Goodride SV308, uusissa renkaissa 4mm kulutuspintaa keskellä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

Goodride SV308, uusissa renkaissa 4mm kulutuspintaa keskellä

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 10.4.2014 7:48

Kuva

205/45 ZR16 87W XL vannesuojalla (MFS) BSW
Goodride - Aasialainen rengasvalmistaja, edulliset laaturenkaat


reunoilla pintaa 7mm, keskellä 4mm.
mitä helvettiä uudessa renkaassa (o_O)

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 10.4.2014 7:56

Eiköhän tuossa ole valmistusvirhe. Ei muutaku palautukseen.. Onko ne edes pyöreitä? ;) No, itellä ollu juuri samoja renkaita jokunen sarja ja ne on kyllä olleet ihan ok.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 10.4.2014 8:03

on sentään pyöreät ja oli oma suukin pyöreä kun mittasin työntömitalla pinnan. katotaan mitä rengasonline vastaa. 30 päivän palautusoikeus on jo nimittäin mennyt kun nyt vasta ennätin hoitaa tämän asian.
eipä tullut mieleenkään alkaa uusista renkaista mittailemaan että löytyykö pintaa :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.4.2014 10:17

Ja sitten jäämmekin odottamaan ensimmäisen kivijalkajeesustelijan kommenttia...

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 10.4.2014 12:20

eiköhän ne sieltä onlinestakin hoida tuollasen asian vaikka onkin palautusoikeus menny?

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 10.4.2014 13:23

Ja sitten jäämmekin odottamaan ensimmäisen kivijalkajeesustelijan kommenttia...

Meinasinkin jo aamulla laittaa, mutta maltoin mieleni. Mutta olisin näköjään jeesustelijaksi tullut heti leimatuksi ;)

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 10.4.2014 17:37

Hyviä noi "kiina" renkaat on. Tuossakin esimerkki miten hieno laadunvalvonta toimii ja tasalaatusta tulee kun säästetään oikeessa paikassa.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 11.4.2014 8:03

en taida uskoa valmistusvirheeseen, taitaa olla vain ominaisuus.
googlen kuvahaulla löyty sama rengas ja kovin näyttää siltä että samassa veneessä on tuokin kumi

Kuva

sekä http://p.alejka.pl/i2/p_new/07/30/goodr ... -3_0_b.jpg

muutkin huomanneet: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... m-new.html

fagg0tprince
-
Viestit: 158
Liittynyt: 24.4.2013 17:21

ViestiKirjoittaja fagg0tprince » 11.4.2014 10:09

Kyllä ainakin meillä olleissa 205/45/16 renkaissa oli ihan täydet pinnat ympäriinsä. Tosin kuluivat hassusti molemmilta reunoilta tosi nopeasti (3kk ja lähes kaljut) vaikka ilmanpaineet ja pyöränkulmat oli tasavarmasti optimaaliset.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 11.4.2014 10:39

olen selvitellyt asiaa maahantuojan kanssa sekä poliisinkin.
maahantuojan mukaan keskellä olevat urat ovat ns. kontrolliuria eikä pääuria. täten niistä ei mitattaisi kulutuspintaan esim. ratsiassa.

oululaisen ylikomisaarion mukaan homma taas menisi näin:

"Lain mukaan kulutuspintaa tulee olla vähintään 1,6 mm renkaan 3/4 osan leveydeltä ja juurikin ns. renkaan keskellä. Kaikki urat ovat ns. tärkeitä veden poistamisen kannalta ja näin ollen keskelle tulee aika pian täysin sileä kohta ja se on pahin mm. vesiliirron kannalta."

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 11.4.2014 11:46

Ja miten se laissa lukee:

"Lain mukaan kesärenkaiden kulutuspinnan pääurien syvyyden on oltava vähintään 1,6 mm. Pääurilla tarkoitetaan leveitä uria kulutuspinnan keskialueella noin 3/4 leveydellä kulutuspinnasta."

Tuosta saisi mielenkiintoisen väännön aikaiseksi, mikä on pääuraa, mutta eiköhän tuo todella olisi laitoin kun keskiosa on kulunut alle tuon 1,6mm keskiosavaatimuksen perusteella.

Renkaat palautukseen... ei pitäisi tulla ongelmia, ja jos tulee, väittäisin ostajan olevan vahvoilla kuluttajansuojan puitteissa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.4.2014 12:18

Kuva

Aika paljon matalammalle näyttää keskiurat.

Kuten tässäkin: http://www.reifensuche.com/ai/i1238_goo ... 08_1EL.jpg

Ettei olisi ominaisuus? Katsokaahan tuota laidemmalla olevaa pitkittäistä uraa. Siitä lähtee nuo viistot urat kohti keskustaa. Pitkittäisurasta viistoon uraan on "kynnys", eli pitkittäinen ura on syvempi kuin tämä viisto ura. Viisto ura ja keskimmäinen pitkittäisura on kuitenkin samalla syvyydellä, eli tämä keskimmäinen pitkittäinen ura ei ole viistoa uraa syvempi = keskimmäinen pitkittäisura ei ole yhtä syvä kuin laitimmainen pitkittäisura.
Väittäisin näillä argumenteilla ominaisuudeksi tuota keskimmäisten urien matalampaa syvyyttä.

Edit: Joo, näinhän se maahantuojakin oli sanonut. :D

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 11.4.2014 13:05

Tässä on se rengas sitten 4mm pintaisena:

Kuva
Onko tuo enää turvallinen sinnepäinkään? Entä silloin kun nuo keskiurat ovat 1mm, eli 3mm kuluneena? En usko...

Tuleepa ainakin kumit vaihdettua tiheään tai sitten ratsiassa ja leimalla mielenkiintoisia keskusteluja heräteltyä. :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.4.2014 13:06

Maahantuojalta kirjallinen selitys, että keskimmäiset urat eivät ole pääuria? :D

Kyllä tuollainen rengas on ihan varmasti jo turvallisuusriski. Suunnittelukukkanen, sanoisin minä.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 11.4.2014 13:21

Onhan tuossa ihan laillisesti kulutuspintaa uutena. Ja kerrotun mukaan tuote täyttää valmistajan laatuvaatimukset. Ei kovin vahvat perusteet tuotteen palautukselle.

Aihetta sivuten: joku vuosi sitten ostin paikallisesta rengaskaupasta kesäautoon pari halpaa rengasta. Ennen allelaittoa mittasin kulutuspinnaksi 7mm kauttaaltaan. Lähinnä huvitti, että ei se edullisuus tässäkään ilmaiseksi tullut.
Kun ostaa halpaa, ei voi odottaa saavansa priimaa.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 11.4.2014 13:31

Tekee itse rengasleikkurilla siihen syvemmät urat, ja selvää säästöä :)

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 11.4.2014 21:24

Laatuvaatimus ei ole mikään osoitus tuotteen laadusta, se kertoo mitä valmistaja omalta tuotteeltaan vaatii, ei sitä miten se muihin suhtautuu.

Ostajalla on oikeus olettaa, että renkaassa on uutena kulutuspintaa noin 8mm, jos se ei toteudu lähellekään, siinä on palautusperuste. Simppeliä.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 12.4.2014 1:34

Täsmälleen samat renkaat oli autossa alla ostettaessa ja ne vaihdoin tuossa jokunen viikko sitten pois dunloppeihin ja juurikin oli samannäköset mitä tuossa condin kuvassa,eli keskellä hento haamu ja muuten 4,5mm pintaa reunoilla.Oletin,että ois ajettu korkeilla paineilla,mutta ei ilmeisesti näin asia ole.

Edessä oli 205/45/17 8,5" vanteella ja takana 215/45/17 10" vanteella ja oli rungoltaan melko jäykät,mutta neliskanttiset kumit,eli ihan kauhea vetelemään ja helvetinmoinen mekaaninen melu nykysiin verrattuna ja polttoainekkin kelpasi ihan eri malliin.

Kuva
Tuossa vielä kuva ja etualan rattaat ollu edessä ja pyöriteltynä parhaat puolet esille =) 40€ noistakin vielä joku maksoi,vaikka takana nippanappa 2mm pintaa..

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 12.4.2014 10:32

tuntuu aika järjettömältä, jos nykyään joutuu nettirengaskaupasta kysymään, paljonko uusissa renkaissa on sitä kulutuspintaa? mutta pakko, jos renkaat on tollasia..

itse olen aina olettanut, että uudessa olis tuo n.8mm pintaa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 12.4.2014 11:50

Aikoinaan ostin uudet GY eagle f1:set niin niissä oli uutena 5mm pintaa

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 12.4.2014 14:59

onko nyt ihan oikein mitattu? ainaskaan gs-d2 ja gs-d3 on ihan 8mm pinta ja niin minusta assymmetreissä.
joku pilot sportin mallihan tais olla 5mm pinnalla

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 12.4.2014 15:52

- väärinkäsitys -
Viimeksi muokannut AhdettuSiitin, 13.4.2014 9:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.4.2014 17:04

Jarski meinaa kuutjierejä.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 12.4.2014 21:13

Ei ole ehkä tämän topikin aihe, mutta Loputon Viha viittasi tuohon "korkeilla paineilla" ajamiseen...

Minä olen ymmärtänyt ja saanut vahvistusta rengasasentajiltakin, että nimenomaa matalat paineet nykyrenkailla söisivät ne keskeltä ennemmin kuin korkeammat paineet. Renkaat eivät siis nouse "pullolle" keskeltä enää kuten ennenvanhaan on tehnyt. Autokoulun oppikirjatkin vielä viime vuosituhannella varoittelivat "väärinpäin" paineiden aiheuttamasta kulumasta kumeille.

Pelastaako korkeammat paineet sitten tämmöistä keskeltä ohuemmin uritettua rengasta? Tuskin... Voiko se pilata taas jos ajaa liian matalilla paineilla - todennäköisemmin vielä nopeammin.

Mitenhän tämän topikin kumin pito 4mm pintaisena (keskiurat poistuneet käytöstä) esimerkiksi radalla käyttäytyy? Toki seoksella ja rungolla on oma tekonsa, mutta kuviohan alkaa olemaan jo aika tasainen pitävää rata-alustaa vasten. Sattuisuko jollain olemaan kokemusta aiheesta?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 12.4.2014 21:55

Gy:t ostin olikohan 2003 ja tönärillä mittasin ja hieman ihmettelin että ompa vähän pintaa

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 14.4.2014 9:36

rengasonlinesta tulee aina sama copy/paste vastaus mitä tahansa kysynkin :)
mutta käyttöehtoja mitä selasin niin renkaat pitäisi omalla kustannuksella toimitella nahkahousuille, ja en saa selvää saanko vannetyöt asennuksesta takasin ja tuleehan renkaiden poistostakin vanteilta lisäkuluja.
poliisi oikaisi lausuntoaan ja hänen mukaankin ei kontrolliurista mitata pintaa vaan pääurista.
joten vaikka keskellä olisikin kaljua, ei se aiheuttaisi ongelmia ainakaan ratsiassa? ainakin teoriassa olisi asia näin...
näin ollen se on varmaan nuoltava vain haavat ja toivoa kuivia kelejä :)

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 14.4.2014 10:53

Ainakin oman kokemuksen pohjalta niitä kuivia kelejä kannattaa toivoa, vaikka kuinka on pintaa noilla renkailla. Ovat nimittäin aika lipokkaat märällä :) Tästä on nyt noin kaksi vuotta aikaa kun viimeksi tilasin noita 17" sarjan. Ja väittäisin, ettei silloin tuo kuvion ero ollut ainakaan noin suuri mitä se sun renkaissa nyt on. Tai sitten on todellakin jäänyt jotain oleellista huomaamatta itseltä ja kaverilta joka ne vanteille pyöritteli.. Pitää katella kovoilta jos löytyisi jotain kuvia noista omista renkaista.

E: tässä pirun huono kuva noista renkaista, mutta kyllähän se niin taitaa olla et samanlaiset nämäkin oli..

Kuva

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.4.2014 13:58

Firman pakettiautoissa noi renkaat on aina tollaset vähän ajan jälkeen. Muut urat on hävinny pois, mutta pääurat on vielä jäljellä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 14.4.2014 15:02

Ei ole ehkä tämän topikin aihe, mutta Loputon Viha viittasi tuohon "korkeilla paineilla" ajamiseen...

Minä olen ymmärtänyt ja saanut vahvistusta rengasasentajiltakin, että nimenomaa matalat paineet nykyrenkailla söisivät ne keskeltä ennemmin kuin korkeammat paineet. Renkaat eivät siis nouse "pullolle" keskeltä enää kuten ennenvanhaan on tehnyt. Autokoulun oppikirjatkin vielä viime vuosituhannella varoittelivat "väärinpäin" paineiden aiheuttamasta kulumasta kumeille.

Pelastaako korkeammat paineet sitten tämmöistä keskeltä ohuemmin uritettua rengasta? Tuskin... Voiko se pilata taas jos ajaa liian matalilla paineilla - todennäköisemmin vielä nopeammin.


aamen. itse ajan aina reiluilla paineilla ja tasaisesti nuo renkaat on kulunu. tosiaan vanhaa tietoa tuo ylipaineiden kuluttaminen keskeltä. joskus tullu mitattua asiakkaiden renkaita jotka on reilummin kulunu keskeltä niin aina siellä on ollu liian pienet paineet


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], StevenCag ja 27 vierailijaa