Pitkittäisen 4Motion/Quattron vaihteiston RWD modaus?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

kilpinenatte
-
Viestit: 179
Liittynyt: 31.8.2004 16:21

Pitkittäisen 4Motion/Quattron vaihteiston RWD modaus?

ViestiKirjoittaja kilpinenatte » 14.7.2015 13:33

Vag tdin potentiaaliin ihastuneena, mulla on ollut jo pidemmänaikaa perversio sovitella kyseistä tekniikaa jonkun vanhemman takavetoisen pellin alle.
Oletuksena oli, että LT:n kuutosmoottoria käyttävän volvon laatikko menisi heittämällä 1.9 tdi:n jatkoksi, mutta oletus osoittautuikin nettiselailujen mukaan vääräksi.
Ilmeisesti 2.4td ja 2.5tdi kytkinkopat ovat samalla jaolla, mutteivät sovi 1.9 jatkoksi.
Surffaillessani löysin juttua että joku ulkomaanelävä oli istuttanut e30 bemariin 2.0 tdin quattron laatikolla josta oli ilmeisesti etutorseni hitsattu lukkoon ja näinollen laatikko toimii vain takavetolaatikkona.
Olisikohan kenelläkään foorumilaisella kokemusta moisesta toimenpiteestä?
Käsittääkseni 3b Passatin 4motion vaihteisto on sama kuin b5 A4 quattrossa?
AFN vähän piristettynä voisi liikuttaa Taunusta ihan mukavasti ;)
Onneksi projektissa on senverran peltihommia, ettei tekniikka ole vielä ykkösjuttu, mutta tälllaisen haihatelman olen laittanut hautumaan ja pitäisi saada jotain rohkaisua ennenkuin alkaa etsimään elinluovuttajaPassattia.
Syötön katkaisun jarruttaessa ja ajoneston saa ilmeisesti ohjelmoitua pois käytöstä?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 14.7.2015 16:31

Ei ihan aiheeseen, mutta:

Audin 3-litrainen tdi on itsellä käynyt mielessä vanhan Caprin tekniikaksi. Tomaattilaatikko olisi ihanteellinen, etutolpiksi voisi laittaa 4-veto- Sierran tolpat.

Ylimääräiset hauskat pois (abs, esp)

Capri 3.0 tdi Quattro kuulostaisikin kivalta.

1000 kg painoa, kevyellä virillä se 350 hv / 550 Nm ja neliveto...

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 14.7.2015 18:00

AFN on IMMO2 aikakauden tuotoksia, siitä pitäisi ainakin saada pikkuvaivalla ajonesto kokonaan pois. Myös syötön katkaisun disablointi onnistunee. Noita torsenmodauksia muistelen lukeneeni audiclubin puolelta, täysin mahdollista siis toteuttaa takaveto. A4 käyttää pitkälti samoja palikoita kuin A6 ja Passat.

kilpinenatte
-
Viestit: 179
Liittynyt: 31.8.2004 16:21

ViestiKirjoittaja kilpinenatte » 15.7.2015 7:32

Jultsu: Kiitoksia rohkaisevista tiedoista :) Melko paljon tekemistähän tuollaisessa tekniikkaswapissa on, muttei kuitenkaan täysin mahdotonta toteuttaa.
Litratilavuuden ja tehon suhteen ei pitäisi olla muutoskatsastuksessa mitään hätää. Tosin hyväksyttävissä rajoissa ilmeisesti R5 AAT satkuaudista volvon laatikolla menisi myös, mutta on moottorinohjaukseltaan senverran vanhaa rautaa että jatkojalostus voi olla hankalampaa.
No, kuten sanottua peltihommilla aloitellaan ja katsotaan mitä syntyy.
Jos tdiswappi saa tuulta siipien alle niin kirjoittelen sitten jotain projektiosastolle ;)
Ja Axi Caprista voisi tulla ihan sikahärski isolla tdillä quattrona :D Tanarissa on senverran erilainen etuakselistorakenne, että sierran osilla rakentelu taitaa olla lähes mahdotonta.

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 15.7.2015 7:47

Vaikka tuon nelikon laatikon pystyy modaamaan takavetoiseksi, niin helpoin(?) tapa voisi ehkä olla, että hitsaa takavetolaatikkoon jostain tdi -moottorin perään sopivasta laatikosta irroitettu kytkinkoppa.
Audifinnssin puolella on muistaakseni tehty näin, kun Audin urS4:n moottoria tuupataan 3-sarjan bemariin.

E: laitetaas oikeen linkkikin http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=96256

kilpinenatte
-
Viestit: 179
Liittynyt: 31.8.2004 16:21

ViestiKirjoittaja kilpinenatte » 15.7.2015 8:10

Toi perähomma olikin huomionarvoinen juttu, tarvisi sitten ilmeisesti sovittaa quattron perä myös...
Itse ajattelin tuota kone-laatikko kokonaisuutta lähinnä vauhtiksen/kytkimen/startin helppona sovituksena, mutta tosiaan voi olla helpompaa naittaa joku takavetolaatikko kiinni tuohon.
Olihan perus 1.8 bensavehkeen lohkossa sama jako kytkinkopalle kuin 1.9 tdissä? Tuollainen lohko löytyy veljen tallin nurkalta, niin siihen saisi mallailtua takavetolaatikkoa kiinni. Ei väliadapteinkaan tekeminen mahdoton homma olisi vättämättä..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa