Millä korvata 1.8t kytkin ja vauhti pyörä kun vääntö nousee

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

Millä korvata 1.8t kytkin ja vauhti pyörä kun vääntö nousee

ViestiKirjoittaja Henska » 16.5.2013 21:42

Elikkä Jetta mk2 vaihdetaan Audin AQA 1.8t 110kw kone ja alkuun 5-pykäläinen vauhdelaatikko.

Myöhemmin vaihdetaan 02m 6 vaihteinen.

Löytyykö suosituksia kytkimen ja vauhtipyörän malliksi. Lopullisena tavoitteena n. 500N vääntö.

Mielellään menisi suoraan lopulliseen vaihtoehtoon. jos kuitenkin tarvii tuohon 5 pykäläiseen joutuu päivittää välimallin vaihtiehto, niin kuulisin mielelläni siitäkin. Sopiikohan sama viritelmä 02m laatikkoon??

Ihan hipo osia en ensijaisisesti etsisi, vaan vag osilla niin pitkälle kun pärjää.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 16.5.2013 22:31

Kyllä niihin eri kytkimet ja vauhtipyörät vaan on.

Laita alkuun G60 vauhtis, SRE asetelma ja TDI tai VR6 kytkinlevy. Sitten 02M:n kanssa setti onkin jo pykälää kalliimpi, mutta sitä kannattaa murehtia kun sen aika tulee.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 16.5.2013 22:49

Eli siis sellaista versiota ei oikein olekaan, joka kävisi noihin kumpaankin laatikkoon.

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 21.5.2013 19:07

Saamani laatikko olikin dieselin eikä 1.8t laatikko. Mitkäs muista vag laatikoista 02J lisäksi sopii tuon 1.8t perään?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.5.2013 19:45

020, 02A, 02J, 02M ja 02S/q yms... Käytännössä kaikki muinaisista 1 korisista Golffeista nykypäivään :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 21.5.2013 21:48

Isopyöräisen dieselin laatikko voisi olla ihan sopiva välityksiltään pikkupyöräiseen 1.8t vehkeeseen.

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 22.5.2013 8:51

Taulukos vertailin eri laatikoiden välityksiä. Siitä löytyi suoraan nopeus määrätyllä kierrosluvulla rengaskoot ja muut muuttujat huomioiden. Pirun pitkät juuri tuossa laatikossa.

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 12.6.2013 21:37

Laatikko ongelma näyttää ratkeavan, mutta sopiiko nelikon siirtomekanismi myös suoraan etuvetoiseen versioon. Eikös se takapäähän menevä voima siirry jonkun laatikonlisäosan kautta??

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 12.6.2013 21:49

Eli olet laittamassa nelikon 02M laatikkoa etuvetoseen? Sit kannattaa poistaa kulmavaihde ja laittaa siihen normilaippa. Joku firma myy siihen muutos sarjaa.
Edit http://c2motorsports.co.uk/prod_02m_2wd ... _plate.asp

Henska
-
Viestit: 138
Liittynyt: 4.10.2012 19:58

ViestiKirjoittaja Henska » 13.6.2013 8:04

Kirjoitin ehkä epäselvästi. Laatikko on 2-vetoisesta, mutta sopiiko siihen 4-veto 02m laatikon vaihteen siirto vaijerit ja keppi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], ThomasLof ja 27 vierailijaa