kaverilla 2006 TDI skoda, jossa ilmeisesti tehdasasennettu webaston lämmitin.
joka käynnistyy aina, kun autonkin käynnistää. mitä pitää tehdä/ ohjelmoida, jotta tuon ominaisuuden saa pois käytöstä?
mitään on/ off katkaisijaa ei ole, eikä myöskään erillistä kellokatkaisijaa. kaikki toiminnot tehdään auton ajotietokoneen kautta, jossa myös ohjelmoitava ajastin esilämmitystä varten.
webaston pois kytkentä, skoda 2006
Valvoja: ffp jäsenet
Liekkö kellosarjaa asennettu?
Varmaan jos heittäis VCDS:llä pois can modulista sen niin ei auto tiedä lämppäristä. Sitten vaan W-bussilla käyntiin sen kellosarjan avulla kun lämmitystä tarttee.
En ole kokeillut mutta vois toimia. Kuulema tavan evo webasto toimii siellä vaikka se ei can väylään juttelekkaan. Sitten jos tarttee vikakoodeja lukea lämmittimestä niin varmaan joutuu can moduliin aktivoimaan lämmittimen.
Varmaan jos heittäis VCDS:llä pois can modulista sen niin ei auto tiedä lämppäristä. Sitten vaan W-bussilla käyntiin sen kellosarjan avulla kun lämmitystä tarttee.
En ole kokeillut mutta vois toimia. Kuulema tavan evo webasto toimii siellä vaikka se ei can väylään juttelekkaan. Sitten jos tarttee vikakoodeja lukea lämmittimestä niin varmaan joutuu can moduliin aktivoimaan lämmittimen.
Tuolta: http://www.vagarena.fi/ löytyy haulla "webasto" lämmittimen autokäytön yms. ohittamisesta tietoa.
mutta tuon mukaan olisi mahdollista ohjelmoida pois käytöstä:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic= ... #msg303002
http://www.vagarena.fi/index.php?topic= ... #msg303002
Varmaan se idea on poistaa tuo automatiikka.
Näissä pienemmissä värkeissä on tuo TT-V webaston tyyppi, ja se on aika helppo karstoittumaan. Pätkäajossa sitten kauppaan ja töihin ajellessa webasto justiinsa ehtii käynnistyä kun se sitten sammutetaankin. Tai toisaalsa syyskeleillä kun auton lämmöt nousevat 5-10min sinne 84 asteeseen webaston avulla, jolloin palaminen katkaistaan. Pikkuhiljaa webasto näiden takia sitten töhnäytyy ja kohta ei toimi enää ollenkaan.
Kaikkein karvalakeimmissa tehdaswebastoissa ei ole esilämmitysmahdollisuuutta ollenkaan, vaan ne ovat vain ajonaikaisia. Nuo sitten tuppaa menemään tukkoon kun niitä ei saa "puhdistuskäytettyä" oikeen mitenkään.
Näissä pienemmissä värkeissä on tuo TT-V webaston tyyppi, ja se on aika helppo karstoittumaan. Pätkäajossa sitten kauppaan ja töihin ajellessa webasto justiinsa ehtii käynnistyä kun se sitten sammutetaankin. Tai toisaalsa syyskeleillä kun auton lämmöt nousevat 5-10min sinne 84 asteeseen webaston avulla, jolloin palaminen katkaistaan. Pikkuhiljaa webasto näiden takia sitten töhnäytyy ja kohta ei toimi enää ollenkaan.
Kaikkein karvalakeimmissa tehdaswebastoissa ei ole esilämmitysmahdollisuuutta ollenkaan, vaan ne ovat vain ajonaikaisia. Nuo sitten tuppaa menemään tukkoon kun niitä ei saa "puhdistuskäytettyä" oikeen mitenkään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ThomasLof ja 64 vierailijaa