihmettely G60-runkoaisojen ylimääräisistä kierteistä.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

Re: Golf MK2 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja jii_bee » 20.4.2016 23:10

Mäki kirjoitti:Taas tuli arvokasta tietoa. Tuo Passat voisi tosiaan sopia paremmin elimenluovuttajaksi, jos kamat sopii suoraan.


- olka-akselit eteen, satulat, levyt, mahdollisesti etukallistuksenvakaaja
- vaihteisto + vaijerimekanismit, vauhtipyörä + startti
- kytkimen työ- ja pääsylinterit + teline tulipeltiin, poljinasetelma
- etummainen moottorin kumityyny
- taka-tukivarsisetti napoinen, takasatulat, levyt

Nuo nyt ainakin kannattaa napata Pasuunasta talteen jos haluaa käyttää mahdollisimman paljon auton mukana tulevia osia.

ABS:iä tuskin maalaiskonttoreilla tarvitsee, joten pääsylinteriksi esim. Golf III 22,2 millinen tavis-pääsylinteri tai 25,4 mm T4 Transporterin osa niin kuin aiemmin mainittiinkin. Passaavat suoraan Syncro-Kakkiksen tehostimeen.
Kakkiksen oikea etuvetari taisi passata yhteen 02A laatikon kanssa pelkästään sisänivel vaihtamalla (?). Kuinka asian laita oli vasemman kanssa en tähän hätään muista. G60 Corradon tai Golfin vetarit ovat ainakin sopivat.
Mittarin vaijeri 86c Polosta niin näkee Golfin mittarista kuinka se lujaa turbo-Syncro-Kakkis etenee... ;)

Eiköhän noilla pääse alkuun ensi talven projektissa...
Viimeksi muokannut jii_bee, 21.4.2016 10:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Mäki
-
Viestit: 110
Liittynyt: 13.12.2011 8:29

Re: Golf MK2 jarrupäivitys

ViestiKirjoittaja Mäki » 20.4.2016 23:25

Kylläpä tuli taas niin paljon neuvoja, että hirvittää. Kiitos.

Kerään kamat kasaan kesän aikana, kun tässä pitäisi vähän jossakin välissä kiihdytelläkin. Syyskuun alussa, kun kausi on ohi, täräytetään koneet käymään ja lyödään vehkeet atomeiksi. Täytyypi varmasti aloittaa silloin joku projektipäivityskin tänne foorumille, tai miksi niitä nyt kutsutaan.

Täytyy kyllä antaa propsit siitä, että täällä foorumilla on mukavaa ja avuliasta porukkaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 30 vierailijaa