Varmaan tuttua kauraa useammalle DSG:n omistajalle, eli mitähän mahtaa olla edessä kun auto D-vaihde ja esim. kolmos vaihde päällä liikenne valoihin pysähtyessä päästää konehuoneen puolelta kolauksen siinä vaiheessa kun autosta tuntuu veto loppuvan? Ääni tulee siis kun DSG ilmeisesti katkaisee vedon kakkos vaihteen kohdalla, ja noin sekunnin kuluttua äänestä vaihteen osoitin palaa näyttämään ykköstä. Tätä ei tapahdu siis joka kerta, ja eri kerroillakolauksen taso vaihtelee hiljaisesta selkeästi kuuluvaan, ja jarrutuksen tehokkuudellakin tuntuu olevan jotain tekemistä äänen kanssa. Esim. pinta jarrulla valoihin hidastaminen ei välttämättä aiheuta kolausta, kuten ei myöskään voimakas jarrutus.
Ulkomaisilla palstoilla ongelma on esiintynyt lähinnä uudemmilla autoilla, jolloin korjauksena on ilmeisesti vaihdettu koko laatikko(!), mutta omalla yli 300tkm ajetulla reellä laatikon vaihto ei tule kyseeseen hintansa puolesta. Eli jos tilanteen antaa olla nykyisellään, niin millä aikajänteellä ja miten tuo ongelma jatkaa tuosta kehittymistään?
Auto oli siis Golf V, BMP 2,0 TDI
DSG:n kolinat
Valvoja: ffp jäsenet
Vauhtipyörä ja kytkinpakka on vaihdettu edellisen omistajan toimesta noin 40tkm sitten merkkihuollossa, eli haluaisin ainakin uskoa että nuo ovat kunnossa. Luonnollisesti DSG öljyt menivät vaihtoon tuossa yhteydessä.
Laatikko siis toimii muuten kohtuu hyvin, tosin nyt mutaman kerran ylöspäin vaihtaessa vaihde on kytekytynyt aavistuksen terävän tuntuisesti - normaalistihan noita vaihtoja ei normi kaasun käytöllä oikein edes huomaa. Missään muussa tilanteessa vaihtamisen yhteydessä ei siis mitään ylimääräisiä ääniä kuulu.
Voisko VCDS:llä saada jotain lisäselvyttä tuon laatikon toimintaan tässä tapauksessa? Lähinnä siis että mitä dataa tuolta pitäisi katsoa?
Laatikko siis toimii muuten kohtuu hyvin, tosin nyt mutaman kerran ylöspäin vaihtaessa vaihde on kytekytynyt aavistuksen terävän tuntuisesti - normaalistihan noita vaihtoja ei normi kaasun käytöllä oikein edes huomaa. Missään muussa tilanteessa vaihtamisen yhteydessä ei siis mitään ylimääräisiä ääniä kuulu.
Voisko VCDS:llä saada jotain lisäselvyttä tuon laatikon toimintaan tässä tapauksessa? Lähinnä siis että mitä dataa tuolta pitäisi katsoa?
Ilmeisesti ongelma ei olekkaan niin yleinen kun luulin?
Interwebistä löytyy aiheesta juttua hakusanoilla "dsg clunk noise"
Tässä näemmä hyvin saman tyyppinen vikakuvaus, kuin omasssani;
http://www.audiforums.com/forum/audi-a3 ... sg-134578/
Interwebistä löytyy aiheesta juttua hakusanoilla "dsg clunk noise"
Tässä näemmä hyvin saman tyyppinen vikakuvaus, kuin omasssani;
http://www.audiforums.com/forum/audi-a3 ... sg-134578/
Jatketaanpa tätä kun otsikko passaa aika yleisesti DSG-lootan korjaustoimenpiteisiin.
Pihalla seisoo -05 BKD+ 02e-dsg eli 6-portainen ja märällä kaksoiskytkimellä.
Auto ei liiku omin avuin mihinkään ja vikakoodeja tulee P0716(turbiinin nopeusalue rajojen ulkopuolella tms.) sekä P2711(vaihteen odottamaton poiskytkeytyminen). Koodit poistuvat testerillä eivätkä tule takaisin ennenkuin laittaa vaihteen päälle.
Todennäköisesti vauhtipyörä ainakin on aivan loppu koska heti koneen käynnistyttyä sieltä suunnalta kuuluu voimakkaita rominoita ja kolinoita muutaman sekunnin välein. Eikä oikeastaan mikään ei muutu kun laittaa vaihteen päälle, paitsi nuo vikakoodit jotka ilmaantuvat välittömästi kepin siirron jälkeen.
Eli auto otetaan korjaukseen joskus parin viikon päästä ja nyt olisi hyvää aikaa tilata osia. Kannattaako suorilta tilata muuta kuin vauhtipyörä?
Autolla on ajettu 375tkm ja aiemmista voimansiirtorempoista ei ole tietoa.
Pihalla seisoo -05 BKD+ 02e-dsg eli 6-portainen ja märällä kaksoiskytkimellä.
Auto ei liiku omin avuin mihinkään ja vikakoodeja tulee P0716(turbiinin nopeusalue rajojen ulkopuolella tms.) sekä P2711(vaihteen odottamaton poiskytkeytyminen). Koodit poistuvat testerillä eivätkä tule takaisin ennenkuin laittaa vaihteen päälle.
Todennäköisesti vauhtipyörä ainakin on aivan loppu koska heti koneen käynnistyttyä sieltä suunnalta kuuluu voimakkaita rominoita ja kolinoita muutaman sekunnin välein. Eikä oikeastaan mikään ei muutu kun laittaa vaihteen päälle, paitsi nuo vikakoodit jotka ilmaantuvat välittömästi kepin siirron jälkeen.
Eli auto otetaan korjaukseen joskus parin viikon päästä ja nyt olisi hyvää aikaa tilata osia. Kannattaako suorilta tilata muuta kuin vauhtipyörä?
Autolla on ajettu 375tkm ja aiemmista voimansiirtorempoista ei ole tietoa.
Ootko nää kattonut jo?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 716/001814
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 711/010001
Ennen vaihteiston irroitusta kannataa kyllä selvittää mikä siellä on vikana. Eli pitäisi vähän mitta-arvoja tarkastella koneen käydessä.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 716/001814
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 711/010001
Ennen vaihteiston irroitusta kannataa kyllä selvittää mikä siellä on vikana. Eli pitäisi vähän mitta-arvoja tarkastella koneen käydessä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa