Sulake palaa sisätilan puhaltimen 4. asennossa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

Sulake palaa sisätilan puhaltimen 4. asennossa

ViestiKirjoittaja MJ » 2.6.2014 9:56

Tästä on ollut joskus juttua, ja lukenut itsekin. En vaan muista mikä vikana enkä löydä oikeita hakusanoja aiheeseen. Eli kääntäessä sisätilan puhalluksen nopeimmalle nopeudelle palaa sulake 25A. Vika siinä säädinpotikassa vai moottorissa? Moottori vaihdettu Skodan merkkihuollossa 2-3v sitten. Jos säätimessä vika niin niksit uuden vaihtoon kelpaa myös :) Kiitos!

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 7.6.2014 21:24

Lisäinfoa ja nosto samalla. Eli, kun kääntää tuuletuksen neloselle, niin hetken aikaa pyörii 25A sulakkeella ok, sitten vieno palaneen katku tulee ohjaamoon. Sen jälkeen sulake poksahtaa. 20A sulake nyt paikallaan, kun 25A loppui...kestää silläkin 3. asennossa pitää tuuletusta.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 9.6.2014 10:00

-
Viimeksi muokannut -jarkko-, 30.11.2014 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 9.6.2014 11:07

.. Fiat Puntossa kanssa poltti sulakkeen/sulakkeita 3 ja 4 nopeudella ja lopuksi poltti myös vastuksen. Puhaltimenmoottorin vaihdolla korjaantui...

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 11.6.2014 9:32

No voihan viude....pitänee kysyä vieläkö takuuta jäljellä moottorissa. Sen siitä saa kun koittaa alkuperäisosilla korjata ;) Ja kiitos!

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 15.12.2014 11:43

Nostetaas tämä. En tehnyt tälle mitään vaan jätin nopeimman tuuletusasennon aina käyttämättä. Tänään arvelin käydä hakemassa uuden moottorin, että sais kuntoon. Testasin ennen varaosaliikkeeseen lähtöä käyttämällä nopeasti 4. nopeudella ja hivenen pukkasi ekoilla kerroilla palanutta hajua. Vähän ajan kuluttua ei enää haissut ja kestikin 2-3min puhaltaa täydellä nopeudella. Sammutin auton ja totesin toimivaksi :) ei omaan järkeen nyt mene mikä siellä oli vikana, tai voiko se uusia kohta uudestaan.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 16.12.2014 6:28

Kuulostaa sille, että puhaltimen laakeroinnissa olisi rasvan puute. Eli ei pyöri herkästi ja näin ollen haukkaa sitä virtaa liikaa kun yrittää väkisin pyörittää täydellä nopeudella. Todennäköisesti vaivaa vielä jatkossakin....näin epäilen.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 16.12.2014 21:12

Oikeassa taidat olla. Tänään 10 minuutin ajon jälkeen heitin kolmosnopeudelta neloselle ja hetken päästä(noin 20s) alkoi tuulettimen nopeus hiipumaan ja ennen sulakkeen sulamista ehdin vaihtamaan takaisin kolmoselle. Taitaa tarvita se moottorinvaihto tehdä tuohon kuitenkin.

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 16.12.2014 22:38

ihmeen kestävä etuvastus siinä on. joissain palaa jo pelkästään siitä että on raitisilmasuodatin tukossa niin nuo hitaammat asennot

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 18.12.2014 21:06

Eipä tullut ajateltua ees tuota raitisilmasuodatinta. Onhan se tainnut olla jo puolitoista vuotta paikallaan...ennen sitä vaihdoin tai vaihdatin aina öljynvaihdossa eli periaatteessa kahdesti vuoteen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa