Leon 5F 1.8TSI 180hv ohjelmointi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

Leon 5F 1.8TSI 180hv ohjelmointi

ViestiKirjoittaja Cede » 5.1.2015 18:51

Osaisko joku sanoa faktaa että näkyykö merkkiliikkeen testereillä jos tuollaisen uuden 1.8TSI Leonin softan päivittää?
Jostain kuulin huhua että testeri herjaisi päivityksestä...
Samoin kuulin huhua että APR:n softa taas ei näkyisi mistään?!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.1.2015 18:58

Käsittääkseni kaikki viritysohjelmat näkyy viimeistään virtausarvoja tulkittaessa, mutta tästäkin olisi tiukempaa faktaa kiva kuulla?

Lisäksi huollossa päivitettävä ohjelma taitaa saada jotkut takaisin vakioiksi, mutta kertokaahan siitäkin tarkemmin ne ketkä paremmin tietävät.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 5.1.2015 19:12

Kyllä se näkyy merkkiliikkeen testerissä, ja takuulle sekä kaikelle vastaantulemiselle voimalinjan komponenteissa saa heittää hyvästi. Tietääkseni mitään softaa ei ole olemassa mikä ei paljastuisi, kaikista tulee TD1 merkintä järjestelmään mikä tarkoittaa viritettyä moottoria.

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 5.1.2015 19:13

Lähinnä mietin että JOS jotain käy niin saavatko selville että virivirillä menty...
koska jos kyseessä firman auto ja takuu ei korvaa, niin sitä joutuu työntään kättä taskuun.

Tuossa ylhäällä tulikin jo pelottavaa vastausta... :/

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.1.2015 19:21

Mikä tuo MikaJ:n merkintä tarkalleen on? joku flash-counter tmv?

Periaatteessahan tarkistussummaa käytettäessä on mahdollista saada vertailu läpi, mutta ongelma tulee jos tarkistussumma-algoritmia muutetaan ja jos mä olisin ilkeä Boschin insinööri, niin tarjotaisin autonvalmistajille tämmöistäkin vaihtoehtoa.

Olisi mielenkiintoista saada ennakkotapaus jostain vaikkapa jakopääongelmasta viritetyssä autossa. Käsittääkseni valmistajalla on velvollisuus osoittaa syy-yhteys ennen kuin vastuusta voi välttyä.

Olisko RahaMiehen™ vaihtoehto ostaa varalle toinen moottorinohjauspurkki jonka pitää vakiona ja vie aina sillä pajalle? :D Onko se ees periaatteessa toimiva ratkaisu?

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 5.1.2015 20:12

Eiköhän ne sen siellä tosiaan näe. Ja tuon lisäksihän voi käydä niinkin että ne saattaa merkkihuollossa päivittää ecun softan esim. hiljaisena kampanjana jolloin virisofta luonnollisesti häviää.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 6.1.2015 20:45

Profiilin autossa näkee. Ohjelmisto vertailu tehdasyhteydellä paljastaa viriohjelman, arvot poikkeaa tehtaan arvoista. MikaJ ilmeisesti viittasi ilmamassa mittarin arvoon, se on hyvinkin luotettava. Ohjainlaitteita ei tuohon autoon vaihdellakaan ilman testeriä/tehdasyhteyttä ( tietty jos on riittävän korkea osaaminen, niin sitte ).


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa