Passat 3bg 01435 vikakoodi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

1st
-
Viestit: 24
Liittynyt: 4.9.2009 17:57
Auto: Mondeo '05, Kupla '72

Passat 3bg 01435 vikakoodi

ViestiKirjoittaja 1st » 22.1.2015 10:11

Koitin vanhaan threadiin kirjoittaa niin tuli joku istuntovirhe tms. ilmoitus, niin tehdäänpä uusi tänne.

Syttyi '03 3bg 1.8t passatissa reilu pari viikkoa sitten abs ja esp valot palamaan, eikä kummatkaan luonnollisesti toimi valojen palaessa.
Antaa vikakoodiksi 01435 jarrupaineen lähetin G201

Valot ei syty heti käynnistyksen jälkeen(eli siis virtojen pois käyttämisen jälkeen), vaan välillä voi ajaa useitakin kilsoja, toisinaan taas syttyvät lähes heti.
Jarrun polkemisella ei mun mielestä oo merkitystä.

Jarruvalokatkaisijan(italialainen tarvikeosa) vaihdoin jo, sillä ei vika hävinnyt. Myös abs yksikön isoa liitintä liikuttelin ja voitelin wd40:llä(irti en liitintä saanut vaikka kuinka koitin sitä lukitusta käännellä) sekä myös sen yksikön perässä olevan anturin liittimen käytin auki.

Mitäs seuraavaksi osais katella, vag comia ei itellä ole.

Uuden yksikön hintaa kävin paikalliselta marmoritiskiltä kyselemässä. Hyvä ettei jalat menny alta, 2100e!

Korjaussarjojakin oon jossain nähnyt, missään niistä ei vaan ole just tän yksikön sarjanumeroa mainittu (4B0 614 517 G)

Purkuosia toki löytyis, mutta niistäkään tiiä kuinka kauan toimivat

Ja vielä loppuun tärkein, jos vaihdan ite ton yksikön niin pystynkö ilmaamaan jarrut ihan perinteisesti kotikonstein, vai tarviiko pumppua pyörittää tietokoneella?

1st
-
Viestit: 24
Liittynyt: 4.9.2009 17:57
Auto: Mondeo '05, Kupla '72

ViestiKirjoittaja 1st » 10.2.2015 21:44

Eikö oo tee-se-itse miehiä, ketkä ois ollu vastaavan ongelman kans tekemisissä?
Nyt tulevana viikonloppuna ois meininki purkaa vähän enempi ja käydä liittimet läpi vielä kerran.
Meneekös tosta hydrauliikkayksiköltä johtosarjat minnepäin, oliko kojelaudan alla tms. vielä jotain ohjausboksia jossa ois liittimiä missä vois olla kosketuhäiriöitä(joo epätoivoisena toivon että tää ois vaan kosketusvika :) )

Ja edelleen, jos hommaan purkuosan, niin saanko ilmattua järjestelmän perinteisillä konsteilla vai tarviiko hommaan tietokonetta?

Mikhauta
-
Viestit: 3841
Liittynyt: 23.7.2003 10:18
Auto: Ex -Golf V GT TDI (BMN)...

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 10.2.2015 21:57

Jarruvalokatkaisijan(italialainen tarvikeosa) vaihdoin jo, sillä ei vika hävinnyt
Marmoritiskiltä osa tilalle ja tuliko kytkin kalibroitua oikein vaihdon yhteydessä ?
Pelotellaan nyt vielä sillä abs -yksikön vaihtamisella / niiden pienien sisäisten johtimien korjaamisella...

Luotijuna
-
Viestit: 1152
Liittynyt: 18.3.2004 11:33
Auto: MV6

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 10.2.2015 23:47

toimiiko jarruvalot, voi olla et oli oma sulake tolle jarruvalo katkaisijalle.

1st
-
Viestit: 24
Liittynyt: 4.9.2009 17:57
Auto: Mondeo '05, Kupla '72

ViestiKirjoittaja 1st » 11.2.2015 16:37

Jarruvalot toimii, eikä poljinta tarvii painaa kun vajaan sentin verran. Tossa tarvikekytkimessä ei sitä pituussäätöä ollut tapissa, kuten alkuperäisessä. Tosin edellinen kytkin oli n.3vuotta sitten hankittu marmorilta, eikä siinäkään sitä tappia voinut säätää..

Vai pitäskö se kalibroida vielä jotenkin muuten? Jarruvalot tosiaan toimii oikein ja vakkari toimii ja lähtee pois kun jarrua hipaisee.

HuHu
-
Viestit: 404
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 11.2.2015 16:54

Taitaa olla ABS-yksikössä vikaa.


Vilkaiseppas tuota
http://elehuolto.fi/abs-jarrut

Tai sitten vaan availee itse ja korjaa

1st
-
Viestit: 24
Liittynyt: 4.9.2009 17:57
Auto: Mondeo '05, Kupla '72

ViestiKirjoittaja 1st » 11.2.2015 17:40

Joo se on tiedossa että hyvin todennäköisesti menee yksikkö vaihtoon..

Mutta sitä tietoa kaipaisin eniten(ennenkun menen purkamaan jarruputkia irti yksiköstä) niinku kaksi kertaa jo kyselin, että jos ton yksikön purkaa pois niin saako sen kotioloissa(ilman läppäriä) ilmattua? Jos vaikka jostain purkuautosta löytäisin saman yksikön..

Mikäs sieltä yksiköstä yleensä menee rikki kun tää hälytys tulee?

Mikhauta
-
Viestit: 3841
Liittynyt: 23.7.2003 10:18
Auto: Ex -Golf V GT TDI (BMN)...

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 11.2.2015 18:18


H. Jormalainen
-
Viestit: 15828
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Auto: Golf GTI 16v -90, A3 1,8 -98
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.2.2015 18:34

A3:een oon kiinnittäny pari kertaa ABS-yksikön ja siinä ilmaus meni ihan vanhan kaavan mukaan. Tosin käytin paineilmaa työntämään nestettä säiliöstä enkä polkenut jarrua.

1st
-
Viestit: 24
Liittynyt: 4.9.2009 17:57
Auto: Mondeo '05, Kupla '72

ViestiKirjoittaja 1st » 18.2.2015 17:35

Jees. Tuli hommattuu purkuosa, jota ainakin myyjä väitti ehjäksi.
Talvilomaviikolla ois tarkoitus vaihtaa, informoin sitten kuin kävi ilmauksen kanssa :)
Joku korkki pitää kehitellä, mikä käy jarrunestesäiliöön ja siihen letkulla kiinni vanha auton sisärengas. Siinä ois oma mietelmä kotitekoisesta paineilma-ilmauslaitteesta :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 15828
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Auto: Golf GTI 16v -90, A3 1,8 -98
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.2.2015 22:35

Se rengas kannattaa olla kumin ja vanteen välissä. Ei ihan pienellä paineella tee oikeen mitään. Jotain yhtä baria oon käyttäny.

Noita saa valmiinakin sellasia jotka ottaa renkaasta ilmaa. Ei vaan kärsi täydestä renkaasta ottaa.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

© since 2000 - ffp