Bensa kakkikseen AAZ ??

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

pirikka
-
Viestit: 31
Liittynyt: 8.9.2004 13:44

Bensa kakkikseen AAZ ??

ViestiKirjoittaja pirikka » 18.5.2014 20:27

Tervehdys
eli tommone swappi ois suunnitteilla ja tartteis semmosta "tyhmemmälle" tarkoitettua listaa
tietää että mitä kuuluu luovuttajasta ottaa irti..

Miten johtosarjat,jarrut yms??

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 18.5.2014 22:20

Kantsis varmaan mainita mikä bensakone on vaihtumassa dieseliin.

NeoVison
-
Viestit: 16
Liittynyt: 20.3.2013 20:30

ViestiKirjoittaja NeoVison » 24.5.2014 22:59

Tästä vois tehä semmosen yleispätevän ketjun koska vastaavia projekteja on varmasti jatkossakin.

käyttää vaikka pohjana 1.6 55kw tai 53kw laitetta

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 24.5.2014 23:48

Näihin yleispäteviin kysymyksiin löytyy jo yleispäteviä vastauksia vaikka kuinka paljon tältäkin foorumilta. :)

Mutta kerrottakoot silti, että autoon pitää vaihtaa niin paljon osia, että se vastaa vähintään vertailumallia. Tässä tapauksessa, kun valmista vertailumallia ei ole, voi vertailukohteeksi ottaa vaikka sen tehokkaimman mallin. Varsinkin jos moottorin tehoja nostetaan alkuperäisestä. Tästä vertailumallin valitsemisesta kannattaa jutella sitten paikallisen katsastaja-sedän kanssa, ja kysellä mikä malli kelpaa ja mikä ei.

Moottoritilan sähköjohtosarjan vaihtaisin itse pelkästään jo sen takia, että niitä mahdollisia turhia pensa-malliin tarkoitettuja johtoja ei ole nippusiteillä sullottuna vesikaukaloihin sun muualle. Paloturvallisuus, ulkonäkö, jne...

Alustan osien vertailussa voi käyttää esimerkiksi varaosaluetteloita, jos ei ole mahdollista käyttää ETKAa.

NeoVison
-
Viestit: 16
Liittynyt: 20.3.2013 20:30

ViestiKirjoittaja NeoVison » 25.5.2014 10:41

no mites sit tämä vertailumalli? taitaa paras vaihtoehto olla 1.6TD?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 25.5.2014 10:43

parashan on g60 :) mut vakiotehoisena menee 1.6td.

NeoVison
-
Viestit: 16
Liittynyt: 20.3.2013 20:30

ViestiKirjoittaja NeoVison » 25.5.2014 11:02

niin siis tarkotin että vähiten muutoksia tarvii tehdä kun käyttää 1.6TD vertailukohteena :D

eikös 1.6 ja 1.8 bensat käytä samoja jarruja ym. alustan kilkkeitä kuin 1.6TD?



Edit:
Mitäs lappusia tällainen muutos vaatii?

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 28.5.2014 21:19

mulla olis nyt mielessä vähä saman tyylinen, mutta ajattelin Poloa, Derbyä tai Caddyä. Josko siis laittaisi AFN koneen kun mulla ny sattuu olee ylimääräsenä yksi golf3 AFN tekniikalla ja en enää jaksa sillä ajaa kun se kukkii ja mul o vino pino parempiaki autoja.

eli, ajatuksena oli että laittaisin 1991 tai vanhemman polon/derbyn/caddyn ja siihen tuon 110hv AFN 1.9 dieselkoneen.

Mietin vain noita teho, paino ja litratilavuusjuttuja, onko tos konees liikaa muutoskatsastusta ajatellen?

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 29.5.2014 11:44

Mikäs on Derbyn tai tuon ikäisen Polon suurin moottorin tilavuus? Siihen saa lisätä 25% lisää iskutilavuutta.

Trafin tarinaa

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 29.5.2014 16:36

joo-o 1.4 näyttäs olevan suurin polon moottori. Ei siis 1.9 saa ilman poikkeuslupaa. EDIT: eli pitää haarukoida jostakin hyvä Caddy, siinähän on ollut 1.8 bensa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa