Golf 3 Etuiskareiden yläpäät

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

brutrenz
-
Viestit: 4
Liittynyt: 28.2.2014 12:39
Auto: Vw Golf vr6 -92, Vw golf 1.8 avenue -95, Vw golf vr6 -92

Golf 3 Etuiskareiden yläpäät

ViestiKirjoittaja brutrenz » 28.1.2015 14:08

Golf 3:sen etuiskarin yläpäät on niin jumissa, et kolme kuusiokoloavainta mennyt poikki ja yks räikkä. Oisko kellään mitään hyvää ideaa? kun omat on jo loppunut.. ei lähde pulttipyssylläkään. Kiitoksia

^^BeBe
-
Viestit: 487
Liittynyt: 31.8.2009 22:15
Auto: C5 2.5tdiq, golf gti, golf mk1 ss1400, t3 syncro

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 28.1.2015 15:28

Jos lämpö ja irroitus aineet ei auta, niin sitten rohkeesti vaan poralla. Ei oikeen rälläkällä tai puukkosahalla yllä mistään katkasemaan. Sitten vaan uutta iskaria kehiin. Kannattaa vaihtaa myös yläpäät samalla kun kerta auki on.

Mikhauta
-
Viestit: 3841
Liittynyt: 23.7.2003 10:18
Auto: Ex -Golf V GT TDI (BMN)...

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 28.1.2015 15:30

Sen ylälautasen kun rälläköit palasiksi, saat iskarinpaketin pöydälle. Jos oot iskareita siihen vaihtamassa, niin iskarin varsi vaan poikki, niin saat jousen ja muut yläpään osat pelastettua.

K0nzta_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 23.3.2013 15:59
Auto: vento 1.9tdic & a6 1.9 pd

ViestiKirjoittaja K0nzta_ » 29.1.2015 12:34

lukkopihdit kiinni lujasti iskarin varteen mahd. ylös ja pulttipyssyllä auki. lähtee varmasti. :) laita toiset lukkopihit avuksi jos tuntuu että ei irtoa. näin on monet kerrat irrotettu jumivat yläpäät ja pysyny iskaritki vielä täysin käyttökelposina.

niitä vittumaisia toisenmallisia yläpäitä sitten missä on se hahlomutteri niin on jouduttu yleensä katkomaan :D

edit: jaa niin puhuttiinko tässä nyt siitä ylimmäisestä mutterista millä se konehuoneen puolella oleva lautanen tulee kiinni. no joka tapauksessa sama pätee siihenkin, ne lukkopihit saa kyllä taiteiltua sieltä jousen ja suojakumien välistä iskarin varteen kiinni.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1782
Liittynyt: 23.7.2003 11:02
Auto: Skoda Octavia Combi 1.6 TDI CR DPF Ambiente -10

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 29.1.2015 18:41

Sekin helpottaa noita mutterien irroitusta, kun auto lepää renkaillaan. Silloin laakeriin kohdistuu hieman painetta, mikä taasen vähentää iskarinvarren kiertymistä.

Itellä on sellanen sähkökäyttöinen mutterinväännin, joka antaa erittäin napakoita iskuja. Sillä on aina noi auenneet, jos ei mutterimyllyllä ole auennut.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

© since 2000 - ffp