Elikkäs airbagin valo palaa ja näytössä teksti airbag default, koira oli purrut vänkärin penkin alta kolme johtoa poikki, korjasin nämä liittimillä, mutta valo palaa edelleen.
Kysymys kuuluukin, sammuuko valo aikanaan vai pitääkö käydä nollaamassa? auttaako jos käyttää akun kenkää irti?
Auto jetta v
kiitos jo etukäteen.
Airbagin valo palaa, johdot poikki.
Valvoja: ffp jäsenet
Jos vikana ettei löydä bägiä, niin silloin ei jää valo palamaan ilman nollausta.
Muunlaisessa viassa en tiedä mitä tekee.
Itse nyppäsin mk4 farkku golfista apparin puolen bägistä liittimen irti kun piti muksu saada turvakaukaloon siihen.
Kun siirrettiin muksu taakse, niin laitoin liittimen takaisin ja valo sammui samalla.
Mutta onkos noi can väyläysiä motikoita?
Joskus joku pelotteli can väylän piuhoista että ei tuu toimimaan jos käyttää liittimiä tai normaalisti kolvaa.
Jotain älykästä sähköä kuulemma.
Taisin kyllä kerran elsan sähkökuvia selatessa törmätä ohjeisiin miten can väylän piuhat korjataan oikeaoppisesti, mutta en muista miten.
Muunlaisessa viassa en tiedä mitä tekee.
Itse nyppäsin mk4 farkku golfista apparin puolen bägistä liittimen irti kun piti muksu saada turvakaukaloon siihen.
Kun siirrettiin muksu taakse, niin laitoin liittimen takaisin ja valo sammui samalla.
Mutta onkos noi can väyläysiä motikoita?
Joskus joku pelotteli can väylän piuhoista että ei tuu toimimaan jos käyttää liittimiä tai normaalisti kolvaa.
Jotain älykästä sähköä kuulemma.
Taisin kyllä kerran elsan sähkökuvia selatessa törmätä ohjeisiin miten can väylän piuhat korjataan oikeaoppisesti, mutta en muista miten.
Jos vikana ettei löydä bägiä, niin silloin ei jää valo palamaan ilman nollausta.
Jotain erikoista sun airbagin boksin koodauksessa on, vika itse bägin johdotuksessa on niitä kriittisimpiä eikä valon pitäisi sammua itsestään vaikka vika korjaantuu.
[quote]Joskus joku pelotteli can väylän piuhoista että ei tuu toimimaan jos käyttää liittimiä tai normaalisti kolvaa. Jotain älykästä sähköä kuulemma./quote]
Höpöpuhetta, sähkö on sähköä eikä siihen mitään älyä ole saatavissa. Väyläjohdot on yleensä kierrettyä parikaapelia jolla saadaan häiriönsietoa mm. paremmaksi. Jos se korjataan ihan normaaleilla tavoilla niin siihen kohtaan tulee mitättömän pieni alue missä häiriönsieto on huonompi, mutta 99,999% tapauksista mitätöntä.
Ja airbag-viat ei tosiaan nollaudu itsekseen (koska turvavarustevika), vaatii aina koodien nollauksen.
No erikoinen oli auto sitten, kun ei nollauksia vaatinut.
Väyläjohdot on yleensä kierrettyä parikaapelia jolla saadaan häiriönsietoa mm. paremmaksi.
Nyt kun mainitsit, niin siinä ohjeessa taisi juurikin olla annettuna maksimi mitat suoralle osalle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa