Mistä vettä takaluukun sisälle, golf 4 hb

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

mice82
-
Viestit: 61
Liittynyt: 30.3.2006 23:22

Mistä vettä takaluukun sisälle, golf 4 hb

ViestiKirjoittaja mice82 » 9.8.2015 13:51

Koitin haulla etsiskellä sekä googlen avustuksella mutta en löytänyt selkeää vastausta että mistähä tuo vesi tuonne sisälle tulee. Vesi tulee siis itse luukun sisälle ja kun sen esim sadepäivän jälkeen nostaa ylös niin lotina vaan käy ja vettä tulee desin verran jostain välistä ulos. Vesi on pääasiassa aina ollut oikealla puolella konttia ja olen sieltä koittanut tiirailla että mistä mahtaa sisään tulla. Letkulla päästeltiin vettä kontin päälle mutta ei näkynyt selkeää paikkaa mistä tulisi sisään. Itse kontin matto on täysin kuiva joten sinne se ei pääse vaan jää tuohon luukun sisälle. Itse en oikein keksi enää muuta kuin itse takalasi vuotaa tai sitten pääsee noista haitarikumeista muka sisälle jotenkin. Takalasin pyyhin on korjailtu joten siitä ei ole kyse ja mielestäni takavalotkin ovat ehjät, eikä sieltä kait itse luukun sisälle vettä tulisikaan. Eli onko vihjeitä,vinkkejä,neuvoja tai arvauksia että mistä mahtaisi uittaa vettä sisään?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 9.8.2015 16:36

Onko luukkuun asennettu spoileri/tuulenohjain?

Reaper
-
Viestit: 569
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 9.8.2015 17:20

Itsellä oli sama ongelma. Vettä alkoi tulla kontin kannen sisään sen jälkeen kun yhden kerran pesin painepesurillla autoa. Vesi vuotaa mielestäni takalasin tiivisteen välistä joka on pikkuisen irti joistakin kohdista.

Ainakin omassa 2000 vuosimallin golfissa oli kontin luukun alareunoissa veden poistoreiät 2 kpl jotka olivat tehtaalla tukittu. Siinä on semmoinen kovamuovinen korinvärinen tulppa joka lähtee irti kun kiertää puuruuvin tulpan keskelle ja vetää sitten sen irti. Nyt on ollut kolme vuotta nuo reiät auki, eikä olen sen jälkeen ollut vesi ongelmia kontin kannessa.

mice82
-
Viestit: 61
Liittynyt: 30.3.2006 23:22

ViestiKirjoittaja mice82 » 9.8.2015 20:12

Ei ole spoileria tai tuulenohjainta. Pitääpä huomenna katsoa löytyykö omasta tuollaiset tulpat ja ottaa auki jos löytyy. Mielestäni joskus kontin alareunaa katsoin niin ei ollut muita poisto reikiä kun keskellä konttia lukon kohdalla ja kun tuo vesi menee tuonne kulmaan niin ei tahdo tulla pois

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 9.8.2015 20:43

On sielä alanurkissa oikein pienet reijät jotka on kumisilla tulpilla ainakin omassani tulpattu. Tänään juuri vetelin uuden luukun sisäpinnat kotelosuojalla ja valutin noiden kautta ylimääräiset massat pois.

Itselläni vuoti luukun sisään vesi, kun oli sellainen hieno spoilerin härpätin laitettu kipsilevyruuveilla suoraan peltiin kiinni. Ajan saatossa ruuvinreijät isontunut ja loppu historiaa. Koko luukku vaihtoon.

Sinun tapauksessasi veikkaan lasin liimauksissa vuotoa. Hankala löytää vesiletkun avulla tarkasti, kun suurimmat roiskevedet blokkaa lasin ja luukun välisessä urassa oleva koristetiiviste. Jos tuon koristetiivisteen leikkaa mattoveitsellä lasin reunan myötäisesti pois, helpottuu varmaan vuotokohdan löytyminen ja korjaaminenkin liimakerroksella.

mice82
-
Viestit: 61
Liittynyt: 30.3.2006 23:22

ViestiKirjoittaja mice82 » 15.8.2015 18:19

Kyllähän sieltä tulpat löytyi kun aikansa ihmetteli. Itselläni oli tosin muoviset ja vielä korin väriset(oiskohan luukkua joskus maalailtu) Itsekin alain epäilemään tuota takalasin liimausta. Onko kenelläkään tietoa minkähän hintainen homma mahtaisi olla jos irroitetaan ja liimataan takalasi uusiksi?

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 16.8.2015 10:57

Jos purat tieltä kaikki osat kuten pyyhkijänvarren ja mahdolliset verhoilut, niin osaavan lasiasentajan pitäisi irroittaa tuo ja liimata takaisin ~puolessa tunnissa, eli tuskin hirveitä maksaa + liimat päälle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 66 vierailijaa