Eibach Pro Kit jousista kokemusta?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

Eibach Pro Kit jousista kokemusta?

ViestiKirjoittaja TurboJ » 25.7.2014 14:46

Nyt pitää vaihtaa käyttöautoon jouset, koska etummaiset ovat painuneet vuosien mittaan kasaan sen verran, että vaikuttaa jo ajettavuuteen aika paljon.

Marmoritiskillä alkuperäiset jouset maksavat alkaen 600€ sarja ja tähän ei nyt ole varaa, varsinkin kun samalla vaihdan kaikki muutkin kuluvat osat alustassa. Nyt alle tulee uudet vakioiskarit.

Kertokaa kokemuksia Eibachin Pro Kit -jousista; toimiiko progressiivisuus, eli että joustoliikkeen alussa on pehmeä ja sitten jäykistyy? Ovatko nämä yleisesti paljon vakiojousia jäykempiä? Kysyn tätä yleisellä tasolla koska auto on harvinainen (Ford Puma) ja haluaisin kuulla todellisesta käyttökokemuksesta, oli sitten missä autossa tahansa ne Eibachit.

Varmaan ne ovat nopeassa ajossa paremmat, mutta varmaan ovat myös paljon kovemmat... Liian kovia jousia en halua kun tiet ovat niin huonossa kunnossa ja vakiojousetkin ovat ihan tarpeeksi sporttiset. Muutenkin ajettavuus olisi ehjällä vakioalustalla niin hyvä, että pelkään kovemman jousen vain pilaavan sitä...

Ongelmana on, että tähän vehkeeseen ei ole kovin hyvin jousia tarjolla. On harakiriä (väärät vakiot), on Eibachin Pro Kit, ja on Kybin tekemiä "vakiojousia". Kybeistä ei kukaan osaa sanoa mitään.

Miltä siis Eibachin jouset on tuntuneet vakioiskarien kanssa verrattuna vakiojousiin sinun autossasi?

Reaper
-
Viestit: 569
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 30.7.2014 9:55

Edellisessä autossa EJ9 korin civic (vm. 99) oli Eibachit Pro-Kit jouset 6 vuotta aluksi vakioilla sitten kybin normikaasuiskareilla. Olin ihan tyytyväinen jousiin. Kyllä noillakin jonkun verran jysähtelee eli on hieman pintakova kun ajaa kuoppiin/epätasaisuuksiin verrattuna vakiojousiin. Mieluummin kuitenkin Eibach kuin vakiojousi jos maavaran laskeminen ei haittaa.

"Ford offered Eibach lowering springs as an option when the puma was new."
http://www.projectpuma.com/viewtopic.php?t=4024
Viimeksi muokannut Reaper, 30.7.2014 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 30.7.2014 10:36

Kumpaankos noista Vw/Ford on tarkoitus siis vaihtaa? Oletko tuningstudiolta tiedustellut? Skodaan tilasin sieltä paketin, jossa H&R progressiiviset jouset -35mm ja KYBin iskareista säädetyt GTS-Sport(?) nimellä menevät iskarit. Jouset on kyllä ihan hyvät, etusten iskunvaimennussäätö taas jotenkin huono eikä vaimenna kovin herkästi. Katsastuksessa ei valittamista ole ollut eikä vuotoja niin eipä noita takuuseenkaan saa. Mutta jousten toimintaan olen ollut tyytyväinen. Edestä ottaa töyssyt hyvin vastaan ja takanen on sopivan jämäkkä ja kestää kuormaakin ottaa kyytiin ongelmitta.

peku.v
-
Viestit: 31
Liittynyt: 7.3.2013 15:37

ViestiKirjoittaja peku.v » 16.8.2014 10:52

-00 Passat Variantissa Eibach B12 pro kit, eli bilsteinin b12 iskareilla ja 30mm madallusta. On todella paljon kovempi kuin vakio, ja paljon pintakovempi kuin kaverilla oleva Bilsteinin korkeussäädettävä alusta. Matka-ajoon asfaltilla hyvä, mutta hiekkateillä kyllä jurppii. Vakio 195/65-15 talvipyörillä menettelee nippa nappa. 205/50-17 7" vanteilla tai 225/45-17 8" vanteilla tosi pintakova. Toimii kyllä muuten todella mainiosti ja menee kuin juna, varsinkin 100km/h+ nopeuksissa. Nyt rengastin 205/55-17 ja auttoi pintakovuuteen vähän, mittarivirhekin nolla. Kovuus voi osin johtua B12 iskareista.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 17.8.2014 13:42

Itselläni on otsikossa mainitut jouset top-sport leonin alla.
Iskareina on Sach:n Advancet(perus kaasutolpat ilman lyhennettyä iskarin vartta) ja todella miellyttävä ajaa. Ei pintakova ja jouset jaksaa kantaa kuorman myös hyvin, ollen kuitenkin todella tukevat ajossa.
Itse päädyin tuohon sarjaan pari vuotta sitten, kun orkkis etujouset katkesi ja uudet olisi maksanut sen 500€ pelkästään eteen.
Tuo eibach:n pro kit jouset tarjosi saman madalluksen mitä tehtaan sportti alusta, joten vaihdoin vaan etupään osat. Takana on tehtaan sportti alusta ja eroa ei tunne etupäähän verrattuna.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa