Heipähei.
Avataan asiaa kertomalla auto.
Skoda Octavia RS 1.8t 180hv. vm.-03 eli ykköskoppainen AUQ pannulla.
Downpipen jousto on päättänyt näin joulun alle murtua ja hiljalleen aukee isommaksi.
Ei huvita ostaa uutta, kun katti samassa, joten vinkkejä hitsattavan tarvike jouston hankintaan tarvitaan.
Yritin haulla löytää, mutta en löytänyt kenenkään tekijän maininneen halkaisijaa saatika pituutta.
Näkyy kyllä ihan hyvin moottorin takaa se ja silmämääräisesti veikkaisin 2-2.5" halkaisijaksi ja pituudeksi kymmenisen senttiä.
Yritän päästä mittailemaan tässä ennen ostoa, mutta jos jollain on varmaa sanottavaa
niin saa huudella.
Motonetissa taisi olla kahta pituutta. 10cm ja 15cm. Kohtuu lyhythän se vakio jousto on,
eikä kovin pitkää taida saada menemään.
1.8t downpipe jouston koko?
Valvoja: ffp jäsenet
No kävin äsken mittailemassa ja sain putken ulkohalkaisijaksi noin 57mm, kuten --hartsa-- jo mainitsikin.
Pituudeksi arvioisin 10cm olevan sopiva. 15cm voi olla liian pitkä.
Ongelmaksi sitten tuleekin joustojen valikoima.
Motonetissa olisi 63mm 10cm pitkänä, 51mm 10cm pitkänä ja siinä ne kymmensenttiset oli.
57mm on vain 15cm ja vähän epäilen, että sitä saisi tarpeeksi lyhennettyä.
Tuo 63mm taas tuntuu olevan jo vähän turhan isoa.
Ellei sekin ole sitten ulkomitta jolloin n.1.5mm klappi ei tunnu missään.
Täytyy varmaan mennä pyörittelee putken kokoja huomenna sinne hyllyjen väliin.
Pituudeksi arvioisin 10cm olevan sopiva. 15cm voi olla liian pitkä.
Ongelmaksi sitten tuleekin joustojen valikoima.
Motonetissa olisi 63mm 10cm pitkänä, 51mm 10cm pitkänä ja siinä ne kymmensenttiset oli.
57mm on vain 15cm ja vähän epäilen, että sitä saisi tarpeeksi lyhennettyä.
Tuo 63mm taas tuntuu olevan jo vähän turhan isoa.
Ellei sekin ole sitten ulkomitta jolloin n.1.5mm klappi ei tunnu missään.
Täytyy varmaan mennä pyörittelee putken kokoja huomenna sinne hyllyjen väliin.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
eikös se putki ole pitkästi suoraa ennenkun taittuu auton alle. eihän se ole ongelma lyhentää sopivaksi jos muistan oikein. tai sitten kysellä muualtakin. esim http://www.futurez.fi/fi/shop/pakoputki ... e-25-lyhyt
hemimotorsilla oli myös jotakin.
hemimotorsilla oli myös jotakin.
No tarviin sen mielellään heti ja Motonet on huomenna auki, joten haen sieltä.
Mun mielestä se taittuu vähän kuskia kohti melkein heti jouston jälkeen.
Tämän takia tarvii todennäköisesti olla mahdollisimman lyhyt se jousto.
Ehkä auttaisi jatkoa ajatellen, jos löisi toisen jouston ennen kattia.
Monessa aftermarket putkessa niin näyttäisi olevan.
Mutta jos nyt yhdellä menisi toiset 200tkm.
Samalla voisi uusia putken kannakkeita. Tuntuu hölskyvän turhan paljon.
Mun mielestä se taittuu vähän kuskia kohti melkein heti jouston jälkeen.
Tämän takia tarvii todennäköisesti olla mahdollisimman lyhyt se jousto.
Ehkä auttaisi jatkoa ajatellen, jos löisi toisen jouston ennen kattia.
Monessa aftermarket putkessa niin näyttäisi olevan.
Mutta jos nyt yhdellä menisi toiset 200tkm.
Samalla voisi uusia putken kannakkeita. Tuntuu hölskyvän turhan paljon.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nyt on tehty putki valmiiksi, mutta uuden tiivisteen saanti meni sen verran hankalaksi, että huomenna vasta nippuun.
Ostin siis 63mm eli 2.5" jouston, jonka pituus oli 10cm.
Vanhan jouston poikkasin niin, että jätin ulkonevat kaulukset paikalleen.
Tällöin sai välykset pienemmiksi ja oli jotain mitä vastan hitsata paremmin.
Pituuskin jäi sopivaksi tuolla tavalla.
Hitsasin jouston ensin laippaan kiinni ja sitten se paikalleen parilla mutterilla.
Dp/katti yhdistelmä paikalleen ja suuntaus, että on suorassa ja hitsaten heftiin. Tilaa on päästä heppailee monestakin suunnasta.
Olin ottanut etummaisen lämpösuojan pois antamaan hieman lisätilaa.
Eihän tuo 63mm jousto paras ole, kun tulee väkisin pieni vastapallo pakokaasuille reunoilla.
Mutta luulisi ajavan vakio autossa asiansa.
Samalla uusin kaikki pakoputken kannakkeet, kun olivat jo vähän antautuneet.
Jos kysyttävää, niin vastaan parhaani mukaan.
Ostin siis 63mm eli 2.5" jouston, jonka pituus oli 10cm.
Vanhan jouston poikkasin niin, että jätin ulkonevat kaulukset paikalleen.
Tällöin sai välykset pienemmiksi ja oli jotain mitä vastan hitsata paremmin.
Pituuskin jäi sopivaksi tuolla tavalla.
Hitsasin jouston ensin laippaan kiinni ja sitten se paikalleen parilla mutterilla.
Dp/katti yhdistelmä paikalleen ja suuntaus, että on suorassa ja hitsaten heftiin. Tilaa on päästä heppailee monestakin suunnasta.
Olin ottanut etummaisen lämpösuojan pois antamaan hieman lisätilaa.
Eihän tuo 63mm jousto paras ole, kun tulee väkisin pieni vastapallo pakokaasuille reunoilla.
Mutta luulisi ajavan vakio autossa asiansa.
Samalla uusin kaikki pakoputken kannakkeet, kun olivat jo vähän antautuneet.
Jos kysyttävää, niin vastaan parhaani mukaan.
Saman ooeraation tein kesällä kun putki pamahti poikki jouston kohdalta täysin.
Ja ostin myös 2,5" jouston joka oli muistaakseni 12cm pitkä. Samalla tavalla kaulusta jäi melko lailla mutta antaa olla.. Autosta puskee reipas parisataa pollea ulos, mutta perstuntumalla tuo ei tuntunut vaikuttavan mitenkään auton toimintaan.
Ja ostin myös 2,5" jouston joka oli muistaakseni 12cm pitkä. Samalla tavalla kaulusta jäi melko lailla mutta antaa olla.. Autosta puskee reipas parisataa pollea ulos, mutta perstuntumalla tuo ei tuntunut vaikuttavan mitenkään auton toimintaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa