Golf III vaihteistovikaa..

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

Golf III vaihteistovikaa..

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 29.1.2016 21:28

Tuli tuommonen -96 mallin variant haettua pihaan, voimanpesä AAM ja vaihteisto manuaali,
eli pakkiratas ääntää melko voimakkaasti, onkohan tuolle mitään tehtävissä/ hajoaako lopullisesti kuin äkkiä? sinäänsä ei paljoa haittaa, kun ei pakilla juurikaan edetä ja ottaen huomioon auton hinnan, niin laatikon vaihtokaan ei oikein innosta, jollei jostain ilmaseksi saa..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.1.2016 7:21

Tarkista öljynmäärä ja ei muutakuin kovaa ajoa.

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 30.1.2016 9:55

Juu näin ajattelin tehdä, voisko vähäinen öljynäärä antaa ääntä vain pakilla?

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 30.1.2016 10:24

Tuskin öljyn määrä vaikuttaa, koska pakki lähestulkoon alinpana koko laatikossa. Pitäisi muuten askin olla melko paskana, jos öljyt niin vähissä. Laatikon pohjassa pitäisi olla torx ruuvi tai kuusiokolo. Taitaa olla useampikin, mutta isompi pitää pakinakselin paikoillaan, voit kokeilla että onko päässyt löystymään. Älä missääntapauksessa irroita kokonaan, elet ole askia jo purkamassa.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 30.1.2016 10:28

pakin hammaspyörät ovat suorahampaisia pyöriä ni ne pitääkin ääntä ;)

kurvimies
-
Viestit: 119
Liittynyt: 27.11.2012 21:28

ViestiKirjoittaja kurvimies » 5.2.2016 22:54

Legendan mukaan mk3 pakin rattaat on suoraa perua jo Jeesuksen ajoilta mk1 golfista. Sen jälkeen on tehot, väännöt ja painot kasvaneet. Pakki ääntää lähinnä aina näissä ja on silloin merkki toiminnasta. Parhaat keinot säästää sitä lienevät vedätyksen välttäminen ja auton pysäyttäminen kokonaan ettei rusahtele. Itse suosin ns. rauhallista mutta varmaa kättä.

Knoppitietona 5-vaihde on muistaakseni suunniteltu 020-lootaan 4-vaihteisen rakenteen pohjalle jälkikäteen, erillisen kannen alle. Voitelun takia sillä ei kannata kurluttaa alle 2000rpm. Ainakin nissaneissa sama rakenne. Ollut todnäk halvempi patentti tuotantolinjalla kuin kokonaan uuden laatikon suunnittelu.

Smuhh
-
Viestit: 86
Liittynyt: 10.9.2015 13:31

ViestiKirjoittaja Smuhh » 12.2.2016 1:17

Enpäs osaa katsoa missäpäin asustelet mutta multa voi tulla Lappeenrannasta hakemaan AAMän perästä lootan ihan kantohintaan, irrottaa saa itte (apurunko koneineen tolppinen jne autosta irrallaan..) auto sellane kunnohyvä homeinen roskavarasto 😅

E: no Alastarossa näemmä.. Eli ei olisi kovin ilmainen tämä laatikko.. 😃

E2: toi varaosa-auto onkii 90hp malli, lie sama loota kuitenkin..

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

Re:

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 1.3.2016 9:03

juu kiitos vaan tarjouksesta, tarvetta ei enää kuitenkaan ole, golfi on siirtynyt uudelle omistajalle rutisevina laatikoineen.. ja tosiaan, näillä bensanhinnoilla kannattaa varmaan käydä ostoksilla paikallisella volsuperkaamolla..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa