vw golf 4 jarrut pika kysymys
Valvoja: ffp jäsenet
vw golf 4 jarrut pika kysymys
Onko merkistystä kun oon vaihtamas golfii etupaloja ja levyjä jos laitan palat missä EI ole kulumisen varottimia? Tuleeko jotain vikakoodia kiukuttelemaan tai kummittelemaan?
Pikaista neuvoa kaipaen!
- Dermi
Pikaista neuvoa kaipaen!
- Dermi
No käviki nii ihanasti että jarrusatulan ylemmästä liukutapin vasta kierteet meni paskaks tukivarresta ku aukasin. Nyt mietintä myssy millä sen korjaa/fixaa.
Toinen oli takajarrun satulan alempi mikä on 8mm kuusio kulmalla nii ei lähe irti vakka annettu lämpöä ja crc yllin kyllin. Onko niksejä tähän?
Toinen oli takajarrun satulan alempi mikä on 8mm kuusio kulmalla nii ei lähe irti vakka annettu lämpöä ja crc yllin kyllin. Onko niksejä tähän?
Kaiken helpoin tapa millä itse oon korjannu vastaavan tilanteen menee näin.
-Tee olka-akseliin m12 kierre vanhojen m9 kierteiden tilalle.
-Tee sopivan mittaisesta osakierteisestä m12 rosteripultista uudet liukutapit joiden päähän tekee rälläkällä urat joista ne voi pyörittää kiinni olka-akseliin isolla talttaruuvimeisselillä.
toi liukutappi kun on 12mm niin 12mm pultti käy juuri passelisti raaka-aineeksi.
-Tee olka-akseliin m12 kierre vanhojen m9 kierteiden tilalle.
-Tee sopivan mittaisesta osakierteisestä m12 rosteripultista uudet liukutapit joiden päähän tekee rälläkällä urat joista ne voi pyörittää kiinni olka-akseliin isolla talttaruuvimeisselillä.
toi liukutappi kun on 12mm niin 12mm pultti käy juuri passelisti raaka-aineeksi.
Eilen tuli olka-akselit, tänään sitten alan purkamaan akselia, raidetangonpään ja alapalloa irti ja iskarin alapäätä. Sitten sovittelemaan uutta paikoilleen, oon jo muutaman päivän antanu CRC:tä joka ruuvii ja mutteriin ja naputellu varasalla vähän että irtoaisi/imeytyisi CRC:t syvälle.
Katsotaan mitä tapahtuu kun sääsket, mäkärät ja polttiaiset antaa seuraa ärräpäiden kera!
Katsotaan mitä tapahtuu kun sääsket, mäkärät ja polttiaiset antaa seuraa ärräpäiden kera!
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Eihän tämä ollutkaan onnellinen elokuva.
Oikea puoli on hoidettu pienillä vastoinkäymisillä. Vakaajan yhdystangotkin on aika finaalissa, nyt en viittinyt alkaa niitä rikkomaan koska ei ole uusia. Meneekö alatukivarresta kenties helposti kierteet jos voimalla alkaa vääntää irti vai uskaltaneeko antaa poweria? Alkaa noitten kierteiden hajoamiset ottaa päähän jo vähäisen..
Vasenta puolta kun aloitin työstään tökkäsi heti raidetangon pään aloittaessa pyörimään ympäri ettei mutteri irronnut. Alapallo on entistä tiukemmassa ja joutunee rälläkkä hommiin, että saan alapallon ja raidetangonpään irti. Katsotaan sitten mitä käy.
Onko kenelläkään antaa tietoja siitä iskarin alapäästä olevasta pultista sen kokoja, koska joudun luultavimmin senkin rälläköimään. Tuntus olevan paljon jäykemmin kiinni kuin toisella puolella.
(Se pultti ja mutteri joka menee pitkittäis suunnassa olka-akselin ja iskarin alapäätä pitävä.)
Tälle illalle onkin kipinä hommaa ja toivon mukaa muu menee rasvatusti. (odotellessa uusia jarrusatuloita niin saa auton käyttöön taas..
Oikea puoli on hoidettu pienillä vastoinkäymisillä. Vakaajan yhdystangotkin on aika finaalissa, nyt en viittinyt alkaa niitä rikkomaan koska ei ole uusia. Meneekö alatukivarresta kenties helposti kierteet jos voimalla alkaa vääntää irti vai uskaltaneeko antaa poweria? Alkaa noitten kierteiden hajoamiset ottaa päähän jo vähäisen..
Vasenta puolta kun aloitin työstään tökkäsi heti raidetangon pään aloittaessa pyörimään ympäri ettei mutteri irronnut. Alapallo on entistä tiukemmassa ja joutunee rälläkkä hommiin, että saan alapallon ja raidetangonpään irti. Katsotaan sitten mitä käy.
Onko kenelläkään antaa tietoja siitä iskarin alapäästä olevasta pultista sen kokoja, koska joudun luultavimmin senkin rälläköimään. Tuntus olevan paljon jäykemmin kiinni kuin toisella puolella.
(Se pultti ja mutteri joka menee pitkittäis suunnassa olka-akselin ja iskarin alapäätä pitävä.)
Tälle illalle onkin kipinä hommaa ja toivon mukaa muu menee rasvatusti. (odotellessa uusia jarrusatuloita niin saa auton käyttöön taas..
http://www.vagcat.com/p/B251/411000.png
Kuvan osat 24 ja 25?
24 N 10207803
hexagonal head bolt
M12X1,5X78
25 N 10106402
shouldered hex. nut, self-locking
M12X1,5
PS: Itse olen aina käynyt marmoritiskiltä hakemassa alkupeäiset pultit ja mutterit. Yleensä on hyllyssä valmiina, jos ei ole niin päivässä tulee ruottinmaalta.
Kuvan osat 24 ja 25?
24 N 10207803
hexagonal head bolt
M12X1,5X78
25 N 10106402
shouldered hex. nut, self-locking
M12X1,5
PS: Itse olen aina käynyt marmoritiskiltä hakemassa alkupeäiset pultit ja mutterit. Yleensä on hyllyssä valmiina, jos ei ole niin päivässä tulee ruottinmaalta.
Kiitos kuvasta, kyllä juurikin 24 ja 25. Ainoa ongelma että ilman autoa ja lähimpään merkkiliikkeesen on vain 175km matkaa, niin ei mutterin takia oikeen jouda bussilla lähtemään kulkeen :(
Toki jos jollain on ekstrana tollanen nii ostan pois ja maksan tottakai vähä ekstraa jos kehtaa postissa laittaa niin sais auton rullaamaan! :)
Toki jos jollain on ekstrana tollanen nii ostan pois ja maksan tottakai vähä ekstraa jos kehtaa postissa laittaa niin sais auton rullaamaan! :)
No joo en mäkään laittas alustaan mitään 8.8 pultteja mihin tahansa. Tossa kohdassa ei noihin satulan liukutappeihin välity "voimaa" yhtään mitään kun olka-akselin palankannakkeet ottaa jarruvoiman vastaan ja jos ennen oli m9 kierre niin eiköhän m12 kestä kanssa. Ja RST/HST pultit mitä käytin ovat kovempia kuin 8.8.
Tuollainen tuli vastaan kun Bilteman luetteloa selailin
Kierteidenkorjaussarja, jarrusatula
Kierteidenkorjaussarja, jarrusatula
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
RST/HST pultit mitä käytin ovat kovempia kuin 8.8.
Mielenkiintoista olisi kuulla mitä käyttämäsi pulttien spekka on? Perus A2/A4 spekka kun on 8.8 pulttia heikompaa matskua.
Lisäksi tosiaan 12mm kierre kestää enemmän kuin 9mm, mutta kestääkö navan valu mistä kierteet on suurrennettu enää sitä mitä pitää?
En voi ymmärtää miksi sinne pitää laittaa jotain muuta kuin 9mm helicoilit, koska sellaista on ihan yleisesti saatavilla.
Eli siis, jarrusatulan alempaan kannakkeeseen oli laitettu koriniitillä kiinni kierteet liukutappiin. Tämä oli päässyt liikkumaan ja ei ollut enään tiukasti kiinni, kädellä sai heilutettua koko jarrusatulaa kun pultit olivat "kiinni". Jarrusatuloista oli liukuholkkien sisäpuoli kulunut ja ei oo siis järkee laittaa niitä takas kun ne vipattais samanlailla.
Uusi olka-akseli ehjällä kierteellä ja uusi satula oli pakko hommata. Huomenna pitäis satuloiden saapua ja sit on ilmausprosessi edessä. En oo vielä ite ilmannu ikinä jarruja joten internetin ihmeellisen maailman seasta oon koittanu opiskella.
Jos jotain hyviä neuvoja ilmaamiseen, tarkoitus olisi koko järjestelmä. 2litraa on jarrunestettä varattu, riittäneekö tämä?
Uusi olka-akseli ehjällä kierteellä ja uusi satula oli pakko hommata. Huomenna pitäis satuloiden saapua ja sit on ilmausprosessi edessä. En oo vielä ite ilmannu ikinä jarruja joten internetin ihmeellisen maailman seasta oon koittanu opiskella.
Jos jotain hyviä neuvoja ilmaamiseen, tarkoitus olisi koko järjestelmä. 2litraa on jarrunestettä varattu, riittäneekö tämä?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
No joo toi "kovempi" termi oli ehkä vähän väärä. Pulttiliikkeessä mistä ne pultit oon aikanaan ostanu väitti että on "sitkeämpää" tavaraa kuin normi 8.8 musta pultti. Ja eipä ollut ihan noin vain saatavilla m9 helicoilia lauantai iltana kun auto piti saada seuraavaksi päiväksi ajoon. Ja miksei kestäisi tuossa tilanteessa noi olka-akselin valutkin kun ympärille jäi hyvin metallia. Tosta tulee muutostakin vain 1.5mm puolellensa ja kun ei noille "liukutapeille/pulteille" tule mitään jarrutusvoimia kun jarrupalojen kannakkeet ottaa sen vastaan kumminkin.
Kukin korjatkoon tyylillään, tuo oli siinä tilanteessa paras ja helpoin ratkaisu.
Kukin korjatkoon tyylillään, tuo oli siinä tilanteessa paras ja helpoin ratkaisu.
https://www.dropbox.com/s/1atgqdu0bd2hf1y/20130731_190406.jpg
https://www.dropbox.com/s/xkmpb6d2ngzfuhf/20130801_001728.jpg
Se ois valmis. Voittaja fiilis =)
https://www.dropbox.com/s/xkmpb6d2ngzfuhf/20130801_001728.jpg
Se ois valmis. Voittaja fiilis =)
Tuttu asia tuo liukutapin jenkan hajoaminen. Tässä omasta tapauksesta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa