T5 2005 helähtää takapäästä pieneenkin saumaan ajettaessa. Ääni on sellainen peltinen ja kuuluu aina, kun pienikin epätasaisuus on tiessä.
Voiko joku jarrusatulan jousi olla pois, kun ääni loppuu heti jarruttaessa? Passatissa oli joskus etusatulan jousi irti, mutta ääni ei ollut "peltinen". Kolahti aika pieneenkin saumaan tiessä ja silloinkin ääni loppui kanssa jarruttaessa.
Onko vinkkejä?
T5 helähdys takapäästä
Valvoja: ffp jäsenet
Jousen alapään kumi
Otin takapyörän irti ja huomasin, että takajousen alapäässä oleva pusla/kumilautanen oli ihan vinossa ja näytti huonolta. Mikähän osa mahtaa olla kyseessä?
Jousen alakumi. Se ei aiheuta ylimääräisiä ääniä. Siitä kumista jousi tulee ajan mittaan läpi --> kumi on aika hassussa asennossa. Ei vaikuta mihinkään. Paitsi yli-innokkaan leimasedän mielestä.
Suosittelen edelleen käyttämään kallistuksenvakaimen kumit irti. Ja takafillareiden on hyvä olla samassa asennossa, koska muuten vakain on jännityksessä.
Eli joko auto pyörillään tai molemmat pyörät täysin ulosjoustettuna.
Suosittelen edelleen käyttämään kallistuksenvakaimen kumit irti. Ja takafillareiden on hyvä olla samassa asennossa, koska muuten vakain on jännityksessä.
Eli joko auto pyörillään tai molemmat pyörät täysin ulosjoustettuna.
Viimeksi muokannut HuHu, 30.7.2014 18:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jarrupalat
Kyllä se kolina tulee jarrupaloista, kun liikkuvat ja helisevät. En tiedä ovatko jotkut vääränkokoset tarvikepalat. Lisäksi onnistuin katkaisemaan jarrusatulan pultin, kun sitä avasin. Voihan p...
Jarrupalat
Sain katkenneen mutterin irti ja vaihdoin palat. Oikean puolen sylinteri oli ihan ruosteessa ja suojakumi rikki. WD40+CRC auttoi ja lopulta meni pohjaan Ilmeisesti joutuu ostamaan koko satulan, kun ei sylintereitä kumeineen taida saada korjaussarjana?
Alimmat liukutapit oli aika jumissa, mutta kyllä ne siitä hionnalla ja rasvaamalla alkoi luistamaan.
Nyt ei enää helise. Ilmeisesti juurikin nuo rosteriset pellit oli jotenkin väljät, kun itse palat näytti samanlaisilta alkuperäisiin verrattuna.
Alimmat liukutapit oli aika jumissa, mutta kyllä ne siitä hionnalla ja rasvaamalla alkoi luistamaan.
Nyt ei enää helise. Ilmeisesti juurikin nuo rosteriset pellit oli jotenkin väljät, kun itse palat näytti samanlaisilta alkuperäisiin verrattuna.
piti tähän laittaa viestiä että itsellä kanssa helisee vielä mutta on sentään nyt vahvistettu että jarruista tulee, huomasin tuossa kesällä kuin ajoin junaradan yli ja oli jalka jarruilla että eipäs pitänyt meteliä... No kävin näyttämässä konttorilla, oli sitä mieltä että alkaa olla aika vaihtaa levyt taakse...olivat vielä hyväksyttävät mutta suositus oli että vaihtoon. meneepä sitten nämä vaihtoon ja yritän saada uudet osat paikalleen jotta kilinä loppuu
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 7.9.2011 14:18
Näyttää olevan tuolla katsastuskonttoreilla vakiona toi "kuluneet jarrulevyt, suosittelen vaihtamaan"!
Sama minulle (normi skodilakki) ja ei kun ostamaan osat ja vaihtamaan.
Huomasin vaihdettaessa, että vanhat eivät olleet lähellekkään ohentuneet siinämäärin, että olisi olleeet vaihdon tarpeessa.
Levytähn ruostuvat niistä osista jotka eivät ole kulutuksen kohteena eli juurikin siitä levyn päältä/reunasta, josta katsastusmieskin sitten lampulla katsoo ja näkymähän on se että näyttäisi palat olevan syvemmällä kuin onkaan sen korroosiokertymän johdosta.
Toivoisi katsastuskonttoreilta saavansa faktaa perusteeksi vaihtaa "kuluneet" jarrulevyt eli kunnolla tönärillä tms. mitattuna se millimetrimäärä (ja lappuun paljonko paksuus uutena, hylkyraja ja paljonko ovat nykyisellään).
Sama minulle (normi skodilakki) ja ei kun ostamaan osat ja vaihtamaan.
Huomasin vaihdettaessa, että vanhat eivät olleet lähellekkään ohentuneet siinämäärin, että olisi olleeet vaihdon tarpeessa.
Levytähn ruostuvat niistä osista jotka eivät ole kulutuksen kohteena eli juurikin siitä levyn päältä/reunasta, josta katsastusmieskin sitten lampulla katsoo ja näkymähän on se että näyttäisi palat olevan syvemmällä kuin onkaan sen korroosiokertymän johdosta.
Toivoisi katsastuskonttoreilta saavansa faktaa perusteeksi vaihtaa "kuluneet" jarrulevyt eli kunnolla tönärillä tms. mitattuna se millimetrimäärä (ja lappuun paljonko paksuus uutena, hylkyraja ja paljonko ovat nykyisellään).
selvisi myös miksi tämä T5 kilisee, on jossain edellisissä jarrurempoissa hävinnyt toinen niistä rosteripellistä...
Onko tietoa mistä kannattaa metsästää uusia? En nimittäin ole ihan varma varaosanumerosta, löysin vagcatin kautta että olisi 3D0615231 mutta sitten kuin googlella kattoo sitä niin ilmoittaisi että olisi ATE satulaan. Ja minulla on Lucas/TRW, ATE on 314mm levyille ja minulla on 294mm levyt.
Marmorilta kyselin, hinta ei ollut kuin 27,52e kappale...
Onko tietoa mistä kannattaa metsästää uusia? En nimittäin ole ihan varma varaosanumerosta, löysin vagcatin kautta että olisi 3D0615231 mutta sitten kuin googlella kattoo sitä niin ilmoittaisi että olisi ATE satulaan. Ja minulla on Lucas/TRW, ATE on 314mm levyille ja minulla on 294mm levyt.
Marmorilta kyselin, hinta ei ollut kuin 27,52e kappale...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa