Golf IV - Cruisen jälkiasennus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

JKK74
-
Viestit: 52
Liittynyt: 31.3.2009 17:27

Golf IV - Cruisen jälkiasennus

ViestiKirjoittaja JKK74 » 12.9.2013 21:04

...Ja sitten vielä kysymyksiä Cruisen asennuksesta. Nyt kun panelit on purettuna, voisi samalla asennella cruisenkin. Periaatteessa ohjeiden perusteella vaikuttaisi olevan aika helppo juttu, mutta... Löysin jonkin RossTechin dokumentin, jossa sanotaan että Lowline-varustetason ohjauspylvään moduli ei tukisi cruisen asennusta/koodausta? Auto on lowline, koska ei ole esim. ajotietokonetta.

Onko kukaan asentanut jälkiasennuscruisea sellaiseen TDI:hin, jonka varustelutaso on Lowline? Ajattelin vain, jotta ei tulisi turhaan haaskattua rahoja...

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 12.9.2013 21:16

Välttämättä ei mene ohjauspylväältä valmiiksi johtoja eculle, mutta jos tarvittaessa itse vetää ne muutaman karvan sinne, niin toimii.

JKK74
-
Viestit: 52
Liittynyt: 31.3.2009 17:27

ViestiKirjoittaja JKK74 » 12.9.2013 21:22

Aivan...ja aloin miettimään, että tulikos nämä lowline, midline, highline -kuviot vasta Golf 5:seen? Eli IV-koppaisessa cruise pitäisi varmaan lähteä toimimaan kaikissa varusteversioissa? Näinkös? Nyt kun rupesin miettimään, niin onkos tuossa 4-koppaisessa ylipäätään mitään erillistä "steering column control modulea"?

Vähän olen vielä pihalla näistä VW-kuvioista, kun aivan eri merkin on tullut aikaisemmin harrastettua.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 12.9.2013 22:55

Ross-techin retrofitting-ohjeet on nimenomaa V-korisen Golfin ja sen sukuisen ohjeita mitä olet tavaillut, eli ei koske sinun neloskoppaistasi.

Nelosmurussa vakkarin mukana tulee yleensä se sen oma johtosarja. Sille otetaan virta sulakerasiaslta sekä sitten vierään johdot ECU:a kohti. Joissain malleissa kojelaudan takaa johtosarjan läpiviennistä ecua kohti on vakkarin piuhat valmiina, silloin riittää että johtosarjan piuhat tökkii sinne kojetaulun taakse vain kiinni. Jos taas piuhoja ei siitä eteenpäin ole, pitää ne viedä ihan moottorinohjauksen nastoihin saakka.

VW omassa jälkiasennussetissä on piuhat ja ohjeet molempiin vaihtoehtoihin.

Fyysisen asennuksen jälkeen koodataan VCDS:llä tai muulla vastaavalla testerillä moottorinohjaus ymmärtämään vakkarin päälle.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 13.9.2013 7:08

Aktivointi VCDS:llä tai VAG-COMILLA: Select - Common - 01-Engine - Login-11 - Kirjoita 11463 - Do It!


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa