Ajoneston pin koodin esillekaivajaa?
Valvoja: ffp jäsenet
Ajoneston pin koodin esillekaivajaa?
Ongelmana on siis uuden avaimen koodaus. Auto Seat Alhambra 2001. Eli sama kuin vw sharan.Maahantuoja ei suostu luovuttamaan ajoneston pin-koodia, jolla suutari saisi ohjelmoitua ebaystä tilaamaani avainta. Onko pkseudulla ketään joka saisi kaivettua koodin autostani esille? Korvausta vastaan.
Kiitos jo etukäteen.
Jani,0442651170
Kiitos jo etukäteen.
Jani,0442651170
On yks suutari joka sen aika edullisesti lopulta tekee,ja tarviin silt viel sopivan sirun avaimeen. Mutta kun mitään ei voi tehdä ennenkuin on se pin... Ja joo,kyllä kun vw airportista kyselin,ni tervetuloa heille koodaamaan jne,mut ku hinta vaan on niin ponteva,että ei yhdestä sirusta ja koodauksesta viittis 160e maksaa. :) Muutenkin tähä autoon tullu viimeaikoina panostettua rahhoo ihan tarpeeksi. Vielä sekin,että ihan alko,hmmm,ketuttamaan se vw ryhmän pakottava ohjaus omaan huoltoonsa,kun kieltäytyivät antamasta pinkoodia. :) Luulis et kun mun auto,ni mulla myös oikeus kaikkeen siihen liittyvään dataan...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Itse asun liian kaukana auttaakseni (keski-suomessa), mutta tilasin ebaystä itselle tuon vagtacho kaapelin eikä ollu hinnalla pilattu. Ohjelman asennus mukanatulleelta cdltä, piuha kiinni autoon ja läppäriin, ohjelma käyntiin ja valitsee vain VDOn mittariston (riippuen tietenkin mikä autossa on) ja lukee PIN-koodin. Ekalla yrittämällä itsellä onnistu ja 3kpl vara-avaimia tuli koodattua sen PIN-koodin kaivamisen jälkeen.
Ja tuosta se piuha:
http://www.ebay.co.uk/itm/OBD2-Scanner- ... 5418b47506
Ja tuosta se piuha:
http://www.ebay.co.uk/itm/OBD2-Scanner- ... 5418b47506
Tuo linkki minkä minä laitoin, niin mulle ainakin tuli noin viikossa paketti ja se tuli Englannista.
Et sinä sillä piuhalla sekaisin mittaristoo saa, jos et tahallaan räpellä :P Mittarilukeman pystyy muuttamaan ainakin ja sen PIN-koodin lukemaan. Ei oo tarkemmin tarvinnut tutkailla ohjelmaa, kun tarvitsin vain itelle sen PIN-koodin. Ja hyvin onnistu lukea 1998 Passatista ja 2001 Golfista. Molemmista tuli PIN-koodit ekalla kertaa kun laitto piuhan kiinni ja ohjelman käyntiin ja kliksutteli :)
Et sinä sillä piuhalla sekaisin mittaristoo saa, jos et tahallaan räpellä :P Mittarilukeman pystyy muuttamaan ainakin ja sen PIN-koodin lukemaan. Ei oo tarkemmin tarvinnut tutkailla ohjelmaa, kun tarvitsin vain itelle sen PIN-koodin. Ja hyvin onnistu lukea 1998 Passatista ja 2001 Golfista. Molemmista tuli PIN-koodit ekalla kertaa kun laitto piuhan kiinni ja ohjelman käyntiin ja kliksutteli :)
Joo suutarit saa kyllä monesti kopioitua vanhasta sirusta uuteen siruun. Tällöin avain on täydellinen kopio avaimesta. Eli auto luulee molempia avaimia samaksi.
Tehtaan tarjoamilla työkaluilla on oltava aina yhteys tehtaan systeemeihin, kun avaimia koodaa.
Varmasti saa avaimet sopeutettua muillakin tavoilla. Kuten vagtacholla. Silloin ei tarvitse merkkiliikettä häiritä.
Tehtaan tarjoamilla työkaluilla on oltava aina yhteys tehtaan systeemeihin, kun avaimia koodaa.
Varmasti saa avaimet sopeutettua muillakin tavoilla. Kuten vagtacholla. Silloin ei tarvitse merkkiliikettä häiritä.
Onko nuo avaimessa olevat sirut kertakäyttöisiä?
Itsellä ei toinen avain toimi ajoneston kanssa yhteen ja pitäisi se koodauttaa kuntoon. Mietin vaan, että pitääkö tilata uusi siru. eBaysta noita näyttäisi saavan pikkurahalla.
Autoon on merkkiliikkeessä vaihdettu aikoinaan mittaristo ja epäilen vähän, että on jätetty tuo toinen avain silloin koodaamatta. Auton mukana tulleissa kuiteissa on jonkun huoltokäynnin yhteydessä kirjattu merkkiliikkeen tuomio avaimesta "Avain viallinen, uusittava!"
Ovat varmaan koittaneet myydä isolla rahalla kokonaan uutta avainta...Ei kai tuossa voi olla muuta tarvetta kun korkeintaa sen siru vaihtaa ja koodata toimimaan. Ja tosiaan alle kympillä noita saa eBaysta.
Näin itsekin olen käsittänyt. Mutta sillä ei liene mitään merkitystä onko avain täysi klooni vai ei.
Itsellä ei toinen avain toimi ajoneston kanssa yhteen ja pitäisi se koodauttaa kuntoon. Mietin vaan, että pitääkö tilata uusi siru. eBaysta noita näyttäisi saavan pikkurahalla.
Autoon on merkkiliikkeessä vaihdettu aikoinaan mittaristo ja epäilen vähän, että on jätetty tuo toinen avain silloin koodaamatta. Auton mukana tulleissa kuiteissa on jonkun huoltokäynnin yhteydessä kirjattu merkkiliikkeen tuomio avaimesta "Avain viallinen, uusittava!"
Ovat varmaan koittaneet myydä isolla rahalla kokonaan uutta avainta...Ei kai tuossa voi olla muuta tarvetta kun korkeintaa sen siru vaihtaa ja koodata toimimaan. Ja tosiaan alle kympillä noita saa eBaysta.
Joo suutarit saa kyllä monesti kopioitua vanhasta sirusta uuteen siruun. Tällöin avain on täydellinen kopio avaimesta. Eli auto luulee molempia avaimia samaksi.
Näin itsekin olen käsittänyt. Mutta sillä ei liene mitään merkitystä onko avain täysi klooni vai ei.
Immo2 siru on uudelleen ohjelmoitavissa, immo3 sirussa se koodi poltetaan niin ettei uudelleenkirjoitus onnistu ja kyllä molemmat ovat samoja siruja---> Eli mistä autosta tai minkä vuotisista ratkaisee enemmän. Näin ainakin VW-puolella. Audit nyt tuppaa olemaan aika paljon kronkelempia softien jne suhteen.
Sirujen laadussa on myös eroja. On parin euron siruja (putkiloita) ja sitten 10€ putkiloita. Nuo 10€ putkilot ottavat koodia paremmin vastaan ohjelmoitaessa tai niin ainakin siltä on tuntunut.
Sirujen laadussa on myös eroja. On parin euron siruja (putkiloita) ja sitten 10€ putkiloita. Nuo 10€ putkilot ottavat koodia paremmin vastaan ohjelmoitaessa tai niin ainakin siltä on tuntunut.
On parin euron siruja (putkiloita) ja sitten 10€ putkiloita. Nuo 10€ putkilot ottavat koodia paremmin vastaan ohjelmoitaessa tai niin ainakin siltä on tuntunut.
Minulla on ainakin toiminut tosi hyvin nuo parin euron sirut, mitä olen kiinasta ja ecutoolilta ostanut. Aina on ohjelmointi onnistunut ekalla kerralla. IMMO2 vehkeissä siis.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa