Kysymyksiä touranista.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

Kysymyksiä touranista.

ViestiKirjoittaja ryynanen » 17.6.2015 17:54

Tuli tossa hommatua tollanen 2006 tourani nyt sitten vihdoin ja viimein, tottakai se heti alko tekemään mieli pikkasen "hifistellä" sitä niin aattelin tähän samaan tarinaan kysyä muutaman kyssärin jos olis joku jolla asioista olis enempi tietoa. Lähinnä jutut liittyy tohon can-väylä hommaan josta ei itellä oo mitään kokemuksia. Aina ollu sen verta vanhoja autoja..

Eli aattelin siihen hommailla noi ledi malliset sumarit kehikkoineen, siinäkun ei sellaisia ole entuudestaan olleskaan..tuolta ebay.n ihmeellisestä maailmasta löytyy valmiita paketteja valokatkasijoineen, eli siinä tuskin mitään ihmeempää...mut onko kukaan koskaan laittanu tällasta.
http://m.ebay.com/itm/250462703415?nav=SEARCH

...ois nätti jos ne sumarit sais palamaan ja syttymään aina ku ovet aukasee. Vai saako sen koodattua vcds.llä ilman tollasta boksiakin?

Sitten aattelin vaihtaa soittimen...alpinen 2-din malliin. Passaako siihen ihan tämä .http://m.ebay.com/itm/361260135727?nav=SEARCH
Vai pitääkö viritellä jotakin muuta?

Sitten vielä nuo ajovalot jos meinais muuttaa xenon malliin, alkuperäiset xenon umpiot tuntuu olevan aika tiukassa ni mitäs tuohon tarttee jos heittää noihin heijastinumpioihin xenonit ettei se ala herjailee ja pyyhkijät sekoilee?

Sitten jos sisävalot vaihtais ledeiksi, ni tartteeko siinä huomioida tuota can väylää vai onko se kun vaihtaa vaan polttimot ledeiksi?

Olisin kiitollinen jos edes johonkin saisin vastauksen.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.6.2015 20:00

Soittimen vaihtaaksesi tarvitset myös johtosarjan, kannattaa ottaa se "rattiohjainsarja", niin ainakin toimii. Itse en näistä niin paljoa ymmärrä, olen vaihtanut vain alkuperäisen tilalle uudemman OEM-kosketusnäyttösoittimen (RCD-510).

Alkuperäisiin umpioihin jos laitat jälkiasennusxenonit, niin kannattaa panostaa laatuun. Volkkari on aika kranttu xenoneiden suhteen (sähköt sekoilee, surisee ja pörisee radio yms). Katuauto.fi:n kautta saat ainakin todennäköisesti toimivan setin, kun otat vaan yhteyttä esim. puhelimitse. Tieliikennelaillinenhan se ei ole, mutta sen varmaan jo tiesitkin.

Sisävalot eivät ole varsinaisesti yhteydessä CAN-väylään (ei urputa polttimoista), mutta ei-CAN-polttimoita käyttäessäsi saatat joutua kolvaamaan vastuksen (itse olen käyttänyt 10W keraamisia vastuksia, neljään-viiteen autoon olen tuon kolvannut) etukattovaloon - LEDit jäävät "hehkumaan" himmeästi ilman tätä.

Jos on jotakin lisäkysymyksiä näistä, niin vastailen kyllä tietotaitojeni mukaan. :)

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 17.6.2015 20:37

Kiitoksia jo näist tiedoista. Tuon ebayn adapterin mukanahan tulee tuo joku johto, mut se ei vissiin oo se mistä puhuit? Mistähän sen rattipiuhan sais? Pikkasen tässä mietiskelly tuota ratin vaihtoakin jos sais sen monitoimi mallin.

Xenoiden laillisuudesta oli tieto juu. Olis ollu jees saada sellanen ihan laillinen juttu rakennettua jos olis saanu ne orkkis umpiot jostain, mut niitä ootellessa vois laitta jonku muutossarjan. Mitehän sit noi parkit jos vaihtaa esim ledeihin tms. Valkosiin ni miten niiden ja can - ongelmien kanssa käy? Mikä se olis sellanen " laatusarja"?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa