3c Passat. Kytkin irroittaa aivan pohjassa.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jiitek
-
Viestit: 79
Liittynyt: 26.8.2006 12:41

3c Passat. Kytkin irroittaa aivan pohjassa.

ViestiKirjoittaja jiitek » 15.7.2013 20:20

Terveppä terve.

Yritän tässä päästä helpolla kun pitäisi saada tuommosen -06:n 1,9 Tdi Passatin kytkin pelaamaan.

Kytkin meni kaverilla siitä semmoiseksi, että irroittaa aivan pohjassa eikä sielläkään kunnolla vaan pakki menee rusahtaen päälle ja ykkösestäkin tuntee, että synkrot tekee töitä ihan tosissaan. Pitoja kytkimestä muuten löytyy ihan normaalisti.

Onko noissa ollut pää- tai työsylinterivikaa mikä on tuommoista aiheuttanut vai meneekö samointein laatikon irtiottamiseksi. Kytkinpaketti vauhtipyörineenhän tuohon on vaihdettu puolisen vuotta ja 10000km sitten ja ainakaan sen tiimoilta ei mitään kummempaa ole muuten ilmennyt.

Mikey?
-
Viestit: 249
Liittynyt: 26.5.2010 11:21

ViestiKirjoittaja Mikey? » 16.7.2013 14:07

Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa jarrunesteen pinta.

Kytkimen nesteyhde on säiliössä juuri siksi jarrujen yhteitä ylempänä, että mahdollinen nestevajaus tuntuisi ensin kytkimen toiminnassa.

jiitek
-
Viestit: 79
Liittynyt: 26.8.2006 12:41

ViestiKirjoittaja jiitek » 16.7.2013 21:39

Jees, ilmattiin jo uudet nesteet kytkimeen ja säiliöön. Harvoin näkee noin mustaksi menneitä jarrunesteitä.

Vaan vika on päällä edelleen, huomenna laatikko irti... :/

jiitek
-
Viestit: 79
Liittynyt: 26.8.2006 12:41

ViestiKirjoittaja jiitek » 21.7.2013 11:27

Laatikko kävi lattialla ja itse kytkin tarkistettu. Kaikki kuin uutta ja silmämääräisesti kunnossa kuten alle vuosi sitten vaihdetulta Sachsin sarjalta voi odottaakin joten vika muualla?

Muovinen poljinsylinteri vaihtui uuteen ja ilmauksen jälkeen toimi hetken aikaa normaalisti eli irroitti puolesta välistä jne. vaan yön aikana palautui ennalleen ..rkele.
Tein ilmauksen säiliöön asennettavalla paineilmauslaitteella joten saattoihan se olla, että työsylinteristä meni paineen voimasta vapaaliikkeet nollaan asetelmaa vasten ja se aikaa myöten palautui normaalitilaan mutta jotenkin tuntuisi, että kuuluuko siellä työsylinterin ja asetelman välissä kovin paljoa tyhjää edes olla.

Eli työsylkkä vielä tutkintaan..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: StevenCag ja 18 vierailijaa