Audi 1.8T nelivedot hintaluokassa 5000eur mitä ongelmia?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

Audi 1.8T nelivedot hintaluokassa 5000eur mitä ongelmia?

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 19.2.2014 20:44

Autoa etsiessä selasin nelivedot myös läpi ja mieltä jäi painamaan että miksi nuo 2000 luvun vaihteen audit (A4) oli alkaen 2000e? Onhan niillä yleensä ajettukin jonkunverran mutta onko noissa jotain erityistä miksi hinta lähtee niin alhaalta?

lemmentalja
-
Viestit: 80
Liittynyt: 17.9.2008 15:00

ViestiKirjoittaja lemmentalja » 20.2.2014 12:48

Ne on vanhoja ja niillä on paljon ajettu. ;D

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 20.2.2014 13:27

nyt ainaki näytti olevan paljon ajettuja ja vanhoja, lähinnä kiinnostaa niitten voimansiirto että mikä niistä hajoaa yleensä ensimmäisenä?

Gollpero
-
Viestit: 274
Liittynyt: 11.3.2012 13:04

ViestiKirjoittaja Gollpero » 20.2.2014 15:43

Tämäkin asia riippuu kenellä auto on ollut.
Esimerkiksi Auto on jollekin vain kulkuväline paikasta A paikkaan B eikä siitä pidetä huolta. Vs Joku joka pitää autoaan kuin kukkaa kämmenellä.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 20.2.2014 20:25

Torsenit yleisesti on kestäviä laitoksia. Noi halvimmat autot oli V6 moottoreilla, ehkä se kulutus yhdistettynä kalliimpiin vuosihuoltokustannuksiin on osasyynä.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 20.2.2014 21:05

lähinnä kiinnostaa niitten voimansiirto että mikä niistä hajoaa yleensä ensimmäisenä?


Samat paikat ku kaikista muistakin autoista, jos on hajotakseen.

tokroger
-
Viestit: 5
Liittynyt: 2.12.2012 22:18

ViestiKirjoittaja tokroger » 22.2.2014 14:45

Meillä perheessä -02 A4 1.8T Quattro. Uutena ostettu, nyt 180 tkm mittarissa. Koko aikana on jokunen moottorin anturi ja letku vaihdettu muuten toiminut kuin kello. Nelivedon kanssa ei ole myöskään ollut minkäänlaisia ongelmia. Todella kestäviä niveliltään ja pakoputkistoltaankin tuntuu olevan kun ei ole ainakaan vielä vaihdettu alustaan yhtään osaa.

P.S. Korjaus edelliseen, muistaakseni melkein uutena laitettiin etupään monivarsituenta liikkeen piikkiin.

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 22.2.2014 16:52

okei. eli jos neliveto kuume iskee ni sopivasti valkatun yksilön mikä ajolleen tuntuu normaalille tohtii ostaa huoletta. ei oo vielä tullu yhtään negatiivista asiaa eli ilmeisesti toimiva neliveto systeemi :)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 22.2.2014 18:35

Samat paikat ku kaikista muistakin autoista, jos on hajotakseen.


ei siellä nyt ihan samat paikat hajoa :) esim näistä puuttuu sähköinen ohjaus nelivedolle kuten haldexissa on.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa