1.6TD voiko kannen pääs olevan nestereiän tulpata?
Valvoja: ffp jäsenet
1.6TD voiko kannen pääs olevan nestereiän tulpata?
Olen asentamassa kyseistä konetta takavetoLadaan ja kone on tulossa niin taa että kannen takapäässä ei mahdu olemaan letkunlähtö, eikä edes öljynpaineanturi, koska pökkää rintapeltiin.
Voiko nestereiän siis tulpata vai tuleeko lämpöongelmia? Lämmityslaitteelle voi kai haaroittaa ylävesiletkulta tai siitä suoraan alaspäin menevästä letkusta nesteenmenon?
Onkos tuo öljynpaineanturi kuinka tärkeä kun öljynsuodattimen jalassa on toinen?
Voiko nestereiän siis tulpata vai tuleeko lämpöongelmia? Lämmityslaitteelle voi kai haaroittaa ylävesiletkulta tai siitä suoraan alaspäin menevästä letkusta nesteenmenon?
Onkos tuo öljynpaineanturi kuinka tärkeä kun öljynsuodattimen jalassa on toinen?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eikö ykkös sylinterin pääty oo aika yhtä kuuma kuitenkin?
No kun todennäköisesti jäähdytysjärjestelmä on suunniteltu tuo kannen takakierron kanssa, niin jos sitä kiertoa noin radikaalisti muuttaa tulee siitä seurauksia. Ykkönen ja nelonen on yhtä kuumia siis alkuperäisellä vesikierrolla, mutta nelonen 100% varmuudella rupeaa käymään kuumempana jos vesikierron päädystä blokkaa. Kuumeneeko se liikaa, sitä on mahdoton sanoa ilman kannen/lohkon vesiblokin sisäpintaa anturoimatta.
Pari muuta moottorityyppiä tiedän missä lämpötilaerot on vakionakin ollut aika isoja kun niitä on mittailtu, lisäämällä tollainen päätykierto on saatu huomattavasti tasattua lämpöjä.
Mietin tuota D24 (omaa sukua VW) joka mulla on 740, niin siinähän ei oo kannen takapäässä nestereikääkään mutta kannen alapuolella lohkos on. Luulisi siinäkin kutos sylinterin katto käyvän aika kuumana, kun lämpö nousee ylöspäin niin kuumuushan silloin pakkaantuu kannen takapään ylänurkkaan eikä tuu sieltä pois muutakun ylävesiletkusta.
Mun mielestä 123-Mersus on ollu vielä 80-luvulla lämmityslaitteen hana
Mun mielestä 123-Mersus on ollu vielä 80-luvulla lämmityslaitteen hana
Kaikissa alta 60vuotiaissa moottorisuunnittelun tuotteissa on vettä kierrättänyt vesipumppu, joten ei se lämpö ny niin vaan nouse ylöspäin ja jää "nalkkiin" kun vesi kiertää. Vesikanavien suunnittelulla sitten ohjataan se vesi niin että lämmöt pysyy ympäri moottoria mahdollisimman tasaisesti.
On Mullakin -97 mallisessa autossa vesihana, perussuunnittelu vain on tehty vuonna -59 niin se on sitä peruja. Tosin siinäkin on tullut -90luvulla merkittävä parannus, kiertoa muutettu niin että hanan sulkeminen ei aiheuta vesikiertoon merkittävää muutosta.
On Mullakin -97 mallisessa autossa vesihana, perussuunnittelu vain on tehty vuonna -59 niin se on sitä peruja. Tosin siinäkin on tullut -90luvulla merkittävä parannus, kiertoa muutettu niin että hanan sulkeminen ei aiheuta vesikiertoon merkittävää muutosta.
No siinä voi riittää ku vähä lekalla hakkaa pelliä matkustamoon päin ja sitte tekee sen putken letkulle niin, että pala levyä johon keskelle putken kokoinen reikä ja sitte katkaisee kaks putkenpäätä 45-asteen kulmaan ja hitsaa kokoon. Näin menetellen sen putken saa melkein välittömästi sivullepäin kannen pään jälkeen.
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 5.7.2010 0:30
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 5.7.2010 0:30
Mitenkäs sitte kesäkäyttö?
Ladassahan on lämmityslaitteen raana ja jos sitä kesällä joutuis pitämään auki, niin sehän olis niinku pätsi.
Niin pitäsikö tehdä niin että tuolta kannen päästä tuleva neste haarautuis kahteen eri suuntaan, toinen haara menis lämmityslaitteelle ja toinen öljynlauhduttimelle, myös lämmityslaitteelta paluu tulis öljynlauhduttimelle, eli myös sinnepäähän T-haara.
Mitä ootte mieltä?
Ladassahan on lämmityslaitteen raana ja jos sitä kesällä joutuis pitämään auki, niin sehän olis niinku pätsi.
Niin pitäsikö tehdä niin että tuolta kannen päästä tuleva neste haarautuis kahteen eri suuntaan, toinen haara menis lämmityslaitteelle ja toinen öljynlauhduttimelle, myös lämmityslaitteelta paluu tulis öljynlauhduttimelle, eli myös sinnepäähän T-haara.
Mitä ootte mieltä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa