Golf IV Eber ei saa polttoainetta kovilla pakkasilla
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV Eber ei saa polttoainetta kovilla pakkasilla
Polttoainekäyttöinen lisälämmitin, tarkemminsanottuna Ebersbächer ei ehkä saa polttoainetta kovilla pakkasilla.
Tänään talonmittarissa -28 ja ko autonmittarissa -24, ei joko kylmä polttoaine syty, tai sitten eberi ei jaksa imeä kylmää ainetta.
Tämä on varmasti nyt se ongelma, koska kokeilin tehdä nyt niin, että puskurista otin sen muoviritilän pois ja pääsin sitäkautta lämmittimen polttoaineliitäntään käsiksi. Otin letkun irti lämmittäjästä ja laitoin pätkän letkua jonka toisen pään laitoin ulkoiseen polttoaineastiaan, jonka jälkeen napautin lämmittäjän käyntiin ja heti alkoi toimia kuten kuuluu.
Polttoaine astioineen oili lisäksi lämpöisessä tallissa, että se varmaan herkemmin syttyy, jos ongelma syttymisessä on.
Se varsinainen tankille menevä eberin polttoaineletku on vain 3mm reiällä, että jos sen pää on tankissa vielä jossain "pohjakurassa" niin eihän se sitä ime. Ehkä sekin jo vaikuttaa jos ei tankissa ole vielä 100%-talvilaatua. Sen jälkeen kun totesin että toimii ulkoisella polttoainelähteellä, kokeilin vielä laittaa oman letkun kiinni ja käynnistin lämmittimen, eipä se lähteny toimimaan.
En tiedä mikä vois olla ratkaisuna, että sais sen ottamaan ainetta niinkun kuuluu?
Ei taida tankille menevästä paluulinjastakaan haaroittamalla onnistua, ja imulinjasta ei voi haaroittaa ettei se tee käyntihäiriötä moottorin käydessä.
Tässä yksilössä ei verkkovirralla toimivaa lämmitintä ole. Mutta esilämmitettyä saisin auton aina juuri ulkoisen polttoainelähteen avulla, kun se kerran sillä pelittää. Ajaessa tapahtuvaan lisälämmitykseen eberin käyttö onkin sitte eri asia.
Muillakin on varmaan samaa vikaa eberin kanssa.
Tänään talonmittarissa -28 ja ko autonmittarissa -24, ei joko kylmä polttoaine syty, tai sitten eberi ei jaksa imeä kylmää ainetta.
Tämä on varmasti nyt se ongelma, koska kokeilin tehdä nyt niin, että puskurista otin sen muoviritilän pois ja pääsin sitäkautta lämmittimen polttoaineliitäntään käsiksi. Otin letkun irti lämmittäjästä ja laitoin pätkän letkua jonka toisen pään laitoin ulkoiseen polttoaineastiaan, jonka jälkeen napautin lämmittäjän käyntiin ja heti alkoi toimia kuten kuuluu.
Polttoaine astioineen oili lisäksi lämpöisessä tallissa, että se varmaan herkemmin syttyy, jos ongelma syttymisessä on.
Se varsinainen tankille menevä eberin polttoaineletku on vain 3mm reiällä, että jos sen pää on tankissa vielä jossain "pohjakurassa" niin eihän se sitä ime. Ehkä sekin jo vaikuttaa jos ei tankissa ole vielä 100%-talvilaatua. Sen jälkeen kun totesin että toimii ulkoisella polttoainelähteellä, kokeilin vielä laittaa oman letkun kiinni ja käynnistin lämmittimen, eipä se lähteny toimimaan.
En tiedä mikä vois olla ratkaisuna, että sais sen ottamaan ainetta niinkun kuuluu?
Ei taida tankille menevästä paluulinjastakaan haaroittamalla onnistua, ja imulinjasta ei voi haaroittaa ettei se tee käyntihäiriötä moottorin käydessä.
Tässä yksilössä ei verkkovirralla toimivaa lämmitintä ole. Mutta esilämmitettyä saisin auton aina juuri ulkoisen polttoainelähteen avulla, kun se kerran sillä pelittää. Ajaessa tapahtuvaan lisälämmitykseen eberin käyttö onkin sitte eri asia.
Muillakin on varmaan samaa vikaa eberin kanssa.
Pumppuhan on integroituna itse laitteeseen, en nyt tiedä että kuinka perusteellisesti se on integroitu. Näyttää pelkät pumput maksavan kaikki niin ettei alle satasella saa mitään mallia.
Se eberin imuletku tekee muuten ehkä turhan mutkan ylhäältä jarrupääsylinterin korkeudelta, ehkä sekin helpottais imuutusta jos sen vetäis vähemmillä korkeuseroilla mahdollisimman suoraan.
Se eberin imuletku tekee muuten ehkä turhan mutkan ylhäältä jarrupääsylinterin korkeudelta, ehkä sekin helpottais imuutusta jos sen vetäis vähemmillä korkeuseroilla mahdollisimman suoraan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos letku on täynnä ainetta, niin ei sillä juuri ole väliä vaikka se oikaisisi katon kautta. Alkupään ja loppupään nestepintojen korkeuserolla on vaikutusta.Se eberin imuletku tekee muuten ehkä turhan mutkan ylhäältä jarrupääsylinterin korkeudelta, ehkä sekin helpottais imuutusta jos sen vetäis vähemmillä korkeuseroilla mahdollisimman suoraan.
Kaikki bensavarkaathan lapottamisesta tämän tietää :)
minulla joskus 2006/2007 asennettu eberi, d5c malli. Ei ongelmia pariin vuoteen, pari vuotta sitten oli ongelma mutta vika oli silloin että tankissa oli juurikin -15/-25 ja mittarissa siinä -15 paikkeilla. Ei toiminut eeberi. Mutta ei toiminut autokaan, n. 5km jälkeen hyytyi. Se oli silloin kuin meni plussasta todella nopeasti pakkaselle eikä pumpussa ollut kuin tuo -15/-25 silloin
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa