DSG-Vaihteiston Kutsukampanjasta maailmanlaajuinen
Valvoja: ffp jäsenet
DSG-Vaihteiston Kutsukampanjasta maailmanlaajuinen
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/ ... 315962/304
Kuinkahan moni on omalla rahalla vaihdattanut tai korjauttanut tuon laatikon? Koskahan porukka rupeaa tekemään ryhmäkannetta koskien tuota vaihdelaatikkoa.
Kuinkahan moni on omalla rahalla vaihdattanut tai korjauttanut tuon laatikon? Koskahan porukka rupeaa tekemään ryhmäkannetta koskien tuota vaihdelaatikkoa.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/ ... 317540/304
"Vastaus oli selkeä: Vaihteisto konstruoidaan kestämään noin 250 000 ajokilometriä ilman tarvetta korjauksiin. Tuo 250 000 kilometriä tarkoittaa Saksassa ainakin Golfin kokoluokassa tämän kilpailijan normeissa myös koko auton suunniteltua elinikää."
"Vastaus oli selkeä: Vaihteisto konstruoidaan kestämään noin 250 000 ajokilometriä ilman tarvetta korjauksiin. Tuo 250 000 kilometriä tarkoittaa Saksassa ainakin Golfin kokoluokassa tämän kilpailijan normeissa myös koko auton suunniteltua elinikää."
Minusta tämä on hyvä nostaa esille, kun VW:n pitäisi kiltisti maksaa nuo korjaukset goodwill periaatteella, mutta esimerkiksi Suomessa maksattaa järkeään puolet kuluttajalla. Viimeksi tänään kuulin kahvipöydässä, että paras hinta uudesta DSG:stä ollut 17.000 euroa, joka olisi pitänyt asiakkaan maksaa. Tuolla hinnallahan saa melkein uuden auton.
Toisaalta voihan yksi maailman suurin autonvalmistajista kusta asiakkaan silmään, jos asiakkaat kiltisti maksaa.
Eikö Volkkarin mainos ollutkin, että Volkkarin omistajia hymyilyttää. Ainakin siinä vaiheessa, kun rikkinäisestä DSG-lootasta lyödään 17.000 euron lasku käteen ja autosta on lainaa jäljellä esimerkiksi 15.000 euroa ;).
Yleensäkkin pidän huolestuttavana että valmistajat kertovat näistä VAIN jos on pakko. Sama homma esimerksi Volvolla.
Toisaalta voihan yksi maailman suurin autonvalmistajista kusta asiakkaan silmään, jos asiakkaat kiltisti maksaa.
Eikö Volkkarin mainos ollutkin, että Volkkarin omistajia hymyilyttää. Ainakin siinä vaiheessa, kun rikkinäisestä DSG-lootasta lyödään 17.000 euron lasku käteen ja autosta on lainaa jäljellä esimerkiksi 15.000 euroa ;).
Yleensäkkin pidän huolestuttavana että valmistajat kertovat näistä VAIN jos on pakko. Sama homma esimerksi Volvolla.
Maahantuoja maksattaa, valmistaja ei. Valmistajan näkökanta asiaan on monesti täysin eriävä maahantuojan/paikallisen liikkeen kannasta.
Ja itselläkin kyllä pisti vähän silmään tuo 17000 euron DSG-remontti. Jonkin verran hintatietoutta kyseisistä laitteista omaavana voisin väittää, että minkään valtakunnan DSG ei maksa noin paljoa. Ei edes täydellisenä, kytkimineen ja mekatroniikoineen, vaikka töitäkin olisi laskutettu reilusti. Tainut livahtaa tosiaan kertojalla vähän "essonbaariekstraa" mukaan, tai sitten on vaihdettu kyseiseen autoon jotain muutakin vähän isompaa (kalliimpaa) samalla.
Ja itselläkin kyllä pisti vähän silmään tuo 17000 euron DSG-remontti. Jonkin verran hintatietoutta kyseisistä laitteista omaavana voisin väittää, että minkään valtakunnan DSG ei maksa noin paljoa. Ei edes täydellisenä, kytkimineen ja mekatroniikoineen, vaikka töitäkin olisi laskutettu reilusti. Tainut livahtaa tosiaan kertojalla vähän "essonbaariekstraa" mukaan, tai sitten on vaihdettu kyseiseen autoon jotain muutakin vähän isompaa (kalliimpaa) samalla.
Oma käsitykseni dsg:n laatikon hinnasta on 5000-8000 euron väliin. Vaihtotyön hintaa en osaa sanoa ja en kyllä itsekkään täysin tuota DSG:n hintaa niellyt, mutta otan sen maanantaina kyllä puheeksi.
Mutta joka tapauksessa 9000-15.000 euron autoon 5000-8000 euron remppa, niin kyllä mua ainakin sapettaisi. Joka tapauksessa jokainen itse päättää ostaako dsg:llä olevan auton. Appiukolle olen todennut, kun dsg:llä varustettu Seat Ibiza ostettiin vuosi sitten, että jokaisen huollon käyttää VW:n valtuutetussa huollossa, jos tuo vaihdelaatikko rupeaa tökkimään, niin ei ole napisemista jos jotain tulee.
Paras tapaus on työkaverin skeidasta josta katosi välillä lähivalot kaksi vuotta ja kolme kuukautta vanhana, kun totesi että kuuluu mennä vielä takuun piikkiin, että kun öljyt on vaihdettu kerran ei valtuutetussa liikkeessä että ei mene takuuseen muuten olisi mennyt :). Öljyillähän on merkitystä, että lähivalojen rele on rikki. Liikkeessä vaihdatettiin valojen viiksi ja mitähän muita osia ennen, kuin vika löytyi tuosta releestä.
Ei mua ainakaan vakuuta nämä uudet VAG:t.
Mutta joka tapauksessa 9000-15.000 euron autoon 5000-8000 euron remppa, niin kyllä mua ainakin sapettaisi. Joka tapauksessa jokainen itse päättää ostaako dsg:llä olevan auton. Appiukolle olen todennut, kun dsg:llä varustettu Seat Ibiza ostettiin vuosi sitten, että jokaisen huollon käyttää VW:n valtuutetussa huollossa, jos tuo vaihdelaatikko rupeaa tökkimään, niin ei ole napisemista jos jotain tulee.
Paras tapaus on työkaverin skeidasta josta katosi välillä lähivalot kaksi vuotta ja kolme kuukautta vanhana, kun totesi että kuuluu mennä vielä takuun piikkiin, että kun öljyt on vaihdettu kerran ei valtuutetussa liikkeessä että ei mene takuuseen muuten olisi mennyt :). Öljyillähän on merkitystä, että lähivalojen rele on rikki. Liikkeessä vaihdatettiin valojen viiksi ja mitähän muita osia ennen, kuin vika löytyi tuosta releestä.
Ei mua ainakaan vakuuta nämä uudet VAG:t.
Audia lukuunottamatta VAG:ssa on kahden vuoden takuu. Eli takuu oli mennyt umpeen kaksi kuukautta aiemmin skeidassa. Tämän vuoksi vaadittiin, että olisi pitänyt käyttää VAG:n valtuuttamassa huollossa koko tuon takuuajan. Yksi öljynvaihto oli tehty AD:lla. Tosin eihän tämä kestänyt päivänvaloa, kun työkaveri hieman selvitti miten asiat menee, mutta yrittivät ainakin Laakkosella Keski-Suomessa.
Ei ole, mutta täälläkin sivulla ollut 2.0 TDi:n perään käyvä DSG laatikko purkuautosta 600€. Saa tuommosella ainakin läjään ja auton myyntiin. Itse tuossa miettinyt, että kannattaneeko tuota DSG:tä enää pelätä, kun alkaa olla purkuosaa saatavilla, kun ikää jo ensimmäisillä DSG:llä varustetuilla autoilla.
Tuo auto oli Dodgen Avanger automaattilaatikolla jossa on volkkarin 2.0 TDI-kone, johon vaihdelaatikon vaihtamisesta oli tehty 14.000 euron korjausarvio auto-bernerillä Kouvolassa (Korjattu). Tiedä sitten tuleeko tuo Getrag:n DCT laatikko samalta tehtaalta, kuin volkkareiden DSG-lootat. Jos ei tule, niin tuossa minulla oli asiavirhe.
http://www.iltalehti.fi/autot/200812198802707_at.shtml
http://www.iltalehti.fi/autot/200812198802707_at.shtml
Viimeksi muokannut -karppa-, 18.1.2014 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eikös dsg ole borgwarnerin ja lukin suunnitelema ja kehittämä valmistus on lisensoitu vag:lle?
Että luultavasti tuota asia yhteyteen laatikon sama toimintaperiaate
Edit: ja eipä se tarkoita että jos dodgeen maksaa 17000€ että se maksais volkkariin kans vaikka olis sama. Hyvä esimerkki 2.5tdi r5 pumpun puoleisen jakopään pyörät maksaa volvon liikkeessä tuplasti sen mitä volkkarin tiskillä vaikka on samat osat
Että luultavasti tuota asia yhteyteen laatikon sama toimintaperiaate
Edit: ja eipä se tarkoita että jos dodgeen maksaa 17000€ että se maksais volkkariin kans vaikka olis sama. Hyvä esimerkki 2.5tdi r5 pumpun puoleisen jakopään pyörät maksaa volvon liikkeessä tuplasti sen mitä volkkarin tiskillä vaikka on samat osat
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa