Mk3 Golfin renkaat eri kohdissa.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

Mk3 Golfin renkaat eri kohdissa.

ViestiKirjoittaja S4mmy » 7.5.2013 20:52

Tuli tuossa asenneltua alustasarja Golfiin alle (VR6) ja huomasin kuvien kaltaisin ilmiön

Oikea puoli: https://www.dropbox.com/s/eom85opcvm48v ... .29.40.jpg

Vasen puoli: https://www.dropbox.com/s/xhdi6rds240jk ... .29.52.jpg

Voiko noin iso heitto johtua vain suuntauksista, vai onko siellä nyt jotain muutakin pielessä?

Breakbeat
-
Viestit: 66
Liittynyt: 9.11.2009 21:17

ViestiKirjoittaja Breakbeat » 7.5.2013 21:17

Ekana nyt tulee mieleen, että camberit olet säätänyt pieleen kun olet uudet tolpat alle laittanut.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 7.5.2013 21:26

Mä en noista suuntauksista niin hirveästi tiedä, mutta voisihan tuon tarkistaa. Mistä tuo camperi säädetään? Niistä tolpan alamuttereista? Vaikuttaisi myös, että ne eivät olisi yhtä paljon kääntyneenä, vaikka en raidetangon päihin vielä koskenutkaan.

Edit: Tuo camperin säätö selvisi googletuksella. Vielä kun saisi tunkin mahtumaan auton alle ja pääsisi säätämään.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 8.5.2013 7:14

Mitä jos veisit liikkeeseen säädettäväksi? Muuten ite siel "säädät" ja on kulmat viel enemmän päin vittuu ja sit syöki jo renkaan vituralleen.

salmine
-
Viestit: 524
Liittynyt: 6.10.2004 14:10
Viesti:

ViestiKirjoittaja salmine » 8.5.2013 9:48

On kyllä melko rajun näkönen ero ollaakseen vaan camberi..Ettei olis sattunu eri ET:llä tai leveydellä olevat vanteet?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 8.5.2013 11:07

Parhaassa tapauksessa koko etukelkka on pielessä :D

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 8.5.2013 11:20

Tuossa kun nyt katsoin tarkemmin tuota, niin selvästi toisella puolella on negatiivistä camperia ja toisella puolella positiivistä. Täytyy toivoa, että tuo ero korjaantuisi vain camperia säätämällä. Tuohon etukelkkaankaan kun ei ole koskettu lähiaikoina niin sen vinoiteen en oikein uskoisi. Vanteet ovat varmasti samalla ET:llä sekä saman levyisiä.

Mitä jos veisit liikkeeseen säädettäväksi? Muuten ite siel "säädät" ja on kulmat viel enemmän päin vittuu ja sit syöki jo renkaan vituralleen.


Se olisikin tarkoitus. Mielellään vaan ensin katsoin, että onko tuolla jokin muukin pielessä kuin suuntaukset, jotta ei tule turha reissu.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 8.5.2013 15:29

Camber-erohan tuo on selkeästi, näkeehän tuon vaikka puolisokeakin kun katsoo eturenkaiden asentoa ja vertaa niitä esim. takarenkaisiin.

Jo silmämääräisesti sekä esimerkiksi suoraa lankkua käyttäen camberit ja auraukset voi säätää hyvin lähelle oikeaa.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 8.5.2013 16:50

itselläni oli apurunko vinossa ja oli vastaavaa ilmiötä havaittavissa. tosin ei likimainkaan noin suuri. itse tarkistaisin ensiksi vanteiden etluvut ja leveydet,jos ovat samat niin alapallonivelten asennot ja sitten iskareiden kiinnitykset. jos vieläkään ei vikaa löydy niin jää käytännössä vaan yksi vaihtoehto.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 8.5.2013 17:15

Ihan perus camber-kulmat vinksallaan. Säätö tolppien alapäissä antaa yllättävän paljon pelivaraa ja renkaat saa todella vinksalleen. Nivelten ja puslien kuntotarkistus ja suuntaukseen.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 8.5.2013 17:16

Ihan perus camber-kulmat vinksallaan. Säätö tolppien alapäissä antaa yllättävän paljon pelivaraa ja renkaat saa todella vinksalleen. Nivelten ja puslien kuntotarkistus ja suuntaukseen.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 8.5.2013 19:48

Nämä pelivarat siellä tolpan ylemmässä reiässä riippuu aina vähän millon mistäkin. itsellä nykyisissä bcracingin tolpissa ylempi reikä on huomattavasti pienempi kun esimerkiksi edellisissä fkn tekeleissä.
jokatapauksessa jos yhtään omaa maalaisjärkeä tai omistaa edes heikon näön,tunkin ja rengasavaimen vika selvinnee kohtuu nopeasti.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 8.5.2013 21:58

Noniin hyvä sitten, että noin iso ero voi tulla campereista. Pelästyin, että siellä on jo jotain muutakin vikana. Huomenna jos ei sada niin säädän noi camperit kohdalleen. Raidetangon päät vaihtelen samalla, kun ne oli jo parhaat päivänsä nähneet.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 9.5.2013 0:08

Kuinka paljon tuota camperia ja aurausta suurinpiirtein pitäisi olla? Pitäisi tuo katsastaa ja katsastuksen jälkeen se menee seisontaan ja sinne vaihdetaan alustaan enemmänkin osia, joten en viitsisi kahta kertaa suuntauksista maksaa. Kunhan nyt saisi edes lähelle oikeata ennen katsastusta.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 9.5.2013 7:56

Vertaa camberia takasiin ja etusia keskenään loksuihin ja laita auraus vaikka suoraan lankun avulla.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 9.5.2013 11:13

kannattaa muistaa että katsastaja voi vaatia suuntauspapereitakin.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 9.5.2013 11:51

Mulle on oikeastaan ihan sama meneekö tuo katsastuksesta läpi esim. suuntauksien takia. Vien sen katsastukseen vain, jotta saan selville mitä kaikkea pitää jo suunniteltujen asioiden kanssa huoltaa. Vai tarviiko muuta.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 9.5.2013 11:54

pitääkö sitä varten viedä katsastukseen jotta saat viat selville?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 9.5.2013 11:57

Miks ei? Jos se sattuukin menemään läpi niin hyvä. Ei siinä periaatteessa pitäisi olla mitään miksi ei menisi läpi. Mutta jos ei satukaan menemään niin ei sekään harmita.

tumpu
-
Viestit: 104
Liittynyt: 24.6.2009 9:43

ViestiKirjoittaja tumpu » 9.5.2013 12:22

Tuohan on maailman helpoin tapa saada viat selville. Kunhan jaksaa sen kk aikana korjata ja käydä näyttämässä uudestaan 10€:lla =)

No :EDIT: Jälkitarkastuksen hinta vähän vaihtelee, mutta tuolla kotiseudulla se on tuon 10€..

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 9.5.2013 12:26

Niin no, ei se 40e:kään ole paha hinta ihan katsastuksesta, jos ei ehdi kuukaudessa laittamaan kuntoon. Itse tuskin ehdin, kun pitää töissä käydä ja tuohon tehdään samalla kansiremontit, jarrut vaihdetaan, kaikki puslat jne.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 9.5.2013 12:26

Jokos tää kapistus lähti käyntiin ?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 9.5.2013 12:27

Ei vielä, pääteasteen hain eilen. Tänään olisi tarkoitus asennella ja koittaa lähteekö käyntiin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 9.5.2013 18:39

kyllä nykypäivän katsastuksen taso on laskenu ku lehmän häntä. katsastuksen jälkeen suuntauksessa on löytyny väljyyksiä :)

mnky
-
Viestit: 92
Liittynyt: 2.12.2008 19:55

ViestiKirjoittaja mnky » 23.5.2013 11:38

Itellä samanlaista robleemaa golffissa. Selviskö tämä jo varmuudella, että missä oli vika?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 23.5.2013 21:35

En ole ehtinyt kiireiden takia katsomaan tuota. Eiköhän se juurikin campereissa ole se ongelma.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 67 vierailijaa