golf mk3 rumpujarrullisen käsijarrun ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
golf mk3 rumpujarrullisen käsijarrun ongelma
Eli kyseessä vw golf -96 1.4 ja käsijarru.
En saa mitenkään jarruja palautumaan kun on vetänyt käsijarrun päälle. Otin kahvan päältä sen kotelon pois ja tutkein asiaa. Kun vetää jarrua, kummatkin vaijerit tulevat mukaan, mutta kun päästää käsijarrusta niin se tappi ei ota vaijereita takaisin mukaansa vaan vaijerit jäävät pitkälle irti siitä käsijarrun päässä olevasta palikasta. Kuuluuko sen käsijarrukahvan päässä olevan palikan ottaa jarruvaijerit mukaansa ja palauttaa niin jarrut vai pitäisikö jarrujen palautua itsestään sen jousen avulla mikä on rumpujarrun sisällä ?
Kiitos jo etukäteen sille fiksulle kuka kertoo mulle mitä pitäs tehdä !
Ps. kauheen kivaa silti ajella jarru päällä :D
En saa mitenkään jarruja palautumaan kun on vetänyt käsijarrun päälle. Otin kahvan päältä sen kotelon pois ja tutkein asiaa. Kun vetää jarrua, kummatkin vaijerit tulevat mukaan, mutta kun päästää käsijarrusta niin se tappi ei ota vaijereita takaisin mukaansa vaan vaijerit jäävät pitkälle irti siitä käsijarrun päässä olevasta palikasta. Kuuluuko sen käsijarrukahvan päässä olevan palikan ottaa jarruvaijerit mukaansa ja palauttaa niin jarrut vai pitäisikö jarrujen palautua itsestään sen jousen avulla mikä on rumpujarrun sisällä ?
Kiitos jo etukäteen sille fiksulle kuka kertoo mulle mitä pitäs tehdä !
Ps. kauheen kivaa silti ajella jarru päällä :D
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
H.Jormalainen, täytyy ottaa syyniin ne rummut takaa, jotta tiedän mistä aloittaa niin pitäisikö sen jousen siinä jarrukengässä palauttaa sen käsijarrun ? Kiitos !
Poistin sen viestin tuolta "tekniikka-bensa" puolelta
Sami, vaijereita en ole itse ainakaan omistus aikanani vaihtanut, mutta uusilta näyttivät ainakin päällisinpuolin, täytyy tarkastaa ne muovisuojat vielä ettei vaan olisi rikki, kiitos !
Poistin sen viestin tuolta "tekniikka-bensa" puolelta
Sami, vaijereita en ole itse ainakaan omistus aikanani vaihtanut, mutta uusilta näyttivät ainakin päällisinpuolin, täytyy tarkastaa ne muovisuojat vielä ettei vaan olisi rikki, kiitos !
Jatkan vähän juttua kyseisestä golffista.
Nyt on ilmennyt sellainen vika että, kun on märkä/kostea ilma tai sataa vettä niin volkkari ei tahdo käynnistyä kunnolla ja kaasua painettaessa kone vain "röpöttää" ja meinaa sammua, kun kone lämpeää ja on ajanut jonkun matkaa niin toimii taas moitteetta, mikähän tässä mahtaa olla syynä? ja vika siis ilmenee vain kostealla kelillä.
Nyt on ilmennyt sellainen vika että, kun on märkä/kostea ilma tai sataa vettä niin volkkari ei tahdo käynnistyä kunnolla ja kaasua painettaessa kone vain "röpöttää" ja meinaa sammua, kun kone lämpeää ja on ajanut jonkun matkaa niin toimii taas moitteetta, mikähän tässä mahtaa olla syynä? ja vika siis ilmenee vain kostealla kelillä.
Takajarrujen huollolla ja vaijereiden vaihdolla lähtisin tuota käkkäriä korjailemaan..
Käynnin korjaamiseen lähtisin varmaan ensin tutkimaan sytytyslaitteistosta että onko joku osa kosteudelle alttiissa paikassa, virranjakajan sisällä voi olla kosteutta, tulpanjohdot lyö läpi, johtoliitokseen pääsee vesi tekeen temppuja..
Käynnin korjaamiseen lähtisin varmaan ensin tutkimaan sytytyslaitteistosta että onko joku osa kosteudelle alttiissa paikassa, virranjakajan sisällä voi olla kosteutta, tulpanjohdot lyö läpi, johtoliitokseen pääsee vesi tekeen temppuja..
No nyt oon ottanut rummut takaa auki ja vedin kässärin päälle niin jäi jarrut jumiin eikä palautunut, tarvi kädellä rummun sisältä palauttaa itse..vaihdoin samalla kengät, eikä toiminut uusilla osillakaan,,syyksi siis tuli luultavimmin nuo vaijerit mistä on jo mainittu, en kylläkään nähnyt suojamuoveissa mitään rispaantumia yms.
Mro, nyt on vaihdettu virranjakajan kansi, pyörijä, tulpat ja tulpanjohdot..jos vielä tekee temppujansa kosteudella niin pitää tarkemmin katsoa sähköliitoksia alakautta, jos sattuis pääsemään vesi kiusaamaan jotain sähköliitosta, kiitos!
Mro, nyt on vaihdettu virranjakajan kansi, pyörijä, tulpat ja tulpanjohdot..jos vielä tekee temppujansa kosteudella niin pitää tarkemmin katsoa sähköliitoksia alakautta, jos sattuis pääsemään vesi kiusaamaan jotain sähköliitosta, kiitos!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
H.Jormalainen, alkuperäisiä olenkin suosinut kaikissa varaosissa, joten suosin tässäkin :)
Tarviiko vaihtaa ne suojaputketkin missä vaijerit kulkee? En siis ainakaan päällisin puolin nähnyt rikkinäistä kohtaa niissä, rummun sisältä kun katsoin niin vaijerit oli ainakin ruskeat, eli ruostetta varmasi vaijereissa on.
Tarviiko vaihtaa ne suojaputketkin missä vaijerit kulkee? En siis ainakaan päällisin puolin nähnyt rikkinäistä kohtaa niissä, rummun sisältä kun katsoin niin vaijerit oli ainakin ruskeat, eli ruostetta varmasi vaijereissa on.
Tarviiko vaihtaa ne suojaputketkin missä vaijerit kulkee?
Ei tarvitse.
Edit. Siis niitä putkia joiden läpi vaijeri tulee lattian läpi ulos.
Vaijereiden kuoret/suojaputket täytyy tottakai vaihtaa, kun ei pelkkää vaijeria edes voi vaihtaa, vaan uudet tulee aina kuorineen päivineen.
Viimeksi muokannut Eemeli, 2.11.2013 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Öö siis hetkinen...tottakai ne vaijereiden suojaputket/kuoret pitää vaihtaa myös, ei sitä pelkkää vaijeria vaihdeta. Ja uudet vaijerit kun ostat niin ne tulee kuorineen päivineen. Ei niitä pelkkiä vaijereita edes voi vaihtaa.
Tuossa kun aiemmin sanoin, että suojaputkia ei tarvitse vaihtaa niin tarkoitin niitä lyhyitä putkia joiden läpi vaijeri(suojaputkineen/kuorineen) tulee kabiinista pohjan läpi.
Tuossa kun aiemmin sanoin, että suojaputkia ei tarvitse vaihtaa niin tarkoitin niitä lyhyitä putkia joiden läpi vaijeri(suojaputkineen/kuorineen) tulee kabiinista pohjan läpi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa