Corrado G60 yleistä kysyttävää

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

juhadot
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.11.2013 15:52

Corrado G60 yleistä kysyttävää

ViestiKirjoittaja juhadot » 10.11.2013 16:10

Moikka vaan kaikki,
koska corrado ei ole ollenkaan tuttu (eikä kyllä mikään muukaan vw) niin kyselisin, että mistä kaikista volkkareista tuommoinen on kasattu? Kone puoli ei (vielä) kiinnosta, mutta kaipaisin tietoa mistä autosta voisi metsästellä osia; pyörien ripustuksen kappaleita ja muuta teknistä rojua.
Kiitos.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 10.11.2013 17:07

Minkähänlaisen raadon oot itelles hommannu kun eikös noissa oo tehtaalta tullessaan jo kaikkiem.osat kiinni? :) noh vitsit vitseinä... Mitäs tässä niinkun ajetaan takaa? Ootko vaihtamassa osia keskenään vai mitä?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 10.11.2013 17:32

No passat 35i (88-93) taitaa olla teknisesti kaikkein lähimpänä corradoa. Toki mk2 golffien alustat yms osat on myös pääpiirteittäin sopivia, kuten mk3 golffinkin

juhadot
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.11.2013 15:52

ViestiKirjoittaja juhadot » 10.11.2013 18:51

Tällä haen takaa sitä jos ja kun biilistä pamahtaa jokin, niin mistä yleisemmästä autosta voisi osia löytää. Kabiinissa on paljon muoviosia jotka on halki tai vähän ikävässä kunnossa. Näitä voisi vaihdella ja olisi helpompaa mennä romarille, kun tietää mitä hakee.
Olisikohan netissä jossain sivustoa jossa olisi vertailua?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.11.2013 18:57

Kannattaa kysyä ensin mitä uudet muovinippelit maksaa. Joskus ne yllättää edullisuudellaan.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 10.11.2013 19:37

No kabiinista löytyy aika paljon myös osia, joita ei löydy muista malleista. Purkuosia Corradoon kannattaa kysellä MDComprexista Dopilta.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 10.11.2013 22:18

Varaosanumerot käytännössä ainoita millä pystyt päättelemään missä muissa on käytetty jos on..

Niinkuin Eemeli tuossa sanoikin niin ulkonäköön liittyvät asiat on pitkälti corradoon toteutettuja juttuja, tekniikasta yms. löytyykin sitten paljon muista samanikäisistä volkkareista.

www.vagcat.com on yksi hyvä mistä löydät varaosanumeroita ja räjäytyskuvia.

juhadot
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.11.2013 15:52

ViestiKirjoittaja juhadot » 10.11.2013 23:09

Kiitos vastauksista!

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 11.11.2013 19:38

Mulla on kanssa joitain sisustan osia jääny. Kysele privalla.

Dopi
ffp jäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 18.7.2003 20:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dopi » 14.11.2013 17:31

Alustan osat on kutakuinkin samat kuin golffissa, samaa tekniikkaa on golfeissa ja passateissa. Sisustan osat on corradossa pitkälti omia.

juhadot
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.11.2013 15:52

ViestiKirjoittaja juhadot » 30.11.2013 17:30

Jatkanpa tähän topiikkiin vielä lisää.

Corradon syyläri vuotaa. Onkohan Golffissa tms autossa jossain samankokoista?
Tietäisi etsiskellä hieman.
Kiitos.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.11.2013 17:49

Samankoneisessa kakkosgolfissa on sama jäähdytin.

juhadot
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.11.2013 15:52

ViestiKirjoittaja juhadot » 7.12.2013 12:07

Venton syyläri sinne sitten laitettiin.

Ajattelin, että jokin ottaa kiinni runkoon kiihdytettäessä, mutta tutkittuani ongelmaa (ja nettiä) tulin siihen tulokseen, että moottorin kumit lienee ns. valmiit. Resonoi kiihdytettäessä, tosin jäähyn putki on tooodella lähellä pakoputkea jo ihan paikoillaan...pitäisiköhän ensiksi vähän paukuttaa ilmatuubiin kuoppaa, ettei ota kiinni.
Motonetissä on noita etutukia, muttei vissiinkään takatukia. Mistäs niitä on hommailtu?
Kiitos (taas)

juhadot
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.11.2013 15:52

ViestiKirjoittaja juhadot » 9.1.2014 19:13

Kumit tuli sitten lopulta virosta...

Kuinka aamariikan tenppuu on tuo lämmittimen kennon vaihto?
Kabiini on ihan huurteessa ja uskoisin kennon vuotavan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.1.2014 19:17

Varmista vielä että höyry tulee nimenomaan lasin niihin kohtiin joihin suulakkeet on suunnattu.

Tuonkin virallinen ohje alkanee sanoilla "poista kojetaulu" :| Vaikka kyllä esim. kakkosgolfissa niitä on ilmankin saatu väänneltyä pois ja paikalleen.

juhadot
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.11.2013 15:52

ViestiKirjoittaja juhadot » 9.1.2014 19:49

Nyt kun mainitsit; taitaapi olla niin että ei se huuru tulekkaan niiden suuttimien kohdalle. Mahtaisikohan ilmanottoaukko vuotaa...hmmm.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 9.1.2014 21:30

Jos päädyt siihen, että kenno vuotaa niin täältä löytyy varsin hyvät ohjeet.
Okei, toi ranska ei välttämättä taivu kaikilta, mutta itse ainakin sain ihan hyvin selvää, kun käänsi googlella koko sivun englanniksi.
Ei tuo homma ole kovinkaan vaikea noilla ohjeilla, mutta kyllä siihen aikaa menee helposti se 8h. Korjaamolla antoivat arvioksi 8-10h tuon vaihdolle, joten päätin kokeilla itse ja muistaakseni se 8h sinä meni. Tosin en mä kiirettä siinä pitänyt, joten nohevampi kaveri tekee sen varmaan nopeamminkin.
Itse lähtisin siitä, että tee noiden ohjeiden mukaan ja ota koko kojelauta irti, vähän enempi työtä, mutta paljon helpompi. En ainakaan itse viitsinyt alkaa kikkailemaan mitenkään muuten sitä kuin ottamalla koko kojelaudan pihalle sieltä. Eihän se ole muuta kun ruuvien ja muttereiden aukomista, vaikkakin muutamat niistä on todella vittumaisissa paikoissa. Ja ne vittumaisimmat joutuu kuitenkin aukomaan vaikka ei koko kojelautaa sieltä pois ottaisikaan.

Jäähdytinnestettä pitäisi hävitä mikäli se kenno vuotaa. Mikäli nestettä ei häviä niin tuskin se vika siinä kennossa on.
Mulla kun kenno puhkesi niin ei siitä ollut epäilystäkään. Nestettä hävis todella paljon ja auto tiputti sitä alle lorinalla tulipellin kohdilta. Diagnoosi oli päivänselvä kun lämmöt väänsi päälle, koska silloin kabiiniin tuli suuttimien täydeltä glykolin hajuista vesihöyryä.

Edit. Niin joo, noi ohjeet on ilmastoimattomalle, jos on ilmastointi niin homma on vielä vähän hankalampi. Mulla oli ilmastointi vielä riesana, mutta pääsääntöisesti noi ohjeet toimi silti.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.1.2014 22:27

Mulla oli vielä riesana se että neste oli irrottanut kaikki bituminpalaset lattiasta irti jokaisesta jalkatilasta. Eniten aikaa meni niiden siivoamiseen ja uusien laittoon. Tosin uutta on painossa varmaan kolme kertaa enemmän...

juhadot
-
Viestit: 8
Liittynyt: 10.11.2013 15:52

ViestiKirjoittaja juhadot » 15.1.2014 14:26

Kiitos vastanneille.

Paisuntasäiliöstä ei nestepinta putoa, joten kenno ei vuoda.
Epäilen ilmanottoaukon ritilän alatiivisteen vuotoa.
JA
Propellin etuvastus lienee ilmastoidun version, kun mittaamalla arvot on kunnossa (en muista mistä tarkastin), mutta ropellin pyörintä nopeus on vaatimatonta. Ropelli onpi uusi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa