Golf IV - akku tyhjä -> ovet ei aukea
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV - akku tyhjä -> ovet ei aukea
Kakkosautosta pääsi akku tyhjenemään seisonnassa, ja nyt kun pitäisi päästä vaihtamaan akkua, niin eipä onnistu kun kuskin ovi ei aukea avaimesta kääntämällä.. Avaimen kääntäminen liikuttaa nuppia hieman, mutta ylös tuo ei suostu nousemaan.
Olisko jotain vinkkejä, miten tuon oven saisi auki rikkomatta paikkoja?
Olisko jotain vinkkejä, miten tuon oven saisi auki rikkomatta paikkoja?
https://www.youtube.com/watch?v=MNg18qaYU9o
Huono video, mutta tästä selviää idea. Eli vaikka metallisesta henkarista pätkä rautaa, päähän 90-asteen taitos ja "kärkeä" noin 10mm. Ylösalaisin sisälle tuosta välistä ja sitten kääntelet. Pitäisi osua tämän vivun taakse, mikä toimii kahvastakin.
Oma kahvasi ilmeisesti ei jaksa vääntyä tarpeeksi auki kun keskuslukituksen moottori hakkaa vastaan..
Huono video, mutta tästä selviää idea. Eli vaikka metallisesta henkarista pätkä rautaa, päähän 90-asteen taitos ja "kärkeä" noin 10mm. Ylösalaisin sisälle tuosta välistä ja sitten kääntelet. Pitäisi osua tämän vivun taakse, mikä toimii kahvastakin.
Oma kahvasi ilmeisesti ei jaksa vääntyä tarpeeksi auki kun keskuslukituksen moottori hakkaa vastaan..
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
Peräluukun lukko ei ole liikkunut manuaalisesti enään vuosiin, mutta tuo kuskin oven lukko on kyllä kunnossa.
Tolla apuvirralla tuli googlesta vastaan tälläinen video, täytyypä kokeilla..
https://www.youtube.com/watch?v=zmHqZt2nTOA
Tolla apuvirralla tuli googlesta vastaan tälläinen video, täytyypä kokeilla..
https://www.youtube.com/watch?v=zmHqZt2nTOA
Muutama hetki vierähti ennen kun pääsin auton alle makoileen, ja eipä toimi toi tosiaan tuo videon ohje - ainakaan TDI malleissa. Tai no aikankaan ASZ:ssa ei ole tuollaista töpseliä konehuoneen puolella, ja eipä tuolla paljoa muitakaan sähköjohtoja lepata (hyvä asia kait). Toisesta etuvalosta sain taiteiltua liittimen irti, ja tarjoiltua vara-akusta sähköä lampun tarpeisiin, mutta eipä kulkenut kipinä tuota piuhaa pitkin keskuslukituksen puolelle. Paljoa paremmin ei sujunut yritykset laturin liittimien kautta. Nyt olisi tarkoitus kokeilla vielä vetokoukun pistokkeen kautta antaa virtaa, ja jos tuokaan ei onnistu, niin periaatteessa sivupeilin moottorin piuhoja voisi kenties vielä harkita.. tai sitten vaan pitää soittaa lukkoliikkeen mies paikalle vivuttaan ovi auki.
Voi ***** että on insinööri taas vehkeen keksinyt.
Voi ***** että on insinööri taas vehkeen keksinyt.
Viimeksi muokannut der_wagen, 19.1.2015 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
No kyllähän siitä sisäkahvasta menee vaijeri lukkolaitteeseen. Jos istut sisällä autossa ovet lukossa ja vedäs sisäkahvasta niin nuppi nousee ylös ja toisella vedolla aukeaa ovi...
Mutta itse en rupeaisi karmia vääntelemään vaan lykkäisin starttimoottorin paksumpaan johtoon apuvirtaa kiinni, sekun menee tosiaan suoraan akun + napaan se johto.
Mutta itse en rupeaisi karmia vääntelemään vaan lykkäisin starttimoottorin paksumpaan johtoon apuvirtaa kiinni, sekun menee tosiaan suoraan akun + napaan se johto.
No kyllähän siitä sisäkahvasta menee vaijeri lukkolaitteeseen. Jos istut sisällä autossa ovet lukossa ja vedäs sisäkahvasta niin nuppi nousee ylös ja toisella vedolla aukeaa ovi...
Mikäli lukkolaite on varustettu toimivalla safe toiminnolla, se ei aukea mihinkään jos ovet on lukittu keskuslukituksella. Tämä on tehty juuri sitä varten että millään vaijereilla sitä ovea ei koukita ovenkarmin välistä auki.
Kyllä 3B Passatissa mielestäni on safe moodi ovissa aina, toki se on koodattavissa pois tai menee ne moottoritkin rikki (omissa vanhoissa rutkuissa yleensä on ollut vähintään yksi rikki kun olen ne koodannut pois käytöstä) Mutta kuten sanottua, mikäli se toimii eivät ne ovet aukea millään sisäkahvasta vetämällä.
Kyllähän siinä se 5min menee että iv golfiin menee sisälle..
Jos virtaa pitää antaa autolle niin sieltä startin päästä saa mukavasti menemään. Laturin kautta saa myös menemään virran mutta se on huomattavasti vaikemmas paikas starttiin nähden
Jos taas on normaali 7 napainen peräkärryn pistoke niin sieltä päin ei virtaa saa menemään mutta jos löytyy 13 napainen niin navat 9 (plus) ja 13 (miinus) mistä saa virran meneen autoon päin jos ne vain on autossa kytketty.
Jos virtaa pitää antaa autolle niin sieltä startin päästä saa mukavasti menemään. Laturin kautta saa myös menemään virran mutta se on huomattavasti vaikemmas paikas starttiin nähden
Jos taas on normaali 7 napainen peräkärryn pistoke niin sieltä päin ei virtaa saa menemään mutta jos löytyy 13 napainen niin navat 9 (plus) ja 13 (miinus) mistä saa virran meneen autoon päin jos ne vain on autossa kytketty.
Kiitos vastauksista tähän asti.
"Kyllähän siinä se 5min menee että iv golfiin menee sisälle.. "
Kannattaa harkita sivutoimista lukkosepän pestiä, puhelimessa tehtävä kuullosti kaverin mukaan lähes toivottomalta :-) Kyseessä siis paja jota paikallinen merkkihuolto suosittelee.
Tänään olisi tarkoitus käydä koittamassa vielä tota starttimoottoria, mutta missähän päin konehuonetta tuo sijaitsee (auton alta katsottuna)?
"Kyllähän siinä se 5min menee että iv golfiin menee sisälle.. "
Kannattaa harkita sivutoimista lukkosepän pestiä, puhelimessa tehtävä kuullosti kaverin mukaan lähes toivottomalta :-) Kyseessä siis paja jota paikallinen merkkihuolto suosittelee.
Tänään olisi tarkoitus käydä koittamassa vielä tota starttimoottoria, mutta missähän päin konehuonetta tuo sijaitsee (auton alta katsottuna)?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: EdithBip ja 34 vierailijaa