mk1 golf cabrio vm89 coilover ongelma TIETOA TARVITAAN!!!

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

cabriodesiner
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.1.2014 13:41

mk1 golf cabrio vm89 coilover ongelma TIETOA TARVITAAN!!!

ViestiKirjoittaja cabriodesiner » 1.10.2014 17:14

osaisiko joku auttaa asiassa koska olen jo selvitellyt 5 eri jälleenmyyjän kanssa ja ei tunnu tietoa läytyvän.

coilover satseja on tullut tilattua jo 4 eri merkkistä kyseiseen härveliin ja aina törmään samaan ongelmaan takaiskari on 7cm liian lyhyt!!!
(konia lukuunottamatta sieltä tuli vaan iskari patruunat jotka sopii vakio tolppiin joita minulla ei luonnollisesti ole! )

ilmeisesti autoa on tehty kahdella erilaisella takatolpan yläpään kiinnityksellä???

tällähetkellä autossa alla weitecin jotkut ikivanhat jäykkyys ja korkeus-säätöiset jotka on aivan loppu, joihin uusia luonnollisesti vertaan.

weitech on mennyt konkkaan aikoja sitten sen tiedän, uudelta omistajalta ST-suspension tilattiin uudet tolpat vanhojen tuotenumerolla ja väärän pituiset tuli!!!

mikä helvetti tässä mättää??? alkaa pinna kiristyä kun eihän tuollasta autoa joka on 7cm liian matala edes voi ajaa saati sitten katsastaa.

kuvassa vanha ja uusi tolppa vierekkäin

[/img] https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater[/img]
Viimeksi muokannut cabriodesiner, 1.10.2014 19:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.10.2014 18:11

Eikös ykköskuppaisten iskari juuri ole tuon verran lyhyempi kuin mk2/3 takaiskarit?

cabriodesiner
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.1.2014 13:41

ViestiKirjoittaja cabriodesiner » 1.10.2014 19:05

kakkoskoppasen iskari on sitten taas noin 7cm pidempi kuin tällähetkellä autossa kiinni olevat rikkinäiset. sekä kakkosessa on pienempi alapään kiinnitys reikä

530mm olisi oikea pituus alapään reijän keskeltä jousilautasen yläpintaan

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 2.10.2014 7:54

Mahdollisesti tyhmä kysymys, mutta oletko yrittänyt ruuvata tuota ST-coiloverin korkeussätöä ylemmäs? Vai estääkö iskunvaimentimen mitta sen? Toisin sanoen kuvassa olisi nähtävillä vaimentimen maksimi ulosjousto?

Kuvassahan vertaillaan vain kahta coilover-tolppaa joista ylemmän kokeussäätö on ruuvattu 70mm matalammalle..?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.10.2014 11:47

Joo kannattaa tosiaan ruuvata samalle tasalle, samanmittaisiltahan nuo vaikuttaa.

Edit:mistä verhoilun touhusit kun edulliseksi haukuit?
Viimeksi muokannut Sebastian, 2.10.2014 13:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 2.10.2014 12:07

Ei tuo jousen jännitys selitä tuota miksi mäntä ei tule tuolta tolpasta ylemmäksi.
Jousi on uudessa tolpassa vielä löysemmällä kun vanhassa. Eikä se vastusta kun alas tulevaa liikettä. Ylös tuo tulee juuri niin paljon kun männässä on pituutta, ja ihan käsin vetämällä tulee niin pitkälle kun mahdollista.

cabriodesiner
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.1.2014 13:41

ViestiKirjoittaja cabriodesiner » 2.10.2014 20:32

tosiaan tuossa lyhyempi tolppa on käännetty helpperit jo pohjaan ennen kun on edes auton alla, coiloverin runko on oiken mittainen kuten kuvassa näkyy mutta iskari on aina liian lyhyt.

lähinnä täältä yritin saada tärpin jos joku on ostanut lähiaikoina alustaa 1 koppaseen golffiin ja saanut sopivan niin voisi sieltä lähteä kyseleen.

sisusta tuli britti firman kautta jonka ebaystä bongasin
[email protected] on osoite jolla olin herroihin yhteydessä
tosin heillä kaavat vain jos on samanlainen nahkapenkki alkuperäisenä kun noissa mun kuvissa.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 2.10.2014 21:53

Aiheuttaako tuo lyhyempi iskari nyt sitten jotain ongelmia?
Eli lähinnä jääkö alle asennettuna ja oikeaan korkeuteen säädettynä ulosjousto lian lyhyeksi (alle 5cm) ? Oikeastaan muuhunhan tuo iskarin mitta ei vaikuta.

Paljonko tuolla vanhalla "oikean mittaisella" tolpalla jää ulosjoustoa? Siis kuinka paljon renkaan ja lokasuojan välinen etäisyys kasvaa kun auton takapään tunkkaa ilmaan...

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 2.10.2014 22:08

Hankit taakse esim. TA Technixin tolpat ja ruuvaat puuttuvat sentit iskarin alapään säädöstä..?

cabriodesiner
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.1.2014 13:41

ViestiKirjoittaja cabriodesiner » 3.10.2014 11:52

Renkaan ja lokarin väliin jää noin 3cm kun nostaa auton häntäpöön ilmaan ja vaikka ruuvaat jouset kuinka piukkaan niin renkaat raapii ajossa lokareihin

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 4.10.2014 20:16

Omaan -89 cäbiin laitoin viime keväänä TA-Techniksit ja oli ainakin siihen oikeat.
Mitkä ovat vanteiden ja renkaiden specsit jos kerran raapii?

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 4.10.2014 22:29

Jostain kun saisi omaankin ykköseen vakio alustan, niin saisi maavaraa ja mukavaa menoa. Nykyinen fk säädettävä on turhan tuuning henkinen alusta vanhaan autoon.

cabriodesiner
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.1.2014 13:41

ViestiKirjoittaja cabriodesiner » 5.10.2014 11:51

Vähän menee ohi aiheen mutta onko joku perehtynyt ilma alusta juttuihin?
Onko edes suomessa mahiksia saada leimaan ja jos on niin mitä lappuja pitää olla katsastus inssille näyttää?

Mixu
-
Viestit: 57
Liittynyt: 17.12.2003 21:46

ViestiKirjoittaja Mixu » 5.11.2014 11:16

Ite laitoin FK:t avoon jonkin aikaa sitten. Ne ainakin sopi -84 ok.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 5.11.2014 11:40

Jotenkin väärät osat sulla on tuolla ollut. Ei noissa pitäisi mitään eroja vuosimalleittain olla.

1992 vanhemmassa ei tarvita TUV papereita alustasta. Joten voi olla mahdollista saada muutoskatsastettua ilmasetti ilman tuota.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 30 vierailijaa