Golf iv jarrujen upgrade ja osat ulkomailta ?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

majuri92
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.7.2009 21:32

Golf iv jarrujen upgrade ja osat ulkomailta ?

ViestiKirjoittaja majuri92 » 4.2.2015 8:01

Tervehdys,

Nyt kun on golffi leimattu ja parkkeerattu odottamaan kesää niin on sopiva aika tilailla ja fixailla autoa.

Eli takajarrulevyt ja palat alkaa olemaan vaihtokunnossa ja mietin että kannattaisiko samalla tehdä jonkunlaista upgradea kun joutuu osia uusimaan ? Kattelin niin jotakin brembon kittiä on laitettu noihin golffeihin mutta sen valmistus on jo lopetettu.
Onko ehdotuksia ? Vaiko sitten vaan ihan orkkis brembon levyt ja palat..?

Sitten mistä porukat on tilaillu vw osia ? Löysin kyllä hyviä linkkejä mutta mistä tilatessa tulee esim. Tullit maksettavaksi ?
Hankintalistalla on esimerkiksi powerflex tai vastaavat puslat eteen, nuo jarrut, etupyörän laakerit..

Vielä lopuksi kysyisin että minkälaisen ilmansuodattimen hankkisi ? Entinen omistaja on hukannut orkkis kotelon samalla kun lastuttanut ja asentanut bsr lämpösuojan ja luultavasti suodattimen, suodatin on joskus vaihdettu pilot tarvike suodattimeen joka ei hengitä tarpeeksi. Huomasin sen kun ihmettelin ahtojen seilailua 0.6-0.9 bar välillä.
Koitin ilman suodinta niin ahdot tasaiset 0.9-1.1 ja potkua huomattavasti enemmän.

Autona vw golf iv -00 1.8t AGU koneella[/img][/quote]

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 4.2.2015 9:27

Muihin asioihin ottamatta kantaa, jos tilaat mistä tahansa EU-maasta osia niin ei tarvitse maksaa tulleja eikä veroa vaan tulee suoraan rajan yli.

Reaper
-
Viestit: 569
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 4.2.2015 14:14

Haet vaikka purkaamolta tai vastaavasta alkuperäisen ilmansuodatinkotelo paketin ja siihen normisuodatin. Hengittää riittävästi ainakin 250 hv asti.

majuri92
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.7.2009 21:32

ViestiKirjoittaja majuri92 » 4.2.2015 15:49

Onko kaikis nelkuis samanmallinen ilmansuodatinkotelo ? On aika vähän purussa noita turboja.

Nikozii
-
Viestit: 166
Liittynyt: 15.6.2014 21:17

ViestiKirjoittaja Nikozii » 4.2.2015 17:10

Itse olen saanut käsitysen että ainakin 1.4 , 1.6 ja 1.8 -litraisissa on kaikissa sama..

Joku voi vielä varmistaa..

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 4.2.2015 18:58

ETKA ei ainakaan tarjoa vajaavetoiseen yhtään isompia jarrulevyjä. En tunne golfin sielunelämää, mutta jos (ja kun) et pysty asentamaan nelikon takanapoja niin ainoa mahdollisuus on teettää adapterit kannakkeita varten. Tämän jälkeen vain taivas on rajana levyjen ja satuloiden suhteen.

majuri92
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.7.2009 21:32

ViestiKirjoittaja majuri92 » 4.2.2015 20:30

Oon ymmärtäny että audi tt:n satulan kannake eteen niin saa isot levyt ? Mistä nuo kannattimet löytäis halvalla ? Entäs mitä taakse ? Joku puhui R32 hiluista..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.2.2015 20:30

Ilmanputsarikotelon on 8L0 133 837 tai 8L0 133 837 N jos on joku kylmän ilman varustus. Eikä oo muissa moottorikoodeissa samaa. Putkiakin on eri moottoreilla omiaan.

2,0 1,8 ja joissain 1,6 on samanrakenteinen putsari. 1,4 ja joissain 1,6 on taas samanrakenteinen.

majuri92
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.7.2009 21:32

ViestiKirjoittaja majuri92 » 5.2.2015 7:52

Tässä oli mielenkiintoinen opas, eli tuossa vaihdetaan vain roiskesuoja, levyt ja jarrusatula isompaan ?

http://uk-mkivs.net/topic/46118-18t-gol ... y-upgrade/

Golffissa on jo toistavuotta ongelmia takajarrusatulan käsijarruvivussa, jumiu vaikka pariin kertaan putsattu. Satula pitää kuitenkin vaihtaa niin samallahan tekis tuon swapin ?

Nyt tarttis vain löytää nuo kaikki hilut ? Mistä sais ton tt kannattimen oem osanuneeon ja mistäköhän nuo takasatulat ?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 5.2.2015 10:49

^Niin nuo 25AE jarruthan menee suoraan pulttaamalla kiinni. Itelläni on R32 jarrut jotka on käytännössä samat jarrut, mutta sinisenä. Omat satulat ja kannakkeet tuli speedautoteileltä.

majuri92
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.7.2009 21:32

ViestiKirjoittaja majuri92 » 5.2.2015 11:45

Ei sattuis olemaan linkkiä/ osanumeroa ?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 5.2.2015 11:47


majuri92
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.7.2009 21:32

ViestiKirjoittaja majuri92 » 5.2.2015 12:06

Kaupan kyllä tiedän, mutta tuonne pitää olla satuloiden osanumero että pääsee tilaaman

Jonde
-
Viestit: 2086
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 5.2.2015 12:15

R32 jarrujen ero ei jää siniseen väriin, niissä on 2 mäntää, kuin muissa on 1, sitten levy on 288/312mm sijaan 334mm joka maksaa huomattavasti enemmän.
Mitä suodatinkoteloon tulee niin, 1,8t kotelo eroaa kanneltaan muista, 1.6 kotelossa on maffin paikka erilainen, lisäksi mahdollinen lisäilmapumpun lähtö tekee eroa alemmassa kappaleessa., Joten syytä etsiä ihan sinne kuuluva 1.8t kotelo.

Ja ebay on täynnä r32 jarruja jos niitä haluaa, on vain uusien levyjen ja palojen jälkeen aika arvokkaita settejä vaikka satulat ei juuri mitään maksakkaan.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 6.2.2015 9:06

^nii me taidettiin puhua nyt kyllä takajarruista. Joo tiedät et etujarrut ei todellakan ole samat.

majuri92
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.7.2009 21:32

ViestiKirjoittaja majuri92 » 6.2.2015 11:32

http://www.carparts-pros.com/page_1_1.php#tgrutop

Katselin tuolta R32 jarruja, onko väliä mitkä nuosta ottais kunhan kattoo että ne on 256/22 mm ?
1.8t satulat pyörii samoissa hinnoissa nii eikö nyt samalla kannata vaihtaa noi R32 satulat.. Eli tuolta satulat -> vanhat satulat ja levyt irti --> roiskesuojan muokkaus/ vaihto -> uudet 256mm levyt kiinni, sanaten nuo R32 satulat ?

Edit: linkki ei vissiin toimi mutta siis tuolta sivulta vw->Golf-> 2.3l R32-> brakes

Jonde
-
Viestit: 2086
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 6.2.2015 11:49

Ja tosiaan takajarrut eroaa myös, sen verran, että etuvetoisessa käytetyt osat 256mm jarrusetille on eri numerolla, kuin nuo nelivetoisen 256mm setin osat. Etuvetoiseen pitäisi olla cupra r tai vrs osat.
1J0615423E ja 1J0615424E on etuvetoisen kannakkeet, kun nelikossa on 1J0615425F tai 8N0615425B, vastaavat erot toki sitten roiskesuojassa, levyssä ja satuloissa värin mukaan.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 6.2.2015 14:12

Jos noita palikoita joutuu haalimaan kasaan yksitellen (etenkin jos uutena joutuu ostamaan) niin eikös se tulisi halvemmaksi ostaa vielä isompi setti kokonaisuutena ja teettää ne adapterit, vaikkapa 300x22 Audi S4:stä.

Väittäisin että tuollainen 17mm halkaisijan suurennus ei paljoa auta. Itse tempaisin 245 -> 356, tuon kehtasi jo perustella itselleen taloudellisista syistä huolimattakin.

edit. Omaan autoon kustannukset: satulat ja kannakkeet käytettynä 100e kpl, levyt uutena 100e kpl (ATE), palat 100e. Pari rautakalikkaa ja reiät niihin = ilmainen.

majuri92
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.7.2009 21:32

ViestiKirjoittaja majuri92 » 12.2.2015 9:52

tuota jarrupuolta en oo vielä lyönyt lukkoon. Takalevyt on vaihtokunnossa samaten ainakin toinen satula, koitin eilen ajon jälkeen levyä niin sormet palo, toinen oli vähän vain lämmin. Eli listalla olis koko takapään jarrut, varmasti sais isommilla rahalle enemmän vastinetta mutta tuo on kuitenkin takapää ja budjetti ei kumminkaan ole mikään kovin iso.
Ajattelin että tollanen pieni upgrade olisi siinä samassa paikallaan.
Etupäähän voisi jo sen 600€ sijoittaakkin jarruihin.
Niin ja tuossa R32 setissä kumminkin tulee taakse jäähdytetyt levyt kun vakiot on jäähdyttämättömät ?

Ilmanpursaria ei tahdo oikeen löytyä, suomessa oli yksi kotelo ja hinta 100€
Tarkotus oli laittaa vakioputsari ja siihen k&n filtteri mutta koko paketin hinnaks tulee noin 200€ että en tiedä, eiköhän tolla hinnalla saa jo ihan ok jälkiasennus ilmanputsarin.
Ebayssa oli koteloa 60-80€.
http://m.motonet.fi/fi/tuote/160070/Sim ... ussuodatin

Mitä mieltä olette tuosta ? Sattui silmään ja olisi paikallisessa motonetissä ale hintaan.
Näyttää ainakin käyevältä, saisi jopa imuilman suoraan pihapuolelta

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 12.2.2015 12:17

Vakioputsarikin riittää kolmeensataan heppaan. Siihen vielä DSG R:n putsarikotelon pohja ja imukaula ja valon takana oleva ilmanohjain niin eiköhän se aika pitkälle riitä.

majuri92
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.7.2009 21:32

ViestiKirjoittaja majuri92 » 12.2.2015 12:52

Ei epäilystäkään siitä että riittäisikö se vakioputsari tohon myllyyn vaan että kiinnostaako laittaa pariasataa euroa siihen että saa vakioputsarin. Ja kun niitä on paria mallia niin hyvässä lykyssä tulee vielä väärä boxi, sitten sen joutuu modaamaan sopivaksi.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 12.2.2015 17:13

Mieluummin vakioputsarilla kuin jollain oravanerottimella jolla kone ja ahdin on väljiä 2x nopeudella.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 12.2.2015 22:06

Jarrupäivityksenä suosittelisin tuohon golfiin audi s3:n jarruja.
Niitä saa kohtuu edullisesti ja kulutus osat ei maksa paljoa.
Samalla jarrutuntuma/teho kasvaa sen verran että sen ihan oikeesti huomaa ja mahtuu viellä pyörimään alla järkevä rengastus.
Vaihdoin omaan Leoniin uk:sta ebayn kautta hankitun jarrukierroksen, eteen 312mm hilppeet ja taakse 256mm jäähdytetyt.
Sisälti käytetyt levyt, palat, satulat ja kannakkeet ja kustanti 300€ kotiin tuotuna.
Itse myös kattelin brembon/Vmax kittejä, mutta noihin maksaa kulutus osat törkeästi orkkiksiin verrattuna ja etulevyjen kasvaessa isommaksi menee vannevalikoima pieneksi...
Nelikon takasatulan raudat saa käymään vajaavetoseen lisäämällä prikat kannakeraudan ja navan kiinnitys kohdan väliin kiinnittäessä niitä.

Mitä tuosta putsarista ja se kotelosta. Eikös dieselin putsarin koppa ole samanlainen kuin 1.8T:n?
Noita koteloita löytyy purkaamoilta aika kivasti ja hinnat ei ole pahat.
Suosittelen muuten suoraan ostamaan vaan tavallista paperisuodatinta. KN:n suodatin ei kestä yhtään sen pitempään hyvänä mitä tavan paperinenkaan ja yhtään lisä konia se ei tuo koneeseen. KN:n suodattimet on kyllä pestäviä/öljyttäviä jne, mutta jos on ilmamäärämittari käytössä niin se suodattimen öljy tuhoaa sen anturin... ja taas tuli kallista huvia hyötyyn nähden.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 13.2.2015 22:03

Väittäisin että tuollainen 17mm halkaisijan suurennus ei paljoa auta. Itse tempaisin 245 -> 356, tuon kehtasi jo perustella itselleen taloudellisista syistä huolimattakin.

edit. Omaan autoon kustannukset: satulat ja kannakkeet käytettynä 100e kpl, levyt uutena 100e kpl (ATE), palat 100e. Pari rautakalikkaa ja reiät niihin = ilmainen.


Mitkä jarrut laitoit autoosi? Oletan että takajarrut kyseessä?

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 13.2.2015 22:32

Taakse juu. RS6 C7 levyt ja RS6 C5 satulat + palat + kannakkeet + custom adapterit.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 13.2.2015 22:39

Taakse juu. RS6 C7 levyt ja RS6 C5 satulat + palat + kannakkeet + custom adapterit.


Edit. Löytyi.

Eikös nuo ole A8:n levyt? Esim D4 4.2TDI:ssa on moiset.

Onko sulla kuvaa miltä nuo takajarrut näyttää paikoillaan autossa? Voit laittaa vaikka yv:nä niin ei häiritä tätä ketjua tämän enempää.

Kannattaa muistaa, että 356mm levyillä varutettu auto vaatii tietynlaiset 18" vanteet minimissään tai mieluiten 19"
Riippuu vanteen sisähalkaisijasta ja puolien muotoilusta.

Tossa sattui halvimmat levyt silmään http://www.ebay.co.uk/itm/Bremsscheiben ... 4d277c12f3

Ja EBC:n valmistajan koodin levylle on: EBCD1848


Tässä ihan Ate:n tekeleet:

http://www.topautoosat.fi/ate-7448534.html
Viimeksi muokannut Jusa101, 13.2.2015 23:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 13.2.2015 23:24

Kannattaa muistaa, että 356mm levyillä varutettu auto vaatii tietynlaiset 18" vanteet minimissään tai mieluiten 19"
Riippuu vanteen sisähalkaisijasta ja puolien muotoilusta.

Tossa sattui halvimmat levyt silmään http://www.ebay.co.uk/itm/Bremsscheiben-Satz-NK-2047155-1-Durchmesser-356-mm-Hohe-53-9-mm-Bremsscheibe-/331374924531?pt=DE_Autoteile&hash=item4d277c12f3

Ja EBC:n valmistajan koodin levylle on: EBCD1848

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 14.2.2015 8:20

Juu taitaa 19" olla aikalailla minimi, itse tosin vähän viilasin ja höyläsin ja sain nuo mahtumaan 17" vanteiden sisään. Tarinointia projektista löytyy enemmän: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=198221


Ja nuo malandion kiekothan oli 34mm paksut eli ei oikein tähän projektiin..

Ja kyllä, nuo oli nimenomaan samat kiekot jotka saa A8:iin, kirjoitinkin virheellisesti tuohon että RS6 C7, oikea auto olikin S6 C7. RS6:ssa samankokoinen kiekko mutta eri koodilla, varmaankin eri offset.

majuri92
-
Viestit: 40
Liittynyt: 21.7.2009 21:32

ViestiKirjoittaja majuri92 » 14.2.2015 16:24

Mitä mieltä olette tälläisestä:

Löysin tuossa hyvällä säkällä purkuauton todella läheltä. 2ovinen 1.9tdi
Haen autosta:
-ilmansuodatinkotelon (sopiiko tuohon 1.8t?)
-takajarrusatulan mihin vauhdan tiivisteet ellei oo oikeen hyväkuntoinen (eikö tuokin ole sama 1.8t :n kanssa ?)
+muuta mutta menee jo offtopic

Sitten tilaan nämä:
http://m.ebay.co.uk/itm/301495442433?nav=SEARCH

Ja lisäksi 256mm levyt + palat niin eikö tuossa pitäisi olla toimiva setti ?
Hyväpupli tuossa olisi että jos vakio satula menee rikki niin ei tartte lähteä metstämään kauhean kaukaa uutta.

Edit. Vai hommaanko suoraan nämä ?
http://m.ebay.co.uk/itm/271751108465?nav=SEARCH

En luultavasti isompaa kuin tuo 256mm rupea taakse laittamaan..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa