mk1 golf cabrio vm89 coilover ongelma TIETOA TARVITAAN!!!
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 7.1.2014 13:41
mk1 golf cabrio vm89 coilover ongelma TIETOA TARVITAAN!!!
osaisiko joku auttaa asiassa koska olen jo selvitellyt 5 eri jälleenmyyjän kanssa ja ei tunnu tietoa läytyvän.
coilover satseja on tullut tilattua jo 4 eri merkkistä kyseiseen härveliin ja aina törmään samaan ongelmaan takaiskari on 7cm liian lyhyt!!!
(konia lukuunottamatta sieltä tuli vaan iskari patruunat jotka sopii vakio tolppiin joita minulla ei luonnollisesti ole! )
ilmeisesti autoa on tehty kahdella erilaisella takatolpan yläpään kiinnityksellä???
tällähetkellä autossa alla weitecin jotkut ikivanhat jäykkyys ja korkeus-säätöiset jotka on aivan loppu, joihin uusia luonnollisesti vertaan.
weitech on mennyt konkkaan aikoja sitten sen tiedän, uudelta omistajalta ST-suspension tilattiin uudet tolpat vanhojen tuotenumerolla ja väärän pituiset tuli!!!
mikä helvetti tässä mättää??? alkaa pinna kiristyä kun eihän tuollasta autoa joka on 7cm liian matala edes voi ajaa saati sitten katsastaa.
kuvassa vanha ja uusi tolppa vierekkäin
[/img] https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater[/img]
coilover satseja on tullut tilattua jo 4 eri merkkistä kyseiseen härveliin ja aina törmään samaan ongelmaan takaiskari on 7cm liian lyhyt!!!
(konia lukuunottamatta sieltä tuli vaan iskari patruunat jotka sopii vakio tolppiin joita minulla ei luonnollisesti ole! )
ilmeisesti autoa on tehty kahdella erilaisella takatolpan yläpään kiinnityksellä???
tällähetkellä autossa alla weitecin jotkut ikivanhat jäykkyys ja korkeus-säätöiset jotka on aivan loppu, joihin uusia luonnollisesti vertaan.
weitech on mennyt konkkaan aikoja sitten sen tiedän, uudelta omistajalta ST-suspension tilattiin uudet tolpat vanhojen tuotenumerolla ja väärän pituiset tuli!!!
mikä helvetti tässä mättää??? alkaa pinna kiristyä kun eihän tuollasta autoa joka on 7cm liian matala edes voi ajaa saati sitten katsastaa.
kuvassa vanha ja uusi tolppa vierekkäin
[/img] https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater[/img]
Viimeksi muokannut cabriodesiner, 1.10.2014 19:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 7.1.2014 13:41
Mahdollisesti tyhmä kysymys, mutta oletko yrittänyt ruuvata tuota ST-coiloverin korkeussätöä ylemmäs? Vai estääkö iskunvaimentimen mitta sen? Toisin sanoen kuvassa olisi nähtävillä vaimentimen maksimi ulosjousto?
Kuvassahan vertaillaan vain kahta coilover-tolppaa joista ylemmän kokeussäätö on ruuvattu 70mm matalammalle..?
Kuvassahan vertaillaan vain kahta coilover-tolppaa joista ylemmän kokeussäätö on ruuvattu 70mm matalammalle..?
Ei tuo jousen jännitys selitä tuota miksi mäntä ei tule tuolta tolpasta ylemmäksi.
Jousi on uudessa tolpassa vielä löysemmällä kun vanhassa. Eikä se vastusta kun alas tulevaa liikettä. Ylös tuo tulee juuri niin paljon kun männässä on pituutta, ja ihan käsin vetämällä tulee niin pitkälle kun mahdollista.
Jousi on uudessa tolpassa vielä löysemmällä kun vanhassa. Eikä se vastusta kun alas tulevaa liikettä. Ylös tuo tulee juuri niin paljon kun männässä on pituutta, ja ihan käsin vetämällä tulee niin pitkälle kun mahdollista.
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 7.1.2014 13:41
tosiaan tuossa lyhyempi tolppa on käännetty helpperit jo pohjaan ennen kun on edes auton alla, coiloverin runko on oiken mittainen kuten kuvassa näkyy mutta iskari on aina liian lyhyt.
lähinnä täältä yritin saada tärpin jos joku on ostanut lähiaikoina alustaa 1 koppaseen golffiin ja saanut sopivan niin voisi sieltä lähteä kyseleen.
sisusta tuli britti firman kautta jonka ebaystä bongasin
[email protected] on osoite jolla olin herroihin yhteydessä
tosin heillä kaavat vain jos on samanlainen nahkapenkki alkuperäisenä kun noissa mun kuvissa.
lähinnä täältä yritin saada tärpin jos joku on ostanut lähiaikoina alustaa 1 koppaseen golffiin ja saanut sopivan niin voisi sieltä lähteä kyseleen.
sisusta tuli britti firman kautta jonka ebaystä bongasin
[email protected] on osoite jolla olin herroihin yhteydessä
tosin heillä kaavat vain jos on samanlainen nahkapenkki alkuperäisenä kun noissa mun kuvissa.
Aiheuttaako tuo lyhyempi iskari nyt sitten jotain ongelmia?
Eli lähinnä jääkö alle asennettuna ja oikeaan korkeuteen säädettynä ulosjousto lian lyhyeksi (alle 5cm) ? Oikeastaan muuhunhan tuo iskarin mitta ei vaikuta.
Paljonko tuolla vanhalla "oikean mittaisella" tolpalla jää ulosjoustoa? Siis kuinka paljon renkaan ja lokasuojan välinen etäisyys kasvaa kun auton takapään tunkkaa ilmaan...
Eli lähinnä jääkö alle asennettuna ja oikeaan korkeuteen säädettynä ulosjousto lian lyhyeksi (alle 5cm) ? Oikeastaan muuhunhan tuo iskarin mitta ei vaikuta.
Paljonko tuolla vanhalla "oikean mittaisella" tolpalla jää ulosjoustoa? Siis kuinka paljon renkaan ja lokasuojan välinen etäisyys kasvaa kun auton takapään tunkkaa ilmaan...
Hankit taakse esim. TA Technixin tolpat ja ruuvaat puuttuvat sentit iskarin alapään säädöstä..?
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 7.1.2014 13:41
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 7.1.2014 13:41
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 30 vierailijaa