Ohjaustehostimen letku vuotaa?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

j-lo
-
Viestit: 160
Liittynyt: 14.9.2009 21:01

Ohjaustehostimen letku vuotaa?

ViestiKirjoittaja j-lo » 25.3.2013 20:51

Arvon ffp:läiset mikähän mahtaa olla letkun nimi ja osanro? Golf IV -00 1.6 16V AZD

http://aijaa.com/8kR9iw

http://aijaa.com/VpWs0a

http://aijaa.com/hkIMPl


Varmaan myydään prässättynä kokonaisuutena päineen?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 25.3.2013 21:53

Näyttäisi olevan letku pumpulta hammastangolle ja varaosanumero olisi 1J0 422 893 HN ilman ilmastointia ja 1J0 422 893 HM jos on ilmastointi. Letku on samaa "puuta" pumpulta hammastangolle.

Jos se on paluupuolen letku, niin varaosanumero on 1J1 422 891E

j-lo
-
Viestit: 160
Liittynyt: 14.9.2009 21:01

ViestiKirjoittaja j-lo » 26.3.2013 7:47

Loppupätkähän on hydrauliletkua, täytyy tutkia mimmonen liitos toiseksi viimeinen on.
uusi koko letku maksaa näköjään ~250€ :D

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 26.3.2013 14:06

taitaa kaikki liitokset olla prässättyjä...
Hydrauliliikkeet pystyy tekemään uudet liitokset, tai vaikka kokonaan uuden letkun koko matkalle...

j-lo
-
Viestit: 160
Liittynyt: 14.9.2009 21:01

ViestiKirjoittaja j-lo » 26.3.2013 17:52

Niin mietin just, että miksi alkupätkä on teräs putkea.. kai se samalla lailla pelaa jos tekee kokonaan hydrauliletkusta?

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 26.3.2013 20:21

kai se on halvempi ja helpompi valmistajan näkökulmasta... se kova putki on helpompi reitittää ja kiinnittää valmistettaessa... ei se öljy tiedä meneekö letkun vai putken läpi..

Tokihan muotoiltu putki on paljon asiallisemman näköinen kuin letku joka menee vähän miten sattuu ;)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 26.3.2013 22:28

Ite teetätin joskus toledoon uuden letkunpätkän jonka laitoin helmiliitoksella vanhan letkun katkaistuun metalliputkeen kiinni.

Höylä
-
Viestit: 118
Liittynyt: 1.12.2005 21:28

ViestiKirjoittaja Höylä » 27.3.2013 9:16

Ainakin jos vuotokohta on pieni (reikä eikä pitkä repeämä) niin letku poikki siitä, sopiva putki sisään ja (tupla)klemmareilla kiinni.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 27.3.2013 19:56

Ja tehostimen pumppu tuottaa sitten yli 100bar painetta. Että voi unohtaa letkuklemmariviritykset, jos aikoo pitävän saada.

Höylä
-
Viestit: 118
Liittynyt: 1.12.2005 21:28

ViestiKirjoittaja Höylä » 27.3.2013 23:04

Ainakin tähän asti on onnistunut noilla klemmareilla ihan pitävästi. Klemmarit oli myös marmorin ratkaisu asiaan kun uutta letkua olisi pitänyt alkaa tilaamaan ja auto piti saada ajoon, ekalla kerralla klemmari vuosi tiputtaen, uudestaan käyttäen klemmarit uudestaan kiinni ja liitokset pysy kuivana. Ainakin ensimmäiset 20 tkm kesti...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 85 vierailijaa