Jäähdytysnesteen tasoanturin toiminta kylmänä.
Valvoja: ffp jäsenet
Jäähdytysnesteen tasoanturin toiminta kylmänä.
Autona vm. 01 Golf, moottorina 1.9 TDI (ATD), kylmänä käyntiin laittaessa jäähdytysnesteeltä tulee tasohälytys vaikka nestettä paisarissa on, hetken käymisen jälkeen uudelleenkäynnistys niin hälytys kyllä menee pois. Neste on myös terveen väristä.
Mikä tämän aiheuttaa? Nesteen koostumus? Anturi sökö? Hapettumia liittimissä?
Mikä tämän aiheuttaa? Nesteen koostumus? Anturi sökö? Hapettumia liittimissä?
Asiaa tutkittu: muutaman plus-asteen lämpötilassa tekee tämän häiriön, jos kylmänä laittaa käymään. Kun pitää roikasas sen verran että kone edes vähän lämpiää, ei ole mitään ongelmaa tai turhaa hälytystä. Kunhan tässä saa muut asiat alta pois, vaihdetaan se anturi eli paisari, ennen sitä toki pyritään lukemaan vikakoodit.
Mulla on TT:ssä sama homma. Toki ei se aina sitä tee, mutta sillon tällön kylmällä kelillä käynnistäessä tulee tuo ilmoitus mittaristoon. Viime talvena taisi aloittaa tuon. Tänä syksynä kerran vaan tullut, mutta eipä ole tainnu olla pakkasta aamulla töihin lähtiessä, kun pari hassua kertaa vasta tänä syksynä.
Ei tartte edes antaa lämmetä vaan häviää vaikka heti sammuttaa ja käynnistään uudelleen.
Nestettä on melkein ylärajaan asti eikä mitään vikakoodeja VDCS:llä luettuna löydy.
Ei tartte edes antaa lämmetä vaan häviää vaikka heti sammuttaa ja käynnistään uudelleen.
Nestettä on melkein ylärajaan asti eikä mitään vikakoodeja VDCS:llä luettuna löydy.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos oikein muistan niin tuossa on tasomittaus toteutettu kahdella lähekkäin olevalla metallipiikillä joihin syötetään 12V ja kun nestetaso on yli näiden piikkien pitää läpi menevän jännitteen olla vielä luokkaa X volttia. Jos näihin piikkeihin on tarttunut likaa tarpeeksi tai jostakin syystä ovat liikkuneet liian kauaksi toisistaan herjaa auto alhaisesta tasosta koska yli menevä jännite on liian alhainen. Jos metallipinnat ovat näkyvissä niin kannattaa kokeilla putsata niitä jollakin, ennen toimenpidettä voi myös mitata ennen ja jälkeen resistanssin paisarin sähköliittimestä että tuleeko siihen eroa.
Joissakin malleissa on sitten myös ihan perinteistä koholla toimivaa systeemiä jonka ainut vika taitaa yleensä olla jumitteleva koho.
Hitto että tuli sekavaa tekstiä mutta kai tuosta jotakin selvää sai.. tai sitten ei
Joissakin malleissa on sitten myös ihan perinteistä koholla toimivaa systeemiä jonka ainut vika taitaa yleensä olla jumitteleva koho.
Hitto että tuli sekavaa tekstiä mutta kai tuosta jotakin selvää sai.. tai sitten ei
Tämän vian ihmettelyä on tässä jatkettu, etenkin pakkaset saapui.
Kun kylmänä pistää käymään, menee ~5 sekuntia ennenkuin tasohäly hyppää päälle, eli vesipumppu ehtii selvästi jo pyörähtämään. Paisarissa on nestettä reilusti yli minimin, kantta raottaessa taso nousee sentin, lämpimällä koneella sitten vähän enemmän. Onko tämä normaalia?
Kun kylmänä pistää käymään, menee ~5 sekuntia ennenkuin tasohäly hyppää päälle, eli vesipumppu ehtii selvästi jo pyörähtämään. Paisarissa on nestettä reilusti yli minimin, kantta raottaessa taso nousee sentin, lämpimällä koneella sitten vähän enemmän. Onko tämä normaalia?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 51 vierailijaa