Seat Leon Cupraan nelikko malliin olisi jarruremonttia tarkoituksena tehdä lähiaikoina.
Lähinnä mietityksen kohteena on monenlaiset eri hintaiset sekä lupaukset erilaisilta jarrulevyiltä/paloilta sekä huomattavat hinnalliset erot niiden välillä.
Onko fakta se, että eri valmistajien erona on vain "merkki paketissa" sekä eri paksuus levyissä/paloissa? Omasta kokemuksesta, jarrupaloissa on ainakin huomattavakin ero halvimpien ja merkki palojen välillä. (=kuluminen/jarrutuksen teho sateella)
Eli toisin sanoen onko hinta/hyöty suhde kohdallaan ostaa harraste-ajoneuvoonsa kerralla "kunnon" jarrut kuten esim. brembo/ebc jota ebaysta saa hyvällä hinnalla verrattaessa Suomen hintaan.
Henkilökohtaiset kokemukset, sekä asiantuntevat tietämykset/ehdotukset olisivat lämpimästi tervetulleita.
Levyjarrujen/palojen hankinta mietteitä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Riippuu pitkälti käytöstä. Tieliikenteessä oikeastaan kaikilla tarvikeosilla tulee toimeen, mutta jarruja kuormittavassa ajossa eroja alkaa tuntumaan.
Suuremmat erot on paloissa kuin levyissä. Metalli on metallia kaikilla, mutta kitkamateriaalissa on joka valmistajalla oma reseptinsä. Sitten kovemmiss paloissa on sellasta että jotkut pölyää, jotkut vinkuu ja jotkut ei toimi kylmänä, eli mukavuudesta voi joutua tinkimään.
Hyväksi tunnetun tarvikevalmistajat osat on hyvä lähtökohta josta voi tarpeen mukaan lähteä hakemaan parannusta.
Suuremmat erot on paloissa kuin levyissä. Metalli on metallia kaikilla, mutta kitkamateriaalissa on joka valmistajalla oma reseptinsä. Sitten kovemmiss paloissa on sellasta että jotkut pölyää, jotkut vinkuu ja jotkut ei toimi kylmänä, eli mukavuudesta voi joutua tinkimään.
Hyväksi tunnetun tarvikevalmistajat osat on hyvä lähtökohta josta voi tarpeen mukaan lähteä hakemaan parannusta.
Ite tilasin juuri ebaystä täyden setin zimmermania boraan, tais olla joku 170e toimituskuluineen setti 280x22 etulevyllä ja 230x9 takalevyllä.
Tähänmennessä ovat ainakin olleet huomattavasti pölyttömämmät kuin aikasemmat tarvikkeet. Mun mielestä hyväpuoli noissa on vielä se että levyt on maalatut joten ne eivät ole heti pintaruosteessa ja jäähdytysreijät tukossa.
Muutenhan jarrut tuntuvat ihan samalta kun aiemmin.
Tähänmennessä ovat ainakin olleet huomattavasti pölyttömämmät kuin aikasemmat tarvikkeet. Mun mielestä hyväpuoli noissa on vielä se että levyt on maalatut joten ne eivät ole heti pintaruosteessa ja jäähdytysreijät tukossa.
Muutenhan jarrut tuntuvat ihan samalta kun aiemmin.
Nyt tullut noita jarrulevyjä ja paloja selailtua pieni internetin maailma läpi ja tähän asti paras löydös mielestäni on ebaystä.
http://www.ebay.co.uk/itm/330928790776
Tossa nelivetosessa cupra leonissa on 312mm levyt edessä ja takana 256mm, ebayn eksoottinen tuotekohtainen sopivuushan väittää kys. ilmoituksessa että ei kävisi autooni..
Mutta eikös kaikenjärjen mukaan golf iv nelikossa ole aivan samat osat jarrupuolella kuin seat leonin nelikossakin?
Mietein vain uskaltaako tilata vai joutuuko pettymään.. :)
http://www.ebay.co.uk/itm/330928790776
Tossa nelivetosessa cupra leonissa on 312mm levyt edessä ja takana 256mm, ebayn eksoottinen tuotekohtainen sopivuushan väittää kys. ilmoituksessa että ei kävisi autooni..
Mutta eikös kaikenjärjen mukaan golf iv nelikossa ole aivan samat osat jarrupuolella kuin seat leonin nelikossakin?
Mietein vain uskaltaako tilata vai joutuuko pettymään.. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa