Golf 2 -> AUQ+6v
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 2 -> AUQ+6v
Alkaa kyllästyttään tää 1.6 -89. 20vT-swappeja näyttää olevan jokapojalla joka nurkassa.
Viralliset ehdot vaihdollehan on olemassa finlexissä, mutta kuinka tarkkaa nyt oikeesti on todistaa vertailumoottorin massa ja asennettavan moottorin massa? Kuinka yksityiskohtasia sepustuksia olette volkkarilta tms. pyytäneet, että on muutoskatsastuksessa menny heittämällä läpi?
Menee muuten 132kW koneen vaihtaminen aika tarkalle. 7kW/kg on raja. Rekkariotteessa on 930kg omamassa ja sillä tulee teho/painosuhteeksi 7,05 :D
Viralliset ehdot vaihdollehan on olemassa finlexissä, mutta kuinka tarkkaa nyt oikeesti on todistaa vertailumoottorin massa ja asennettavan moottorin massa? Kuinka yksityiskohtasia sepustuksia olette volkkarilta tms. pyytäneet, että on muutoskatsastuksessa menny heittämällä läpi?
Menee muuten 132kW koneen vaihtaminen aika tarkalle. 7kW/kg on raja. Rekkariotteessa on 930kg omamassa ja sillä tulee teho/painosuhteeksi 7,05 :D
Vertailumalli G60 taitaa olla painavin,siitähän vähintään joudut jarrut yms ottamaan jotka nostaa painoa ja maksimitehothan siis saa olla sen 192hv.
Tuskin moottorin painon puolesta ongelmaa tulee, paljonko sitten ylimääräinen vaihde nostaa laatikon painoa.
Jos näin olisi niin mitään ongelmaahan ei ole.
Tuskin moottorin painon puolesta ongelmaa tulee, paljonko sitten ylimääräinen vaihde nostaa laatikon painoa.
7kW/kg on raja
Jos näin olisi niin mitään ongelmaahan ei ole.
Niin jaa... tuo teho/painosuhdehan sitten katsotaan muutetusta autosta. Eli jos käy vaa'alla muutoksen jälkeen, niin varmaan on kiloja tullut lisää tuohon 930kg.
Täytysköhän sitä käydä konttorilla kysäsemässä mitä haluavat muutoskatsastuksen yhteydessä nähdä. Sekin vaan vähä voi riippua keltä kysyy ja mihin kellon aikaan.
Täytysköhän sitä käydä konttorilla kysäsemässä mitä haluavat muutoskatsastuksen yhteydessä nähdä. Sekin vaan vähä voi riippua keltä kysyy ja mihin kellon aikaan.
Golf 2 vakkarilla, oujee. Siitähän se ilo ylimmilleen levahtaisi.
Käväsin konttorilla kysäsemässä ja hyypiö sanoi, että tarvitsee poikkeusluvan, koska ollaan laittamassa sellasta mottia konepellin alle, joka ei kuulu mk2 mallisarjaan. WTF?! Mä kun en finlexistä löydä ainuttakaan kohtaa, jossa sanotaan että tässä tapauksessa vaarittais joku erityislupa.
Meneeköhän tää taas kategoriaan se_mitä_tarvitaan_riippuu_keltä_kysyy_ja_millä_tuulella_se_on.
Käväsin konttorilla kysäsemässä ja hyypiö sanoi, että tarvitsee poikkeusluvan, koska ollaan laittamassa sellasta mottia konepellin alle, joka ei kuulu mk2 mallisarjaan. WTF?! Mä kun en finlexistä löydä ainuttakaan kohtaa, jossa sanotaan että tässä tapauksessa vaarittais joku erityislupa.
Meneeköhän tää taas kategoriaan se_mitä_tarvitaan_riippuu_keltä_kysyy_ja_millä_tuulella_se_on.
Ihan pistämällä auton vaakaan ja katsomalla riittääkö kantavuus vai ei.
Voihan sen saman tehdä irtotekniikoillekin ja vertailla. Itse ehkä lähtisin toteuttamaan 5 vaihteisella laatikolla joka on merkittävästi kevyempi kuin kahdella pääakselilla varustettu kuusipykäläinen.
sitten siirtää akkua taakse jne, niin ei liene ongelma verrattuna G laaderiin.
Voihan sen saman tehdä irtotekniikoillekin ja vertailla. Itse ehkä lähtisin toteuttamaan 5 vaihteisella laatikolla joka on merkittävästi kevyempi kuin kahdella pääakselilla varustettu kuusipykäläinen.
sitten siirtää akkua taakse jne, niin ei liene ongelma verrattuna G laaderiin.
Ite pähkinyt samoja juttuja. Painoeroa pelkillä laatikoilla 02J ja 02M välillä 6,2 kg, eli ei nyt niin hirveesti.
Eikös tuon pitäis mennä aika helpolla jos kerran sopii annettuihin prosenteihin. Ehkä voisit kysyä rekkari tunnusta joltain svapin tehneeltä ja konttori vois sit katsoa mitä mittauksia kirjattu.
Pitää kesäloman jälkeen alkaa vaihteleen noita kilkkeitä tuohon omaan mk2 Jettaan.
Pistä vaikka privan viestejä miten eteenee , jos et halua suoraan kaikille kirjoittaa. Jos tuo oma joskus valmistuu niin ajattelin tänne kirjoitaa tarkan tiivistelmän vaidon osista ja tarvittavista dokumenteistä.
Eikös tuon pitäis mennä aika helpolla jos kerran sopii annettuihin prosenteihin. Ehkä voisit kysyä rekkari tunnusta joltain svapin tehneeltä ja konttori vois sit katsoa mitä mittauksia kirjattu.
Pitää kesäloman jälkeen alkaa vaihteleen noita kilkkeitä tuohon omaan mk2 Jettaan.
Pistä vaikka privan viestejä miten eteenee , jos et halua suoraan kaikille kirjoittaa. Jos tuo oma joskus valmistuu niin ajattelin tänne kirjoitaa tarkan tiivistelmän vaidon osista ja tarvittavista dokumenteistä.
Niin lakipykälissä puhutaan vaan moottorien painoista. Vertailumoottori G60 +20% on moottorin maksimipaino. Miksi siis ihmetellä laatikoiden painoja?
Vois olla, että sekaan laittais vaikka jotakin VR6-kamaa. Jarruja ja pyöräntuentoja. Tosin en oo vielä yhtään kattonu ja selvittänyt, että mikä homma se on ja onnistuuko kovin helposti :)
Vois olla, että sekaan laittais vaikka jotakin VR6-kamaa. Jarruja ja pyöräntuentoja. Tosin en oo vielä yhtään kattonu ja selvittänyt, että mikä homma se on ja onnistuuko kovin helposti :)
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
AGU:ssa on käsittääkseni isommat kanavat ja AUQ:ssa pienemmät? Mihinkähän asti toi AUQ-kansi riittää ennen kuin täytyy ruveta miettimään kairaamista tms?
Mietin vaan, että miksi lähtökohtana olisi AUQ jos vaijerikaasuinen AUG olisi potentiaaliltaan parempi ja tosiaan tuon vaijerikaasun takia easympi?
edit. Toi kakkendaalerin kojetauluhässäkkä on niin vanhan näkönen, joten jos sinne laittelis nelosen laudan ja mittariston, niin mitenkäs sen mittariston saa pelaamaan? Mitäs kaikkee johtosarjaa täytys jostakin purkuautosta hankkia?
Mietin vaan, että miksi lähtökohtana olisi AUQ jos vaijerikaasuinen AUG olisi potentiaaliltaan parempi ja tosiaan tuon vaijerikaasun takia easympi?
edit. Toi kakkendaalerin kojetauluhässäkkä on niin vanhan näkönen, joten jos sinne laittelis nelosen laudan ja mittariston, niin mitenkäs sen mittariston saa pelaamaan? Mitäs kaikkee johtosarjaa täytys jostakin purkuautosta hankkia?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa