VW Bora 1.8T -03 pohjapanssari

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

MJay
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.9.2014 16:42

VW Bora 1.8T -03 pohjapanssari

ViestiKirjoittaja MJay » 10.9.2014 16:49

Ostin otsikon mukaisen laitoksen käytettynä tuossa vajaa pari viikkoa sitten ja nyt ensimmäisen huollon myötä tuli ilmi muutama korjattava asia pirssistä. Autoa on madallettu hieman Weitecin sarjalla ja pohja viistää itselleni pelottavan lähellä maan pintaa hieman korkeampiin autoihin tottuneena.

Edellinen omistaja tai joku heistä on onnistunut moottorin muovisuojan jo saamaan irtoamaan auton alta, joten tällä hetkellä siellä ei juuri suojaa ole ja varsinkin talven takia haluaisin sinne jonkinlaisen panssarin/ suojan.

Kyselin jo tuosta KOyn Sheriff panssarista myyjältä, mutta siitä ei ilmeisesti ole olemassa mallia mikä tähän turbolliseen versioon menee vai onko? Myyjä ei osannut varmaksi sanoa. Onko joku täällä laittanut tuollaisen 1.8T Boraan?

Onko olemassa jotain muita varteenotettavia vaihtoehtoja?

Kaikki vinkit ja neuvot otetaan vastaan asiaan liittyen.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 10.9.2014 17:59

Samaa panssaria näkyivät tarjoavan niin TDI:hin kuin 1.8 ja 1.6 litraisiin, niin aika suurella varmuudella se sopii myös 1.8T:hen. Ei noissa taida olla alta katsottuna mitään rakenteellisia eroja kun välijäähytkin on lokasuojan sisällä...
Itse uskaltaisin moisen "sopivuusriskin" ottaa :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.9.2014 18:17

Korkeintaan öljyntyhjennysproppu ei satu millilleen mutta siitä selviää rälläkällä.

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 10.9.2014 19:42

Olen omin pikku kätösin laittanut kyseisen pohjapanssarin niin TDI-farmari-golfiin kuin GTIhin. Sopii molempiin, jopa helposti.

Ja on ollut tarpeen.

MJay
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.9.2014 16:42

ViestiKirjoittaja MJay » 10.9.2014 21:00

Ehkä sitä sitten uskaltaa tuollaisen tilata kun voihan sen sitten kuitenkin palauttaa jos ei sovikaan. Vai tiedättekö myisikö noita jokin liike Helsingin lähistöllä niin voisi hakeakin? Tässä on lainaus myyjältä tulleesta sähköpostista, jossa kyselin mitä ongelmia tuon asentamisessa on ollut 1.8T koneellisiin: "Tarkkaa tietoa ei ole muuta kun että panssari ei mahdu ja ottaa turboon kiinni. Ei ole tietoa että joku olisi onnistuneesti asentanut semmoisen. "

No se selviää sitten kun kokeilee.

timetuned
-
Viestit: 256
Liittynyt: 20.7.2008 15:40

ViestiKirjoittaja timetuned » 10.9.2014 21:43

"Tarkkaa tietoa ei ole muuta kun että panssari ei mahdu ja ottaa turboon kiinni. Ei ole tietoa että joku olisi onnistuneesti asentanut semmoisen. "

Itse jättäisin tuolta paikasta hommaamatta jos tuollaisen lausunnon on antanut :D

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 10.9.2014 22:29

1. Avaa konepelti ja katso moottorin taakse, näet turbon. 2. Totea että se on noin 20cm päässä öljypohjasta. 3. Huomaa että tuo myyjä ei tajua autoista yhtään mitään. 4. Tilaat panssarin, suoritat asennuksen, avaat virvokejuoman ja katselet ylpeänä asennustasi.

MJay
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.9.2014 16:42

ViestiKirjoittaja MJay » 11.9.2014 6:17

Näin itsekin kyllä kuvittelin, ettei turbo auton pohjassa ole näistä sen enempää tietämättä :D Sen verran matala tuo pirssi kuitenkin, ettei alapuolelle oikein pääse katsomaan ilman että tunkkaa ilmaan. Enköhän nyt kuitenkin luota tämän porukan asiantuntemukseen ja tilaan tuon panssarin, kiitokset.

MJay
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.9.2014 16:42

ViestiKirjoittaja MJay » 24.9.2014 21:24

Nyt on panssari ollut jonkun aikaa paikallaan ja ilmeisesti olivat sen huollossa saaneet asennettua hyvin. Jotakin ovat kuitenkin tehneet väärin ilmeisesti, koska panssari resonoi kiihdyttäessä ja mitä nopeasti alle vilkaisin sen mitä näki, niin panssari taitaa olla kiinni koneen pohjassa eli ilmeisesti väliin ei ole laitettu mitään mikä estäisi tuon resonoinnin. Olisiko teillä antaa jotain ideoita? Ajattelin itse muutaman viikon päästä katsoa mitä pystyisi tekemään kun pääsen todennäköisesti auton pukeille ajamaan.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 25.9.2014 11:01

Itellä ainakin alkaa resonoimaan, kun ottaa kiinni apurunkoon tai jos kivi menee koneen ja panssarin väliin. Tosin mulla tuo johtuu siitä, että ottaa niin usein kiiinni maahan.

MJay
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.9.2014 16:42

ViestiKirjoittaja MJay » 25.9.2014 15:40

Jep, en usko että resonointi johtuu tapauksessani tuosta, koska aina resonoi tietyssä kohdassa (kierroksilla) kun kiihdyttää. Täytyy tutkia kunhan saa auton ilmaan ja pääsee kunnolla katsomaan. Ei onneksi vaikuta ajamiseen.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 25.9.2014 19:01

Kuva

Kaverin GIV GTI:ssä jäi koivusen panssarin ja öljypohjan väliin noin 1cm tilaa eikä ota mihinkään kiinni tai resonoi. Sama juttu omassa GIV Variant 1.9TDI:ssä. Noita etukannakkeen vinotukia varten piti tosin rälläkällä hieman muokata puskuripalkin kiinnityslätkiä jotta istui kuten kuuluu.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 25.9.2014 19:16

Itellä tuo resonointi on pahimmillaan matalilla kierroksilla, esim liikkeellelähdössä eihän tollanen 2mm pelti ole ehkä jäykintä kamaa joten resonoi tietyllä taajuudella


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa