Jäähdytysnesteen tasoanturin toiminta kylmänä.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

Jäähdytysnesteen tasoanturin toiminta kylmänä.

ViestiKirjoittaja Styroks » 27.11.2015 7:49

Autona vm. 01 Golf, moottorina 1.9 TDI (ATD), kylmänä käyntiin laittaessa jäähdytysnesteeltä tulee tasohälytys vaikka nestettä paisarissa on, hetken käymisen jälkeen uudelleenkäynnistys niin hälytys kyllä menee pois. Neste on myös terveen väristä.
Mikä tämän aiheuttaa? Nesteen koostumus? Anturi sökö? Hapettumia liittimissä?

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 27.11.2015 7:53

Vaiha nyt ensiksi vaikka se anturi jos kerta nestettä on. Saa tuon hälyn muistaakseni koodattua pois päältäki mittaristosta.

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

ViestiKirjoittaja Styroks » 27.11.2015 8:09

Paisari on vain vuoden vanha, siellähän se anturi on kiinteänä.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 27.11.2015 9:40

VCDS:llä selviäisi tämäkin mysteeri. Aika epätodennäköiseltä kuulostaa johto/liitosvika jos vain parin minuutin käyttäminen korjaa ongelman ja tämä on toistettavissa luotettavalla tarkkuudella.

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Naxxu » 27.11.2015 12:45

Onko sitä nestettä siellä paisarissa tarpeeksi?
Tuo valo ei kuittaannu pois ennen kuin virrat käyttää pois, jos nestepinta on kylmänä juuri sen verran alhaalla että se sytyttää valon, mutta kun kone lämpenee, niin neste laajenee eli pinta nousee juuri sen verran että se riittää anturille

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 27.11.2015 15:59

Vcds ei osaa näyttää mitään tuolle kun ei ole diagnostiikan piirissä. Mistä ostit paisarin vuosi sitten?

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

ViestiKirjoittaja Styroks » 27.11.2015 18:32

Nestettä on tarpeeksi, hitusen ylikin maksimin.
AHW:lta tuli paisari, pitäisi siis olla ihan orkkis kamaa.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 27.11.2015 18:45

Ootko tarzi ihan satavarma ettei Instrument Clusteriin jää vikakoodeja jos tuon anturin irroittaa? Väittäisin sieltä moisia bonganneeni 3BG Passatista.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 27.11.2015 21:39

Itellä ei ole jäänyt uusissa eikä vanhoissa kun välillä unohtunut jakopääremontissa naksauttaa paikalleen. Myöskään omassa a6 ei jää mitään.

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

ViestiKirjoittaja Styroks » 30.11.2015 19:56

Asiaa tutkittu: muutaman plus-asteen lämpötilassa tekee tämän häiriön, jos kylmänä laittaa käymään. Kun pitää roikasas sen verran että kone edes vähän lämpiää, ei ole mitään ongelmaa tai turhaa hälytystä. Kunhan tässä saa muut asiat alta pois, vaihdetaan se anturi eli paisari, ennen sitä toki pyritään lukemaan vikakoodit.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 30.11.2015 20:26

Mulla on TT:ssä sama homma. Toki ei se aina sitä tee, mutta sillon tällön kylmällä kelillä käynnistäessä tulee tuo ilmoitus mittaristoon. Viime talvena taisi aloittaa tuon. Tänä syksynä kerran vaan tullut, mutta eipä ole tainnu olla pakkasta aamulla töihin lähtiessä, kun pari hassua kertaa vasta tänä syksynä.
Ei tartte edes antaa lämmetä vaan häviää vaikka heti sammuttaa ja käynnistään uudelleen.
Nestettä on melkein ylärajaan asti eikä mitään vikakoodeja VDCS:llä luettuna löydy.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.11.2015 20:48

Lorauta pikkusen vielä lisää ja koita muuttuuko mihkään?

Tietääkö kekään millä toimintaperiaatteella toi toimii?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 30.11.2015 21:23

Jos oikein muistan niin tuossa on tasomittaus toteutettu kahdella lähekkäin olevalla metallipiikillä joihin syötetään 12V ja kun nestetaso on yli näiden piikkien pitää läpi menevän jännitteen olla vielä luokkaa X volttia. Jos näihin piikkeihin on tarttunut likaa tarpeeksi tai jostakin syystä ovat liikkuneet liian kauaksi toisistaan herjaa auto alhaisesta tasosta koska yli menevä jännite on liian alhainen. Jos metallipinnat ovat näkyvissä niin kannattaa kokeilla putsata niitä jollakin, ennen toimenpidettä voi myös mitata ennen ja jälkeen resistanssin paisarin sähköliittimestä että tuleeko siihen eroa.
Joissakin malleissa on sitten myös ihan perinteistä koholla toimivaa systeemiä jonka ainut vika taitaa yleensä olla jumitteleva koho.

Hitto että tuli sekavaa tekstiä mutta kai tuosta jotakin selvää sai.. tai sitten ei

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

ViestiKirjoittaja Styroks » 28.12.2015 11:24

Tämän vian ihmettelyä on tässä jatkettu, etenkin pakkaset saapui.
Kun kylmänä pistää käymään, menee ~5 sekuntia ennenkuin tasohäly hyppää päälle, eli vesipumppu ehtii selvästi jo pyörähtämään. Paisarissa on nestettä reilusti yli minimin, kantta raottaessa taso nousee sentin, lämpimällä koneella sitten vähän enemmän. Onko tämä normaalia?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 78 vierailijaa