Golf 2 vs Golf 3

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jackie-90
-
Viestit: 24
Liittynyt: 25.9.2012 19:18

Golf 2 vs Golf 3

ViestiKirjoittaja jackie-90 » 7.7.2013 2:13

Anteeksi jos laitoin viestin väärään paikkaan, mutta joku paremmin tietävä varmaan korjaa asian :).

Oon alkanu kattelemaan päivittäisen käyttöauton kaveriks ihan yleiskäyttöautoa jolla voi aina tarvittaessa liikkua eikä tarvi hävetä vaikka pitäis sillä ajaa puku päällä juhliinkin :) itse olen valinnut "kaksintaisteluun" kakkos- ja kolmoskoppasen Golfin ja ennenku teen lopullista ratkasua niin pyytäisin mielipiteitä teiltä kaikilta foorumilaisilta että kumpi olisi parempi tilanteeseen kuin tilanteeseen sopiva auto. Pihalta kyl löytyy w203 korinen mersukin, mut kyl mul enemmän volkkariöljyä virtaa suonissa :)

jii_bee
-
Viestit: 2415
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 7.7.2013 10:21

Molemmilla korimalleilla on ikää jo sen verran että niihin tulisi suhtautua harrasteautoina ja omistajan suonissa pitäisi virrata myös "Tein-Sen-Itse"-verta. Lasku korjaamolla huollattamisesta kun saattaa ylitää auton arvon...

Jos 80-luvun ankeus ja varusteiden puute ei haittaa, mutta kulmikas korimuotoilu sytyttää ja autoilussa pitää olla fiilistä, valinta on ehdottomasti kakkis!

Kolmosen kuorissa taas saadaan pykälän verran nykyaikaisuutta, joku saattaa jopa hämääntyä luulemaan autoa uudemmaksi kuin se onkaan (uusimmat jo 15 vuotta vanhoja). Kolmosen korivariaatioista löytyy myös Variant jolla saanee suuremmankin tavarankuljetustarpeen täytettyä.
Näistä löytyy helpommin jopa ohjaustehostin (joka kakkoskorissa ei ole mitenkään itsestään selvä asia) reikää katosta, sähkölaseja, ilmastointia jne.
Jos turvallisuus on se juttu jolla haluaa perustella itselleen asioita, myöhemmistä kolmosista löytyy jo 1-2 airbag:iakin. Kuinka turvallisia +15 vuotta vanhat turvavarusteet sitten ovat, siihen en ota kantaa.

Valitsitpa kumman tahansa, etsi hyvä yksilö (päätee minkä tahansa auton ostoon). Kolmoset ovat arkoja lahoamaan tietyistä kohdista, joten korin tutkailuun kannattaa uhrata tovi aikaa. Kakkoset taas ovat 25-30 vuotta vuotta, joten niissäkin aika alkaa ohentamaan rautaa, vaikka alunperin ovatkin melko hyvin ruostesuojattuja.

Jos tekniikaksi haluaa yksinkertaisen ja varman liikuttajan joka on edullinen huoltaa, 1.8 90 hv yksipisteruisku on aika varma vaihtoehto kummankin korimallin kohdalla.

jackie-90
-
Viestit: 24
Liittynyt: 25.9.2012 19:18

ViestiKirjoittaja jackie-90 » 7.7.2013 23:41

Kiitos mielipiteestä :). Onha noi molemmat kopat itelle melko tuttuja 4 kakkoskoppasta ja 4 kolmoskoppasta tullu omistettua enneku nyt kolme vuotta sitte taloon tuli neloskoppanen. Tuli vaa nii valtava valinnanvaikeus et kumpi parempi ku kummastakaa oo viäl ite löytäny minkäänlaist moitteen sijaa edes ruostumisen osalta, hyvää huolta kun pitää ni ei pääse kiveniskemätkää tekemää pahoja :).

Tuli omistettua kakkoskoppasia yks 1.3 koneella, kaks 1.6 koneisia ja yks GT versio. Kolmoskoppasii omistin yhen 1.6, kaks 1.8 joist toinen GT ja viimäsenä ennen nykyistä autoa oli VR6 jonka myyminen vituttaa vieläkin :D

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 8.7.2013 0:29

^viimeisen lauseen perusteella voisi suositella kolmoskoppaa. Tosin kannattanee tutustua myös 16-tappiseen GTI:hin ennen varsinaista päätöksentekoa. Varusteiden suhteen kolmonen kyllä vie helposti pidemmän korren, alkaa ilmastointi olla aika pakollinen ja kolmostahan saa tunnetusti myös avohoitomallina :D

jackie-90
-
Viestit: 24
Liittynyt: 25.9.2012 19:18

ViestiKirjoittaja jackie-90 » 8.7.2013 1:35

Mites muuten ton veeärrä koneen suhteen pitäis menetel et se kestäis urheilullista ajoa ilman huolia esim. et alkais syömään öljyä, jos siihe laittais turbon. Oma vanha auto olis pihas edelleen mut tekniikka oli ihan loppu johtuen edellisest omistajast joka rääkkäs sitä sieluttoman ilkeest. Näkyy se tosin vieläki olevan liikentees mut kyl on nykynen omistaja lisäremonttii saanu tehdä paljon

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.7.2013 12:23

Mites muuten ton veeärrä koneen suhteen pitäis menetel et se kestäis urheilullista ajoa ilman huolia esim. et alkais syömään öljyä, jos siihe laittais turbon.

Riippuu ihan koneen yleiskunnosta, kuinka huonossa kunnossa ohjurit ja männänrenkaat on.
Mutta jos kone on kunnossa, niin termostaattiohjattu öljynjäähdytin on ainut tarpeellinen lisävaruste.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 8.7.2013 12:49

Tällein pienenä OT:na saako veeraan bolt-on termostaattiohjattua öljynjäähdytintä, joka olisi kohtuu hinnoissa? Vai pitääkö itse kasata osista.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.7.2013 13:15

joka olisi kohtuu hinnoissa?
Kaikki on niin suhteellista...
Tossa on laippa-sarja, mutta kenno puuttuu. Niitä voi ettiä vaikka romikselta yms, jos ei uutta halua ostaa.

jackie-90
-
Viestit: 24
Liittynyt: 25.9.2012 19:18

ViestiKirjoittaja jackie-90 » 8.7.2013 18:20

Jos syncron ostais ni mitähä kartaani mahtais tykätä turbon tuomasta lisäpowerista. Sen kans lieneis järkevämpää pitää kone vaparina?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.7.2013 18:21

TDI:ssä on jo turbo ;) Mutta jos Vr6 syncron turbottaa, niin vaihdelaatikko hajoaa ennen syncroa. Netissä horisevat jotain 400-500hp kestosta syncrolle.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 8.7.2013 18:30

netissä myös horisevat jotain 400-500hp kestoa 02a-sukuisille ;)

jackie-90
-
Viestit: 24
Liittynyt: 25.9.2012 19:18

ViestiKirjoittaja jackie-90 » 8.7.2013 18:33

Kestäiskö vaihteisto sit remmiahtimen paremmin? :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.7.2013 20:13

Ei kestä :) Siitä ei kannata murhetta ottaa, kestää minkä kestää.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 9.7.2013 21:20

Tuollahan luvataan itse lootaan enemmän kestoa, mutta kokemusta ei kyllä taida keneltäkään suomesta löytyä(?) http://www.usrallyteam.com/index.php?ma ... ts_id=1049

Itselleni tuollainen tulee jossain vaiheessa, kunhan asiat etenee, niin saa nähdä onko mitään hyötyä tuosta.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 9.7.2013 21:43

kait noita tehoja on otettu ilman tuota laippaaki ;)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.7.2013 22:43

Onha noi molemmat kopat itelle melko tuttuja 4 kakkoskoppasta ja 4 kolmoskoppasta tullu omistettua...
Taidat olla itse paras asiantuntija tuolla kokemuksella? :)

jackie-90
-
Viestit: 24
Liittynyt: 25.9.2012 19:18

ViestiKirjoittaja jackie-90 » 10.7.2013 0:35

En pidä itseäni asiantuntijana siitä huolimatta :D aina oppii jotain uutta ja joutuu kyselemään neuvoja :)

jii_bee
-
Viestit: 2415
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 10.7.2013 8:29

Tuollahan luvataan itse lootaan enemmän kestoa, mutta kokemusta ei kyllä taida keneltäkään suomesta löytyä(?)


Tiedän yhden nelivetolaatikon jossa tuollainen on paikoillaan. Hyödystä ei ole muuta tietoa kuin että ei se ainakaan vielä ole porsinut... :)

Jackie90 kirjoitti:Sen kans lieneis järkevämpää pitää kone vaparina?

Näin voi olla myös vajaavetoisien kanssa. Ahdetun vähäpäästöisen VR6-kolmosen leimaaminen kaikkine muutoksineen on ilmeisesti todettu olevan sen verran kallista, että kovin montaa sellaista ei kotimaassa vielä ole..?
Corradon ja Passatin kohdalla tilanne onkin jo paljon helpompi...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.7.2013 8:46

Hinta VTT:llä.
maksaa mittaus 2500-3500 EUR, riippuen tarvittavien mittausten määrästä (1-3 kertaa).

Tosin, AMS teki aikoinaan CARB hyväksyttyä remmiahdin sarjaa VR6:seen. Sen saa aika edullisesti suomessa läpi (400-600€?), ei tarvii kalliita päästömittauksia.

jackie-90
-
Viestit: 24
Liittynyt: 25.9.2012 19:18

ViestiKirjoittaja jackie-90 » 10.7.2013 10:16

Selvennätkö vähän lisää miten se voi olla ongelmattomampaa corradon ja passatin suhteen :o

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.7.2013 17:17

Corrado ja Passat on mallisarjaltaan vanhempia kuin G3. Eli ei vähäpäästöisiä.
EDIT tarkennus, eli koko mallisarja ei tietenkään ole ei vähäpäästöinen. Mutta niistä löytyy tarpeeksi vanhoja autoja, mitä vähäpäästöisyys ei koske.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 10.7.2013 19:39

eikös corradon kanssa kuitenkin vr6 ole pääsääntöisesti vähäpäästöinen?

mitäs tuo AMS ilmoittaa teholupauksen tuolle ahdin sarjalle?

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 10.7.2013 20:05

G60 koneen tilalle ahdettu vr6

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 10.7.2013 20:05

G60 koneen tilalle ahdettu vr6

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.7.2013 20:50

AMS sarja 8psi ahdoilla (0,55) 250hp. veikkaan että toi on hieman yläkanttiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa