...Ja sitten vielä kysymyksiä Cruisen asennuksesta. Nyt kun panelit on purettuna, voisi samalla asennella cruisenkin. Periaatteessa ohjeiden perusteella vaikuttaisi olevan aika helppo juttu, mutta... Löysin jonkin RossTechin dokumentin, jossa sanotaan että Lowline-varustetason ohjauspylvään moduli ei tukisi cruisen asennusta/koodausta? Auto on lowline, koska ei ole esim. ajotietokonetta.
Onko kukaan asentanut jälkiasennuscruisea sellaiseen TDI:hin, jonka varustelutaso on Lowline? Ajattelin vain, jotta ei tulisi turhaan haaskattua rahoja...
Golf IV - Cruisen jälkiasennus
Valvoja: ffp jäsenet
Aivan...ja aloin miettimään, että tulikos nämä lowline, midline, highline -kuviot vasta Golf 5:seen? Eli IV-koppaisessa cruise pitäisi varmaan lähteä toimimaan kaikissa varusteversioissa? Näinkös? Nyt kun rupesin miettimään, niin onkos tuossa 4-koppaisessa ylipäätään mitään erillistä "steering column control modulea"?
Vähän olen vielä pihalla näistä VW-kuvioista, kun aivan eri merkin on tullut aikaisemmin harrastettua.
Vähän olen vielä pihalla näistä VW-kuvioista, kun aivan eri merkin on tullut aikaisemmin harrastettua.
Ross-techin retrofitting-ohjeet on nimenomaa V-korisen Golfin ja sen sukuisen ohjeita mitä olet tavaillut, eli ei koske sinun neloskoppaistasi.
Nelosmurussa vakkarin mukana tulee yleensä se sen oma johtosarja. Sille otetaan virta sulakerasiaslta sekä sitten vierään johdot ECU:a kohti. Joissain malleissa kojelaudan takaa johtosarjan läpiviennistä ecua kohti on vakkarin piuhat valmiina, silloin riittää että johtosarjan piuhat tökkii sinne kojetaulun taakse vain kiinni. Jos taas piuhoja ei siitä eteenpäin ole, pitää ne viedä ihan moottorinohjauksen nastoihin saakka.
VW omassa jälkiasennussetissä on piuhat ja ohjeet molempiin vaihtoehtoihin.
Fyysisen asennuksen jälkeen koodataan VCDS:llä tai muulla vastaavalla testerillä moottorinohjaus ymmärtämään vakkarin päälle.
Nelosmurussa vakkarin mukana tulee yleensä se sen oma johtosarja. Sille otetaan virta sulakerasiaslta sekä sitten vierään johdot ECU:a kohti. Joissain malleissa kojelaudan takaa johtosarjan läpiviennistä ecua kohti on vakkarin piuhat valmiina, silloin riittää että johtosarjan piuhat tökkii sinne kojetaulun taakse vain kiinni. Jos taas piuhoja ei siitä eteenpäin ole, pitää ne viedä ihan moottorinohjauksen nastoihin saakka.
VW omassa jälkiasennussetissä on piuhat ja ohjeet molempiin vaihtoehtoihin.
Fyysisen asennuksen jälkeen koodataan VCDS:llä tai muulla vastaavalla testerillä moottorinohjaus ymmärtämään vakkarin päälle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa