Venton tekniikan vaihto

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

tomppadj
-
Viestit: 66
Liittynyt: 24.9.2013 19:48

Venton tekniikan vaihto

ViestiKirjoittaja tomppadj » 16.1.2014 18:06

Mikä kaikki pitäis autosta muutta jos vaihtaisi 1.8 bensan tilalle 1.9TDi:n? Ainakin takajarrut pitäis muutta levyjarruiksi+ sähköjen muuttaminen ja kaikki olellinen mitä pitää koneen vaihdon yhteydessä tehdä? Ja onkos nuita 1.9TDi ventoja tuotu Suomeen yhtään että onko kaikki nuita pelkkiä TD koneilla olevia?

tomppadj
-
Viestit: 66
Liittynyt: 24.9.2013 19:48

ViestiKirjoittaja tomppadj » 17.1.2014 17:58

Koneen luovuttajana toimis Passat -96. Vai olisko helpompi vaan laittaa tuolla mekaanisella pumpulla oleva TD? Ettei tarvis sählätä noiden johtojen kanssa..

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 18.1.2014 0:21

Alusta:

-Etujarruiksi vähintään jäähdytetyt 256mm x 20mm levyt + satulat.
-Kallistuksenvakaajaksi vähintään 20mm. (+Vakaajaan sopivat korihelat)

-Takajarruiksi 226mm x 10mm levyt + niiden satulat
-Käsijarruvaijerit 1613mm pitkät. (Esim. GTI/VR6)

Jarrut pitäisi käydä Passatistakin. Mutta esim. minulta löytyy tarvittaessa edellämainitut varmasti sopivat etujarruosat sekä diiselin olka-akseleitakin jos tarve. Passatin takajarrut käyvät myös Venton akseliin.


Tekniikka:

-Moottori vaihdelaatikkoineen ja vetoakseleineen Ventoon.
-Moottorin sähkösarja TDi Golfista/Ventosta. Passatinkin kävisi toimivuutensa puolesta koska sama sulaketaulu, mutta koska konehuone on erilainen, joutuu komponentit sijoittelemaan ehkä pöhlösti Venton konehuoneeseen johtosarjojen mittaerojen takia, sekä tulipellin läpivienti voi olla erilainen. Helpompi kun hommaat Golfista/Ventosta. Ota kuitenkin ECU ja konehuoneen sähkökomponentit Passatista. 1Z Golfin/Venton johtosarjasta joutuu kääntämään kaksi pinnin paikkaa ECUn liittimeltä, jotta toimii oikein tuolla Passatin ECUlla. AFN Golfin johtosarja käy sellaisenaan.
-Lisäksi joudut vielä etsimään Golfin/Venton vaihdekepin vaihteensiirtovaijereineen.

Polttoainetankkiin myös dieselistä peräisin oleva taso-anturi. Kannattaa myös napsasta 2-napainen liitin kyseisestä autosta tasoanturin mukaan, koska bensa-mallissahan on 4-napainen liitin johtuen polttoainepumpusta. Liittimen vaihdon jälkeen kannattaa varmaankin eliminoida bensapumpun karvoihin tuleva jännite, jottei satu mitään. Jos haluat tankkauspistoolin täydellisen sopivuuden täyttöreikään, vaihda koko tankki dsl-mallista. Ventoon käy myös Golfin tankki.


En näe syytä miksi tehdä AAZ-swappi. Onhan tuo TDI nyt niin paljon parempi ratkaisu samalla työn määrällä, koska AAZ:n asennuksessa joudut myös vaihtamaan moottorin johtosarjan.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 18.1.2014 12:30

Miten muuten tuo takajarru politiikka kun mulla oli -95 gt tdi golffi saksan tuontiauto niin siinä oli rumpujarrut takana.

tomppadj
-
Viestit: 66
Liittynyt: 24.9.2013 19:48

ViestiKirjoittaja tomppadj » 18.1.2014 19:15

Kiitos näistä kaikista tiedoista!! Mites nuo mittaristot ja virtalukko hommat? Mittaristo ainakin pitää vaihtaa?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 18.1.2014 20:03

Nojoo. 1z golfissa on rumpujarrut. Samoilla rummuilla muutoskatsastin omankin Golfin. Muistaakseni Ventossa täytyy olla levyjarrut, koska kovempi taka-akselin kantavuus. Täytyy etkasta tarkistaa etten puhu puppua.

Mulla on sellainen mielikuva, että diiselin mittaristo tulee toimimaan. Joten vaikka mittaristo samasta autosta kuin tuleva moottorin johtosarja. Ei jää epävarmaksi. Virtalukkoa ei tarvitse vaihtaa. Ajonestosta en tiedä kun ei ole hajua minkälainen sulla on bensa-Ventossa. Ecusta sen saa kyllä halutessaan pois.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.1.2014 20:08

missä on 20mm kallistuksen vakaaja? taka-akseliakaan ei taida olla kuin yhdellä vakaajalla


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa