Golf 2 -> AUQ+6v

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Molotovi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 14.6.2004 22:38

Golf 2 -> AUQ+6v

ViestiKirjoittaja Molotovi » 15.6.2013 17:39

Alkaa kyllästyttään tää 1.6 -89. 20vT-swappeja näyttää olevan jokapojalla joka nurkassa.

Viralliset ehdot vaihdollehan on olemassa finlexissä, mutta kuinka tarkkaa nyt oikeesti on todistaa vertailumoottorin massa ja asennettavan moottorin massa? Kuinka yksityiskohtasia sepustuksia olette volkkarilta tms. pyytäneet, että on muutoskatsastuksessa menny heittämällä läpi?

Menee muuten 132kW koneen vaihtaminen aika tarkalle. 7kW/kg on raja. Rekkariotteessa on 930kg omamassa ja sillä tulee teho/painosuhteeksi 7,05 :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.6.2013 17:46

Vertailumalli G60 taitaa olla painavin,siitähän vähintään joudut jarrut yms ottamaan jotka nostaa painoa ja maksimitehothan siis saa olla sen 192hv.

Tuskin moottorin painon puolesta ongelmaa tulee, paljonko sitten ylimääräinen vaihde nostaa laatikon painoa.

7kW/kg on raja

Jos näin olisi niin mitään ongelmaahan ei ole.

Molotovi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 14.6.2004 22:38

ViestiKirjoittaja Molotovi » 15.6.2013 18:19

Niin jaa... tuo teho/painosuhdehan sitten katsotaan muutetusta autosta. Eli jos käy vaa'alla muutoksen jälkeen, niin varmaan on kiloja tullut lisää tuohon 930kg.

Täytysköhän sitä käydä konttorilla kysäsemässä mitä haluavat muutoskatsastuksen yhteydessä nähdä. Sekin vaan vähä voi riippua keltä kysyy ja mihin kellon aikaan.

Molotovi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 14.6.2004 22:38

ViestiKirjoittaja Molotovi » 16.6.2013 22:08

Onko toi AUQ+6v nyt kuinka saman tyyppinen swappi kuin AGU? AUQ:ssa lienee jotakin muuttuvaa venttiiliajotusta? Toimiiko se ecun ohjaamana vai miten? Mietin vaan, että jälkiasennusruutta kun olis varmaankin suunnitelmissa.
Ja onkohan AUQ:ssa sähkönen kaasu?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.6.2013 9:30

AGU poikittain ja AEB pitkittäin taitavat olla ainoat vaijerikaasulla olevat 1.8teet. Liekkö muita?

Molotovi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 14.6.2004 22:38

ViestiKirjoittaja Molotovi » 17.6.2013 14:49

Golf 2 vakkarilla, oujee. Siitähän se ilo ylimmilleen levahtaisi.

Käväsin konttorilla kysäsemässä ja hyypiö sanoi, että tarvitsee poikkeusluvan, koska ollaan laittamassa sellasta mottia konepellin alle, joka ei kuulu mk2 mallisarjaan. WTF?! Mä kun en finlexistä löydä ainuttakaan kohtaa, jossa sanotaan että tässä tapauksessa vaarittais joku erityislupa.
Meneeköhän tää taas kategoriaan se_mitä_tarvitaan_riippuu_keltä_kysyy_ja_millä_tuulella_se_on.

Molotovi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 14.6.2004 22:38

ViestiKirjoittaja Molotovi » 20.6.2013 13:18

Mistä te 20v-swappaajat oikeen ootte saanut tarvittavia dokumentteja moottorien painoista etc. katsastusta varten? Volkkarille laitoin meilii tuosta, mutta sieltä mitään vastata. Taitaa koko homma kaatua heti alkuunsa tuohon. Tai sitten vaihtaa vaan koneen aina katsastusta varten alkuperäiseen.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.6.2013 14:09

Todennäköisesti se muutoskatsatus ei siihen painoasiaan ensimmäisenä tule tökkäämään.

Molotovi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 14.6.2004 22:38

ViestiKirjoittaja Molotovi » 20.6.2013 14:49

Niin mutta jos sellainen täytyy todistaa, ettei mene sallitun yli? Sitten ihmetellään mistä painot saa selville ja kädet ristissä toivotaan, ettei paino mene vertailukoneen 20% G60 koneen ylitte. Mitä asioita 20v-swappailijat oikein on joutunut todistelemaan?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 20.6.2013 15:35

Ihan pistämällä auton vaakaan ja katsomalla riittääkö kantavuus vai ei.

Voihan sen saman tehdä irtotekniikoillekin ja vertailla. Itse ehkä lähtisin toteuttamaan 5 vaihteisella laatikolla joka on merkittävästi kevyempi kuin kahdella pääakselilla varustettu kuusipykäläinen.

sitten siirtää akkua taakse jne, niin ei liene ongelma verrattuna G laaderiin.

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 20.6.2013 16:31

Ite pähkinyt samoja juttuja. Painoeroa pelkillä laatikoilla 02J ja 02M välillä 6,2 kg, eli ei nyt niin hirveesti.
Eikös tuon pitäis mennä aika helpolla jos kerran sopii annettuihin prosenteihin. Ehkä voisit kysyä rekkari tunnusta joltain svapin tehneeltä ja konttori vois sit katsoa mitä mittauksia kirjattu.

Pitää kesäloman jälkeen alkaa vaihteleen noita kilkkeitä tuohon omaan mk2 Jettaan.
Pistä vaikka privan viestejä miten eteenee , jos et halua suoraan kaikille kirjoittaa. Jos tuo oma joskus valmistuu niin ajattelin tänne kirjoitaa tarkan tiivistelmän vaidon osista ja tarvittavista dokumenteistä.

Molotovi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 14.6.2004 22:38

ViestiKirjoittaja Molotovi » 20.6.2013 17:18

Niin lakipykälissä puhutaan vaan moottorien painoista. Vertailumoottori G60 +20% on moottorin maksimipaino. Miksi siis ihmetellä laatikoiden painoja?

Vois olla, että sekaan laittais vaikka jotakin VR6-kamaa. Jarruja ja pyöräntuentoja. Tosin en oo vielä yhtään kattonu ja selvittänyt, että mikä homma se on ja onnistuuko kovin helposti :)

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 20.6.2013 17:31

Akseli massat voivat tarkistaa konttorilla. vr6 akselit mullakin. Pitäis olla bolt on juttu. Akseliväli hieman levenee ilmeisemmi.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 20.6.2013 19:28

Valmistajan hyväksymiä suurimpia sallittuja akselimassoja ei saa ylittää vaikka moottorin paino ei yli 20 prosenttia nousisikaan.. Toki auton voi muuttaa kaksipaikkaiseksi, jos tuo tulee ongelmaksi.

Molotovi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 14.6.2004 22:38

ViestiKirjoittaja Molotovi » 20.6.2013 21:11

Niinpä niin, mutta edelleen se moottorin paino. Voisiko joku G60 omistaja ottaa moottorin irti ja punnia sen ja laittaa takasin paikolleen. Voin maksaa vaivanpalkkaa ihan 20 euroon asti.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 26.6.2013 16:46

AGU:ssa on käsittääkseni isommat kanavat ja AUQ:ssa pienemmät? Mihinkähän asti toi AUQ-kansi riittää ennen kuin täytyy ruveta miettimään kairaamista tms?

Mietin vaan, että miksi lähtökohtana olisi AUQ jos vaijerikaasuinen AUG olisi potentiaaliltaan parempi ja tosiaan tuon vaijerikaasun takia easympi?

edit. Toi kakkendaalerin kojetauluhässäkkä on niin vanhan näkönen, joten jos sinne laittelis nelosen laudan ja mittariston, niin mitenkäs sen mittariston saa pelaamaan? Mitäs kaikkee johtosarjaa täytys jostakin purkuautosta hankkia?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa