Golf 2 vs Golf 3
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 2 vs Golf 3
Anteeksi jos laitoin viestin väärään paikkaan, mutta joku paremmin tietävä varmaan korjaa asian :).
Oon alkanu kattelemaan päivittäisen käyttöauton kaveriks ihan yleiskäyttöautoa jolla voi aina tarvittaessa liikkua eikä tarvi hävetä vaikka pitäis sillä ajaa puku päällä juhliinkin :) itse olen valinnut "kaksintaisteluun" kakkos- ja kolmoskoppasen Golfin ja ennenku teen lopullista ratkasua niin pyytäisin mielipiteitä teiltä kaikilta foorumilaisilta että kumpi olisi parempi tilanteeseen kuin tilanteeseen sopiva auto. Pihalta kyl löytyy w203 korinen mersukin, mut kyl mul enemmän volkkariöljyä virtaa suonissa :)
Oon alkanu kattelemaan päivittäisen käyttöauton kaveriks ihan yleiskäyttöautoa jolla voi aina tarvittaessa liikkua eikä tarvi hävetä vaikka pitäis sillä ajaa puku päällä juhliinkin :) itse olen valinnut "kaksintaisteluun" kakkos- ja kolmoskoppasen Golfin ja ennenku teen lopullista ratkasua niin pyytäisin mielipiteitä teiltä kaikilta foorumilaisilta että kumpi olisi parempi tilanteeseen kuin tilanteeseen sopiva auto. Pihalta kyl löytyy w203 korinen mersukin, mut kyl mul enemmän volkkariöljyä virtaa suonissa :)
Molemmilla korimalleilla on ikää jo sen verran että niihin tulisi suhtautua harrasteautoina ja omistajan suonissa pitäisi virrata myös "Tein-Sen-Itse"-verta. Lasku korjaamolla huollattamisesta kun saattaa ylitää auton arvon...
Jos 80-luvun ankeus ja varusteiden puute ei haittaa, mutta kulmikas korimuotoilu sytyttää ja autoilussa pitää olla fiilistä, valinta on ehdottomasti kakkis!
Kolmosen kuorissa taas saadaan pykälän verran nykyaikaisuutta, joku saattaa jopa hämääntyä luulemaan autoa uudemmaksi kuin se onkaan (uusimmat jo 15 vuotta vanhoja). Kolmosen korivariaatioista löytyy myös Variant jolla saanee suuremmankin tavarankuljetustarpeen täytettyä.
Näistä löytyy helpommin jopa ohjaustehostin (joka kakkoskorissa ei ole mitenkään itsestään selvä asia) reikää katosta, sähkölaseja, ilmastointia jne.
Jos turvallisuus on se juttu jolla haluaa perustella itselleen asioita, myöhemmistä kolmosista löytyy jo 1-2 airbag:iakin. Kuinka turvallisia +15 vuotta vanhat turvavarusteet sitten ovat, siihen en ota kantaa.
Valitsitpa kumman tahansa, etsi hyvä yksilö (päätee minkä tahansa auton ostoon). Kolmoset ovat arkoja lahoamaan tietyistä kohdista, joten korin tutkailuun kannattaa uhrata tovi aikaa. Kakkoset taas ovat 25-30 vuotta vuotta, joten niissäkin aika alkaa ohentamaan rautaa, vaikka alunperin ovatkin melko hyvin ruostesuojattuja.
Jos tekniikaksi haluaa yksinkertaisen ja varman liikuttajan joka on edullinen huoltaa, 1.8 90 hv yksipisteruisku on aika varma vaihtoehto kummankin korimallin kohdalla.
Jos 80-luvun ankeus ja varusteiden puute ei haittaa, mutta kulmikas korimuotoilu sytyttää ja autoilussa pitää olla fiilistä, valinta on ehdottomasti kakkis!
Kolmosen kuorissa taas saadaan pykälän verran nykyaikaisuutta, joku saattaa jopa hämääntyä luulemaan autoa uudemmaksi kuin se onkaan (uusimmat jo 15 vuotta vanhoja). Kolmosen korivariaatioista löytyy myös Variant jolla saanee suuremmankin tavarankuljetustarpeen täytettyä.
Näistä löytyy helpommin jopa ohjaustehostin (joka kakkoskorissa ei ole mitenkään itsestään selvä asia) reikää katosta, sähkölaseja, ilmastointia jne.
Jos turvallisuus on se juttu jolla haluaa perustella itselleen asioita, myöhemmistä kolmosista löytyy jo 1-2 airbag:iakin. Kuinka turvallisia +15 vuotta vanhat turvavarusteet sitten ovat, siihen en ota kantaa.
Valitsitpa kumman tahansa, etsi hyvä yksilö (päätee minkä tahansa auton ostoon). Kolmoset ovat arkoja lahoamaan tietyistä kohdista, joten korin tutkailuun kannattaa uhrata tovi aikaa. Kakkoset taas ovat 25-30 vuotta vuotta, joten niissäkin aika alkaa ohentamaan rautaa, vaikka alunperin ovatkin melko hyvin ruostesuojattuja.
Jos tekniikaksi haluaa yksinkertaisen ja varman liikuttajan joka on edullinen huoltaa, 1.8 90 hv yksipisteruisku on aika varma vaihtoehto kummankin korimallin kohdalla.
Kiitos mielipiteestä :). Onha noi molemmat kopat itelle melko tuttuja 4 kakkoskoppasta ja 4 kolmoskoppasta tullu omistettua enneku nyt kolme vuotta sitte taloon tuli neloskoppanen. Tuli vaa nii valtava valinnanvaikeus et kumpi parempi ku kummastakaa oo viäl ite löytäny minkäänlaist moitteen sijaa edes ruostumisen osalta, hyvää huolta kun pitää ni ei pääse kiveniskemätkää tekemää pahoja :).
Tuli omistettua kakkoskoppasia yks 1.3 koneella, kaks 1.6 koneisia ja yks GT versio. Kolmoskoppasii omistin yhen 1.6, kaks 1.8 joist toinen GT ja viimäsenä ennen nykyistä autoa oli VR6 jonka myyminen vituttaa vieläkin :D
Tuli omistettua kakkoskoppasia yks 1.3 koneella, kaks 1.6 koneisia ja yks GT versio. Kolmoskoppasii omistin yhen 1.6, kaks 1.8 joist toinen GT ja viimäsenä ennen nykyistä autoa oli VR6 jonka myyminen vituttaa vieläkin :D
^viimeisen lauseen perusteella voisi suositella kolmoskoppaa. Tosin kannattanee tutustua myös 16-tappiseen GTI:hin ennen varsinaista päätöksentekoa. Varusteiden suhteen kolmonen kyllä vie helposti pidemmän korren, alkaa ilmastointi olla aika pakollinen ja kolmostahan saa tunnetusti myös avohoitomallina :D
Mites muuten ton veeärrä koneen suhteen pitäis menetel et se kestäis urheilullista ajoa ilman huolia esim. et alkais syömään öljyä, jos siihe laittais turbon. Oma vanha auto olis pihas edelleen mut tekniikka oli ihan loppu johtuen edellisest omistajast joka rääkkäs sitä sieluttoman ilkeest. Näkyy se tosin vieläki olevan liikentees mut kyl on nykynen omistaja lisäremonttii saanu tehdä paljon
Mites muuten ton veeärrä koneen suhteen pitäis menetel et se kestäis urheilullista ajoa ilman huolia esim. et alkais syömään öljyä, jos siihe laittais turbon.
Riippuu ihan koneen yleiskunnosta, kuinka huonossa kunnossa ohjurit ja männänrenkaat on.
Mutta jos kone on kunnossa, niin termostaattiohjattu öljynjäähdytin on ainut tarpeellinen lisävaruste.
Kaikki on niin suhteellista...joka olisi kohtuu hinnoissa?
Tossa on laippa-sarja, mutta kenno puuttuu. Niitä voi ettiä vaikka romikselta yms, jos ei uutta halua ostaa.
Tuollahan luvataan itse lootaan enemmän kestoa, mutta kokemusta ei kyllä taida keneltäkään suomesta löytyä(?) http://www.usrallyteam.com/index.php?ma ... ts_id=1049
Itselleni tuollainen tulee jossain vaiheessa, kunhan asiat etenee, niin saa nähdä onko mitään hyötyä tuosta.
Itselleni tuollainen tulee jossain vaiheessa, kunhan asiat etenee, niin saa nähdä onko mitään hyötyä tuosta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuollahan luvataan itse lootaan enemmän kestoa, mutta kokemusta ei kyllä taida keneltäkään suomesta löytyä(?)
Tiedän yhden nelivetolaatikon jossa tuollainen on paikoillaan. Hyödystä ei ole muuta tietoa kuin että ei se ainakaan vielä ole porsinut... :)
Jackie90 kirjoitti:Sen kans lieneis järkevämpää pitää kone vaparina?
Näin voi olla myös vajaavetoisien kanssa. Ahdetun vähäpäästöisen VR6-kolmosen leimaaminen kaikkine muutoksineen on ilmeisesti todettu olevan sen verran kallista, että kovin montaa sellaista ei kotimaassa vielä ole..?
Corradon ja Passatin kohdalla tilanne onkin jo paljon helpompi...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa