Pulttijaon vaihto mk3 gti

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

Pulttijaon vaihto mk3 gti

ViestiKirjoittaja Demon » 30.11.2014 8:05

Jos kolmoskorisen gti golffin pulttijaon vaihtaisi 5x100 -> 4x100 jakoon niin eikö periaatteessa tuollaisesta esim. B4 passatista käy jarrukamat napoineen päivineen?

Vai meneekö suoraan? Jos on siis 8v kone kyseessä. Eikös siellä vetarit ja muut ole samanlaisilla booreilla ni muutakun pulttaa irti ja pulttaa kiinni?

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 30.11.2014 10:24

Ja mikä tän homman idea on???

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 30.11.2014 10:43

Jos olisi varastossa valmiiksi 4x100 jaolla olevat vanteet ja ei halua esim porailla uutta jakoa levyihin..

Just a thought..

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 30.11.2014 11:17

Unohda homma,

J-P H
-
Viestit: 205
Liittynyt: 19.11.2003 21:01

ViestiKirjoittaja J-P H » 30.11.2014 16:41

Takapäähän ei tarvitse vaihtaa kuin jarrulevyt, esim G2 G60 jarrulevy halk. 226x10 jako 4x100
Abs renkaan ottaa vanhasta levystä, ta ostaa uuden.

Etupäähän tekee napoihin 4x100 jaon ja hommaa G2 G60 etulevyt halk. 280 jako 4x100. Uusia napoja saa 60e pari Ebaysta.

Satuloihin ja kannakkeisiin ei tarvii koskea lainkaan, olettaen auton olevan 8/95 vanhempi. Silloin tais vaihtua etujarrut isompiin halk. 288mm ja satulat vaihtui isompiin Aten valmistamiin. Vanhemmassa Lucaksen jarrut.

Itse aion tehdä saman homman tekniikanvaihdon yhteydessä, akselit Vr6:sta mutta jako säilyy 4x100.

Ennemmin 200e jarruihin kuin 1000e uusiin vanteisiin.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 1.12.2014 6:16

G60 etulevyissä on eri "ET" kuin 5-pulttisissa, joten eivät ole käyttökelpoiset tähän muutokseen. Joutuu tekemään tuplajaon 5x100 levyihin.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 1.12.2014 12:31

-pulttien vähentyessä täytynee muistuttaa että: "ei tieliikennekäyttöön".

audis6
-
Viestit: 627
Liittynyt: 10.2.2005 20:54

ViestiKirjoittaja audis6 » 1.12.2014 13:35

Mulla tuo g3 2,0 8v cabrio -96 niin on 4x100 jaolla,ja kyseessä 115hv versio

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 1.12.2014 13:48

Tupla pulttijako molemmille akseleille. Muutama reikä ja kierteet. Tulee samalla pyöränlaakerit uusittua.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 1.12.2014 14:13

^2
Mulla tuo g3 2,0 8v cabrio -96 niin on 4x100 jaolla,ja kyseessä 115hv versio

G3 avoissa on alkujaan 4x100 jako: levyt edessä, rummut takana. Näin myös omassa -95 Cabrioletissä(kin).

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 1.12.2014 17:28

Etunavaksi aihioiksi kannattaa ottaa 4x100nen . Ja tekee myös 12mm reikiä 5x100 jaon. Jää rautaa vähän enemmän kierteiden väliin. ABS kehä ruuveilla.

Itsellä ollut cabriossa noin kaiketi 6 vuotta ja eikä miksikään oo mennyt. Kierteiden paikat tehtiin ihan toisella jarrulevyllä. Kohdistus, reikä ja kierteet.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 1.12.2014 21:44

Etunavaksi aihioiksi kannattaa ottaa 4x100nen .

Silloin vaihtoon menevät ulommat vetonivelet: 5-pulttisissa on isompi poori.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 20.8.2015 21:01

onko golfin navassa tilaa porata 4x114,3 jako. ei tarvis taas ostaa uusia vanteita ku sopis toisesta autosta vanteet.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 20.8.2015 21:36

Väittäisin että ei, täytys mitata kun viittis

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 21.8.2015 1:23

Tuon ikäinen satkujakoinen napa on halkaisijaltaan jotain 120-121mm, joten jo 112-jako 12mm reijillä puhkaisee ulkoreunan. Muutenhan varmaan liki kaikkiin maailman 5x100-jakoisiin olis porattu 5x112-jako.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa