Airbagin valo palaa, johdot poikki.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

manazeri
-
Viestit: 43
Liittynyt: 12.8.2009 20:45

Airbagin valo palaa, johdot poikki.

ViestiKirjoittaja manazeri » 27.6.2015 17:28

Elikkäs airbagin valo palaa ja näytössä teksti airbag default, koira oli purrut vänkärin penkin alta kolme johtoa poikki, korjasin nämä liittimillä, mutta valo palaa edelleen.

Kysymys kuuluukin, sammuuko valo aikanaan vai pitääkö käydä nollaamassa? auttaako jos käyttää akun kenkää irti?

Auto jetta v

kiitos jo etukäteen.

myyrä
-
Viestit: 296
Liittynyt: 6.11.2011 21:00

ViestiKirjoittaja myyrä » 27.6.2015 18:21

Pitää nollata, ei auta akun irroitus.

myyrä
-
Viestit: 296
Liittynyt: 6.11.2011 21:00

ViestiKirjoittaja myyrä » 27.6.2015 22:32

Sitäpaitsi kun sulla on tottakai ollut akku irti, kun olet airbagin johtoja korjaillut, niin olisihan se silloin jo vian nollannut.

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 27.6.2015 23:49

Turvavarusteiden vikavalot jää palamaan ja vaatii nollauksen. Sama käy, jos näppää esimerkiksi airbagin varoitusvalon hetkellisesti irti keskikonsolista.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 28.6.2015 7:25

Jos vikana ettei löydä bägiä, niin silloin ei jää valo palamaan ilman nollausta.
Muunlaisessa viassa en tiedä mitä tekee.
Itse nyppäsin mk4 farkku golfista apparin puolen bägistä liittimen irti kun piti muksu saada turvakaukaloon siihen.
Kun siirrettiin muksu taakse, niin laitoin liittimen takaisin ja valo sammui samalla.

Mutta onkos noi can väyläysiä motikoita?
Joskus joku pelotteli can väylän piuhoista että ei tuu toimimaan jos käyttää liittimiä tai normaalisti kolvaa.
Jotain älykästä sähköä kuulemma.
Taisin kyllä kerran elsan sähkökuvia selatessa törmätä ohjeisiin miten can väylän piuhat korjataan oikeaoppisesti, mutta en muista miten.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 28.6.2015 8:01

Jos vikana ettei löydä bägiä, niin silloin ei jää valo palamaan ilman nollausta.


Jotain erikoista sun airbagin boksin koodauksessa on, vika itse bägin johdotuksessa on niitä kriittisimpiä eikä valon pitäisi sammua itsestään vaikka vika korjaantuu.

[quote]Joskus joku pelotteli can väylän piuhoista että ei tuu toimimaan jos käyttää liittimiä tai normaalisti kolvaa. Jotain älykästä sähköä kuulemma./quote]

Höpöpuhetta, sähkö on sähköä eikä siihen mitään älyä ole saatavissa. Väyläjohdot on yleensä kierrettyä parikaapelia jolla saadaan häiriönsietoa mm. paremmaksi. Jos se korjataan ihan normaaleilla tavoilla niin siihen kohtaan tulee mitättömän pieni alue missä häiriönsieto on huonompi, mutta 99,999% tapauksista mitätöntä.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.6.2015 14:33

Mä oon kolvannut vaikka kuinka monen bägin johtoja. Hienosti toimii.

Ja airbag-viat ei tosiaan nollaudu itsekseen (koska turvavarustevika), vaatii aina koodien nollauksen.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 28.6.2015 17:21

Ja airbag-viat ei tosiaan nollaudu itsekseen (koska turvavarustevika), vaatii aina koodien nollauksen.

No erikoinen oli auto sitten, kun ei nollauksia vaatinut.
Väyläjohdot on yleensä kierrettyä parikaapelia jolla saadaan häiriönsietoa mm. paremmaksi.

Nyt kun mainitsit, niin siinä ohjeessa taisi juurikin olla annettuna maksimi mitat suoralle osalle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa