Tiptronic laatikon öljynvaihto

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

Tiptronic laatikon öljynvaihto

ViestiKirjoittaja PLe » 31.1.2016 10:58

Kuinka onnistuu kotioloissa Tiptronic laatikon öljynvaihto, laatikko 5-vaihteinen koodilla EYF?

Jabe
-
Viestit: 268
Liittynyt: 23.12.2005 14:23

ViestiKirjoittaja Jabe » 31.1.2016 19:21

Ihan hyvin se onnistuu, vaatimuksia on päästä auton alle eli auto ylös ja oltava suorassa.
Ei välttämättä tarvitse edes VCDS:ää mutta olisi hyvä olla, sillä tarkistetaan öljyn lämpötila ja kun se on oikea, voidaan taso tarkastaa.
Muita työtä helpottavia laitteita on öljypumppu tai sitten piiitkä täyttöletku.
Samalla kun automaatin öljyt vaihdetaan, vaihdetaan myös suodatin, joten öljypohja otettava pois, sitten saa suodattimen irti, samalla tulisi öljypohjan magneetit puhdistaa, öljypohja vaatii uuden tiivisteen.
Sitten vain OIKEAA öljyä laatikkoon, ei mitään jenkkiautojen öljyä.
Täyttö tapahtuu käytännössä niin että täyttöreijästä ensin öljyä sisään kunnes tulee yli, sitten auto käymään ja öljyä pitää lisätä kunnes tulee taas yli, jos lämpötila on oikea, niin tulppa kiinni ja sitten vasta moottori sammuksiin.
Siis koneen tulee käydä kokoajan kun öljyn tasoa tarkastetaan.
Asiasta löytyy hyvinkin keskustelua, eikä homma ole rakettitiedettä.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 31.1.2016 21:11

Öljyn laadusta nuo tosiaan on aika kriittisiä. Mulla vanhan Allroadin lintan laatikko hävitti vaihteita lämmetessään. Laatikossa oli punaista ATF:ää. Vaihdoin alkuperäiset öljyt ja tarvikesuodatinsetin ja ongelmat ainakin toistaiseksi ovat olleet poissa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa