vedenkierto ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
vedenkierto ongelma
vuoden -94 vento kyseessä aam moottorilla. Paisari sylkäsee nesteet pihalle jonkun ajan käyttämisen jälkeen ilman korkkia. Korkin kanssa vedet ei tule pihalle.
ekana oli mielessä että kannentiiviste vuotaa.. se vaihdettiin, ei muutosta asiaan.
Sylinterit testattu paineistamalla kylmällä sekä kuumalla koneella. Vuotoa ei havaittu paisarin kautta. Myös vesipumppu (käytytetty mutta toimiva kun irrotettu) on vaihettu ja samalla termari jätetty pois.
Kone siis ylikuumenee ajaessa mutta ei syle nesteitä ulos..
jotekii tuntuu että siellä ei vaan vesi kierrä. paisarille menevästä letkusta ei tule mitään. ei ole tukossa. mikäköhän siinä voi olla?
ekana oli mielessä että kannentiiviste vuotaa.. se vaihdettiin, ei muutosta asiaan.
Sylinterit testattu paineistamalla kylmällä sekä kuumalla koneella. Vuotoa ei havaittu paisarin kautta. Myös vesipumppu (käytytetty mutta toimiva kun irrotettu) on vaihettu ja samalla termari jätetty pois.
Kone siis ylikuumenee ajaessa mutta ei syle nesteitä ulos..
jotekii tuntuu että siellä ei vaan vesi kierrä. paisarille menevästä letkusta ei tule mitään. ei ole tukossa. mikäköhän siinä voi olla?
en tiiä kehtaako ees kertoa mutta hihna kulki vesipumpun pyörän väärältä puolelta :D näin on siis ollu jo entisen omistajan toimesta.. eipähä tullu vesipumpun vaihon yhteydessä ajateltuu että meneekö hihna oikeaa reittiä. hajotinko termostaatin liekillä lämmitämällä sitä? kehtaako sitä enää laittaa takasin?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 9.3.2014 9:11
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei minullakaan ole aikaisemmin ollut vw 1,4/1,8/2,0 90-lukuisten koneiden kanssa ilmausongelmia eli nesteet sisälle moottori pyörimään ja lisätään nestettä kunnes ilmat on pois ja järjestelmä täysi.
Mutta pari vuotta sitten kun vaihdoin vm 93 ABS 1,8i koneelliseen Ventoon kannenpäähän se letkunliitimen muoviosan niin ei meinannut millään lähteä vesi (+pakkasneste) kiertämään vaikka käytin koneen niin kuumaksi että flekti läksi pyörimään ja mittari näytti lähemmäksi 100 astetta. Kylmää vain puhalsi sisälle...
Lämppärinkennon paluuletku piti ottaa irti kennolta ja laittaa moottori käyntiin. KäytIn välillä letkua irti siinä liittimen"huulilla" ja "lypsin" ilmat pois... sen jälkeen rupesi myös sisälle tulemaan lämpöä ja neste kiertämään.
Tämän jälkeen olen pariin 1,4 ja 1,8 moottorin vaihtanut nesteitä eikä vastaavaa ongelmaa ole ollut...
Mutta pari vuotta sitten kun vaihdoin vm 93 ABS 1,8i koneelliseen Ventoon kannenpäähän se letkunliitimen muoviosan niin ei meinannut millään lähteä vesi (+pakkasneste) kiertämään vaikka käytin koneen niin kuumaksi että flekti läksi pyörimään ja mittari näytti lähemmäksi 100 astetta. Kylmää vain puhalsi sisälle...
Lämppärinkennon paluuletku piti ottaa irti kennolta ja laittaa moottori käyntiin. KäytIn välillä letkua irti siinä liittimen"huulilla" ja "lypsin" ilmat pois... sen jälkeen rupesi myös sisälle tulemaan lämpöä ja neste kiertämään.
Tämän jälkeen olen pariin 1,4 ja 1,8 moottorin vaihtanut nesteitä eikä vastaavaa ongelmaa ole ollut...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
...itse tappelin nesteiden kanssa varmaan tunnin ennkuin kävi googlettamassa ja löysin samalla koneella olleen keskustelun jossa sama ongelma sama "vian" ratkaisu
En kyllä ajanut autolla vaan käyttelin tallissa kuumaksi... en tiedä onko merkitystä ajaako moottorin kuumaksi vai antaako käydä paikallaan moottorin kuumaksi??
En kyllä ajanut autolla vaan käyttelin tallissa kuumaksi... en tiedä onko merkitystä ajaako moottorin kuumaksi vai antaako käydä paikallaan moottorin kuumaksi??
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa