Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?

ViestiKirjoittaja muska_25 » 24.3.2013 21:21

Niin eli olisi kiinnostus vaihtaa kolmoskoppasen golffin tekniikkaa kakkikseen, onko mahdollista? Aihiona 5d bensa automaattigolf yksipisteruiskulla.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 24.3.2013 21:36

Ei ole ongelma, teknisesti en enään muista, mitä katsastukseen vaaditaan vaihdettava, apurunkoa ei vissiin tarvinu vaihtaa, mutta muuten en muista.

Itellä oli tollanen swappi aikanaan, mutta sillä erolla, että oli tavallisella keppi vaihteella. Toi automaatti saattaa pikkusen vaatia enemmän perehtymistä, mutta ei kai se mahdottomuus ole...

Mikä se kakkis alunperin on? 1,6 vai 1,8?

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 24.3.2013 21:44

No hyvä ettei ole mikään mahdottomuus, mutta 2.8 vr- konettahan ei vissiinkään saa millään lainsäädännön takia, tai ainakin näin olen ymmärtänyt?
Nykyinen kone on 1.8 l, jonka tilalle mietin mahdollisesti, jos jonkun 2 litrasen koneen saisi ujuteltua, ja vielä kun gti versen löytäis, niin siinähän sitä olis!

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 24.3.2013 22:16

Mitenkäs nuo mittaristot saa toimimaan, pitääkö laittaa kolmoskoppasen golffin mittariston, vai käykö kakkiksen mittaristo?

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 16.5.2013 17:16

Hieman unhoittui tämä...

Eli mittaristo ja sähköt kaikkineen siitä luovuttajasta. Kyllä sen kakkiksenkin mittariston saa toimimaan, mutta helpompi tuo on ottaa suoraan kolmosesta.

2.8 Veeran kyllä pitäis myös saada laitettua, mutta ei kannata lähteä liian isolla liikeelle. Siis tarkoitan, että paljon selvittelyä ja säätämistä, jos kadullekkin tuon vielä haluaa.

Kyllä noita GTi koneita liikkuu, mutta 1.8 monojetti on aivan eri vehje, kuin tuo GTi kone. Moottorit on ulkoisesti samanlaisia, kannessa on ruiskujen paikat, monojetissä taas ei.

Eli laita vaan alkuun se 1.8 monojetti ventosta tai golffista, niin saa vielä joskus sen liikkeellekkin. Itellä on monta projektia jäänyt nurkkiin, kun suunnitelmat karkas liian isoiksi.

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 16.5.2013 19:23

Siis se veeran kone voisi lainsäädännöllisestikin mennä läpikin? 8) hei mietiskelin että jos vaihtais osia ja sit sanois muutoskatsastukseen että vaihdoin kakkiksen kopan siihe :D

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 16.5.2013 19:27

Ei mee ilman erikoislupaa. Aika paljon parempiakin vaihtoehtoja on olemassa kuin vr6.

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 16.5.2013 21:09

Mikä tekniikka olisi sitten hyvä ja menisi melko suoraan paikalle?

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 16.5.2013 23:00

2-litrainen 16v ABF.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 16.5.2013 23:21

1,8 20V turbo

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 16.5.2013 23:33

Mites tuommonen turbotekniikka vähäpäästöiseen -91 taitaa olla pienen homman takana, jotta saa leiman?

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 17.5.2013 9:32

-91 koppaan saa siis laittaa uudemman päästöluokituksen moottorin ja nuo menevät helposti, asentelutöitä joutuu tekemään sekä esim interwebbiä asian tiimoilta tutkimaan

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 17.5.2013 16:22

Hei nyt olen miettinyt, että laittaisin tuollaisen 2l 16v ABF- tekniikan tuohon, niin tuli tuosta vaihteistosta mieleen, ettei ainakaan vielä ole iskenyt silmään tuolla koneella olevia automaatteja :o Joten menisikö vr6:n automaattilaatikko tuon kanssa yhteen?

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 17.5.2013 23:42

VR6 moottoreiden v-laatikot ei käy nelipyttyisiin

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 18.5.2013 1:23

No voi harmi :( ehkä tulee helpommaksi ostaa jokin manuaalivaihteinen kakkis ja vaihtaa siihen tekniikka sitten, ku tulee noiden poljinten ja sun muun kanssa vähän hankalaa..

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 18.5.2013 10:19

muska, mites toi budjetti politiikka? Jos mennään opiskelija budjetilla, niin soon moro nääs.

No, wod eva, toi 16V tekniikka ois kyllä oikeen hyvä vaihtoehto, itellä ei noista ole kokemuksia.

Perus vinkkiä kokemuksesta vaan annan ( nim. tallissa 10 keskeneräistä projektia) että älä ota liian isoa suunnitelmaa alkuun, paitsi jos tosissaan tiedät mihin olet ryhtymässä ja fyrkmania on taskussa.

Mulla on useat projektit hyytynyt tuohon rahan puutteeseen, aikakin on nykyään kortilla...

Kakkista on hieno rakentaa ja tuon aikakauden osat on kuin legoja, suurin osa sopii hyvin yhteen.

Yksi hyvä kombo on mielestäni myös: 1.8 GTi ( PB), 02A laatikolla, moottorin ohjaukseen vaikkapa megasquirt, levyjarrut taakse.

Tosta on hyvä kehittää ja kun sisustaa hieman säätää, niin saa aika sporttisen tuntuman. 112 hv kyllä kuljettaa tuotakin koria ihan kivasti ja oikein säädettynä tuosta saa vielä hieman lisääkin irti. Helppo rakentaa, saa leimattua ja budjettikin on erittäin kohtuullinen. Megan säädöt kannattaa asetella hieman kokeneemman kaverin kanssa, niin saa koneet tulille.

Tämä siis mun ajatus.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.5.2013 11:14

Polkimet ei ole kuin vaihtaa automaatilla pilattuun koriinkaan. Kaikki reijät pitäs olla valmiina (pl.nestekytkimen)

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 18.5.2013 15:26

budjetti nyt on aika liukuva, että rahaa tulee ja asiat ostellaan sen mukaan mitä tarvitsee :D kaikkea näitä on ite tehty ja tekemällä opittu ja opitaan tekemällä lisää :D Nyt pieni stoppi auton rakenteluun, kun katsastusmies laittoi auton ajokieltoon :( Jarrutestissä puhkesi etujarruputket prkl. Eli auto olisi tarkoitus purkaa jotakuinkin kokonaan, puhaltaa auto ja uusia kaikki osat mitä kykenee! Auto on tarkoitus tehdä maltilla ja oppia samalla jotakin :D eli ei nyt ihan syksyksi valmista mutta josko ensi kesäksi jo :) Korissa on hieman sanomista, halvemmaksi tulisi varmaan ostaa ehjempi korinen kakkis, mutta olen kerinnyt viime syksynä vaimentaa koko auton ja asentamaan isohkon kaiutin arsenaalin tuohon, niin se ei oikein ole vaihtoehto :s

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.5.2013 15:32

ei mitään varmaa tietoa mutta eikö automaagisessa ole ihan erinlainen apurunkoki?

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 18.5.2013 17:00

Estäisikö se vaihteiston vaihtamisen? Kyllä automaattivaihteisto olisi plussaa, mutta tuo 3-portainen vie niin paljon menohaluja että vaihtoon menee :(

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 18.5.2013 19:20

Jees. Poinzit innokkaalle rakentajalle :)

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 18.5.2013 20:01

Mutta kävisikö esim 1.8 venton kone ja automaattilaatikko siitä suhtkoht suoraan ehkä? :o mä en noista mallikoodeista tiedä :(

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.5.2013 11:57

Ihan mielenkiinnosta, miksi joku haluaa automaatin, vieläpä vanhan sellaisen?

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 19.5.2013 12:40

Itse pidän enemmän automaatilla ajamisesta thats why

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 20.5.2013 23:17

Että on hanurihommaa noitten umpiruostuneiden jarruputkien kanssa sählääminen :(

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 9.7.2013 22:56

Voisiko mennä läpi inssisedälle, jos laittaisi golffiin mk4 2.3 V5 koneen, joka tuottaa 150- 170 hv automaattilaatikolla? Tuo ei ainakaan tehoiltaan menisi yli, mutta oliko koneen litratilavuudessa jtn säädöksiä? :o

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 9.7.2013 23:32

Menee läpi. Yhdellä ffp:n jäsenelläkin on tuollainen, tosin manuaalina. Tilavuutta saa kasvattaa 30% mallisarjan suurimmasta koneesta.

Jonde
-
Viestit: 2086
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 10.7.2013 0:09

Kyllä tilavuutta saa TRAFI/17674/03.04.03.02/2011 mukaan edelleen olla vain 25% enemmän, mutta verrokiksi kelpaa myös kakkiksen kohdalla jenkkilän 2.0 malli 9A koneella yllä mainitun ohjeen mukaisesti.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 10.7.2013 0:41

No niihän se menikin...

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 10.7.2013 7:08

Hyvä tietää, että tuo on mahdollista! Ja kiitos nopeista vastauksista!

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 20.7.2013 0:16

Kone on nyt ostettu ja asennusta suunnitteilla. Koneeksi valiutui 1.8 gti kr 16v hinnan ja kokemuksen puutteen vuoksi. Tuosta on sitten kiva alkaa jatkaa!

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 21.7.2013 0:21

Tänään aloitettu auton purkaminen. Tuli mieleen, josko konetta virittelisi vielä kun se on irrallaan. Tiedän että peltisatsi nyt kannattaa laittaa sekä nokat, mutta mistä nokat ja mitkä nokat ja pako- vai imunokka vaiko molemmat? :o tehotavoitteena 170-200 miten nyt mahdollista, lisää kuitenki!
Onko tietoa paljonko mikäkin osa tuo tehoa lisää?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.7.2013 0:46

Todistetusti 168,n hv menee vielä päästöistä läpi Supersprintin pakosarjalla, simonsin putkella ja korotetulla polttoaineen paineella jotain 80 % sallitusta hiilivedystä jos on Schrickin nokat. 200 hv voi olla siinä mielessä hankala tavoite.

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 21.7.2013 12:45

Mikäs hintasia nuo supersprintin pakosarjat ovat? Ta tekniksin pakosarja oli jossain 270, onko nuo mistään kotoisin? Ja mistä ja minkä hintaisia nuo nokat ovat?

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 21.7.2013 13:54

Suosittelen, että laitat sen nyt ihan ekana toimimaan ihan vakionakin. Nokkia ja pakosarjoja vaihtelee sitten jälkikäteenkin. Enemmän aikaa tallilla, vähemmän netissä ni tulee valmista :)

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 21.7.2013 16:44

Totta puhut :)

-Spegu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 6.12.2010 19:19

ViestiKirjoittaja -Spegu » 26.7.2013 16:10

Mitenkäs olis kakkikseen mk5 golfin fsi tai tfsi kone?
Siinä vasta olisikin nami vehje.
Tiedä sitten miten helposti saa moisen leimalle ja laillisesti kadulle?

http://www.youtube.com/watch?v=VA6LoYpeQxc

http://www.youtube.com/watch?v=k498LwPc2Ws siinä valmis

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 26.7.2013 20:40

Vois olla kyllä aika ärmy vehje! Alotellaa näistä vähä iisimmistä kokeiluista ainakin omalta osaltani :D

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 28.7.2013 0:07

Nyt on kone irti js konehuone odottelee uutta maalia! Odotellessa voisi vaikka kiillotella imusarjan uudesta koneesta ja maalailla lohko :)

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 13.8.2013 1:52

Nyt auto saatu vihdoin (edes) pohjamaaleihin, johtuen ulkona tekemisestä ja huonoista säistä.. Jos sää suosisi ja saisi auton pintaväreihin. Pientä piristystäkin tilailtu, peltisatsia ja uutta alustaa, niin saa auton sopivaan korkeuteen!
Sellanen kysymys vielä, että onko 1.8 16v kr:n ja 1.8 8v hammastanko/ohjaustehostinmötkö samanlainen?
Ja sattuisiko kenelläkään olemaan ylhäällä muutosprosenttitaulukkoa koskien G2?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.8.2013 14:14

G2 16v:ssä on uniikki. Löytyy ainoastaan samankoneisesta Toledosta.

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 13.8.2013 19:32

No perhana. Mites mistä mahtais saada noita ohjaustehostimen putkia tohon?

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 13.8.2013 22:42

Vai voisko 8v:n ohjaustehostimen putket käydä tohon 16v:n ohjaustehostimeen?

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 17.8.2013 23:06

Eikö kukaan osaa auttaa? Tietääkö joku jonkun firman joka tekee putkia mittatilaustyönä? tarvisin myös metallisen vesiputken koneen viereen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.8.2013 23:08

Eikö niitä enää saa, vai mikä on ongelma?

Hydrauliikkafirmathan tollasia tekee.

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 18.8.2013 2:36

Niin siis mistä noita mahtaisi saada, muualta kuin volkkarilta? En löydä mistään :(
Tulisikohan halvemmaksi teettää nuo putket?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 18.8.2013 12:08

Äkkiähän sen kysyy, laita vaikka mailia lähimpään volkkarin liikkeeseen ja kysy. Sitten otat puhelimen kouraan ja soitat muutamaan paikkaan mikä tekee nuita letkuja.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 19.8.2013 17:46

Metallista vesiputkea sai ainakin reilu vuosi sitten vielä motonetistä

EDIT: ei näemmä käy 16v koneeseen sama putki

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 19.8.2013 18:25

Volkkarilta ei löydy ollenkaan noita ohjaustehostimen putkia :( mitähän katsastussetä sanoisi paineletkuista putkien tilalla?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.8.2013 18:39

Varmaan helpointa kun konsultoit sitä katsastusmiestä.

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 19.8.2013 21:45

Totta, mietin vaan et josko joku olis jo tehnyt kyseisen muutoksen jo..

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 19.8.2013 23:33

Siis ohjaustehostimessa jotain putkia? Letkua ne ainakin mulla on vähintäänkin isoimman osan matkaa. En nyt tosin muista onko siellä hammastangon päässä joku pätkä jotain putkea? Letkua vaan tilalle jos onnistuu, ei sellasiin kukaan mitään huomiota kiinnitä.

Ja vesiputkien tilalle vaan letkua jos ei putkia löydy.

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 20.8.2013 0:09

Siis hammastangon kyljessä kulkevat isohkojen jarruputkien näköiset putket. Juu täytyy leikata vesiputkesta pala pois ja laittaa letkua väliin! Hei mietin että millä tavalla nuo 8v ja 16v hammastangot eroavat toisistaan? Ulkoisesti ovat täysin samanlaiset.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 20.8.2013 11:16

Oiskohan ollu hitusen nopeempi kuin kuin tavallisissa.

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 20.8.2013 12:32

Eli käytännössä voisi laittaa sen 8vn nyt paikoilleen ja kunnostella rauhassa tuota 16v hammastankoa. Näin taidan tehdä

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 20.8.2013 13:07

Eli käytännössä voisi laittaa sen 8vn nyt paikoilleen ja kunnostella rauhassa tuota 16v hammastankoa. Näin taidan tehdä

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 22.8.2013 22:56

Nyt laitettu laatikko paikoilleen ja ilmeni ongelma startin kiinnityksen kanssa; kiinnityspultit uupuvat :(
Eli jos joltain noita löytyy voisin ostaa poies! Myös apurungon yksi kiilapultti olisi hankintalistalla!

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 23.8.2013 11:06

Pultteja ja muttereita tilattu volkkarilta!

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 24.8.2013 22:17

Nyt on imusarja maalattu ja kiilloteltu ja asennettu. Takapakkia tuli peltisatsin osalta, joka ei istunutkaan odotetusti :( seuraavana sitten sähköjen ja kytkimen kanssa painimista. Onko jollain räjäytyskuvaa laatikon tulevista osista? Ja mihin mahtaa puola sijoittua tollasessa? :D

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 25.8.2013 10:07

Puola tulee siihen tulipellin ihan yläosaan kuskin kohdalle, jarrutehostimen yläpuolelle.

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 25.8.2013 11:16

Kiitos avusta :)

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 27.8.2013 23:32

nyt on taisteltu apurunko, hammastanko, polkimet ja rattiakseli paikoilleen! Hei semmosta että onko jollain mahdolliseesti olemassa kuvaa vaihdevivustosta, alkaa tuottamaan hieman harmaita hiuksia tuo järjestyksen ja asentojen ja kaiken muunkin kanssa painiminen ): ja kuten normaalia osat otettu väärässä järjestyksessä, joten olisiko jollain jtn vinkkiä jolla saisi vetoakselin irti pyörännavasta? :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.8.2013 23:39

...olisiko jollain jtn vinkkiä jolla saisi vetoakselin irti pyörännavasta? :D
Mutteri auki ja ulosvetäjällä painaa vetarin pään navan läpi?

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 28.8.2013 0:13

no kun se napamutteri on aika lailla piukassa ): olisikohan työmäärään suhteutettuna fiksumpaa ostaa suoraan uudet navat.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 28.8.2013 2:21

pitkällä vääntövarrella auki :) kaveri seisomaan jarrulla (toivottavasti et ollut vielä purkannut)
Toki iso pulttipyssy on aika kova sana noissa... tavallisessa ei välttämättä riitä teho. Mutta kyllä kaikki on auki saatu... jopa kotikonsteillakin ;)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.8.2013 10:51


muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 28.8.2013 17:36

Täytyykin rakennella vastaavanlainen työkalu!
Tänään käyty taas ihmettelemässä tuo:Dta vivustoa ilman minkäänlaista ahaa-elämystä

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 28.8.2013 22:09

En nyt jaksanu kerrata ihan koko ketjua, mutta oliko sulla siis ihan vipuvälitys? Auttaisko tää kuva, mikä löytyi n. 4 sekunnin googletuksella:

Kuva

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 28.8.2013 22:15

Kuva

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 28.8.2013 22:53

Tuota ylempää kuvaa olen tutkinut tämän ja eilisen päivän, mutta tuo alempi kuva näyttää hyvältä! kiitoksia jälleen kerran! :)

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 5.9.2013 18:43

Hei nyt minulla on tuo metallinen vesiputki kasattu, nyt on hukassa tuo paikka mihin tulee ja mihin asentoon :(

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

ViestiKirjoittaja muska_25 » 13.9.2013 23:45

Putkelle löyty paikka ja kone paikallaan vihdoinkin! Kytkimen kanssa vähän hämmentelyä kun ei poljin palaudu, öljyjä ei vielä laatikossa jos sillä jtn vaikutusta asiaan on.

Myzie
-
Viestit: 34
Liittynyt: 30.9.2014 17:45

Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?

ViestiKirjoittaja Myzie » 11.11.2016 14:02

Jatketaas tähän.
Olis tarjolla kolmoskoppanen GTI golffi, 2.0l 16V kone ja tosiaan meneekö kuinka heittämällä omaan kakkikseen? Kakka vm. 89 ja 1.6l koneella. Tarkotus ei ole lähteä mitään sen kummemmin virittelemään, ainoastaan saada uudemmalla tekniikalla oleva laillinen tieliikenteeseen soveltuva värkki.
Kuinkas vetarit? Kakkiksen omat sopii? Vissiin sähköt kannattaa nyppiä käytännössä kokonaan luovuttajasta mittaristoa myöten yms.

Jos leimalle halajaa niin pitääkö kakkis nyt vastata sitten G60 alustaltaan ja jarruiltaan vai piisaako GTI? (Oliko edes eroja, en muista/tiedä)

Ja onkohan tähän mahdollisesti jollain jotain tarkkaa "listaa" vaihdettavista osista/luovuttajasta?
esim G60 etu/takajarrut, vakaajallinen taka-akseli jostain yms.

Myzie
-
Viestit: 34
Liittynyt: 30.9.2014 17:45

Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?

ViestiKirjoittaja Myzie » 13.11.2016 10:59

Tuli kaverin kanssa juteltua joka värkännyt muutoskatsastusten kanssa ja meinasi että riittää jos mk2 gti jarrut/alustan saa. 139hp +20% niin piisaa 150heppaselle koneelle.

Ei muutaku kokeilemaan.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?

ViestiKirjoittaja MikaJ » 13.11.2016 11:40

+20% yleisesti lasketaan vasta mallisarjan tehokkaimmasta. Jos tehot uudessa moottorissa on hepnkin yli jonkun mallin niin sitten katsotaan seuraavaksi tehokkaampaa mallia.

Myzie
-
Viestit: 34
Liittynyt: 30.9.2014 17:45

Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?

ViestiKirjoittaja Myzie » 13.11.2016 11:46

Aivan. Seuraava taitaa olla sitten Corradon kones mutta onko enää verrannollinen mallisarjan mukaan?
Näissä taitaa olla kuitenkin jotain eroa sitten corradon jarruissa ja 139hp GTIn omissa?

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?

ViestiKirjoittaja jaketech » 13.11.2016 13:29

ite oon huomannut tässä vuosien aikana että viisain käydä kysyy konttorilta missä aiot katastaa mitä vaativat.

Myzie
-
Viestit: 34
Liittynyt: 30.9.2014 17:45

Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?

ViestiKirjoittaja Myzie » 15.11.2016 21:25

Onhan se toki näinkin.
Mahtaakohan kolmoskoppa GTI:n jarrut istahtaa miten kakkikseen? Tai ylipäätään kuinka paljon siitä olisi hyödynnettävissä. ne jarruthan pitäisi olla riittävät kun pelkästään kori vaihtuisi päällä.

Myzie
-
Viestit: 34
Liittynyt: 30.9.2014 17:45

Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?

ViestiKirjoittaja Myzie » 16.11.2016 18:42

Jatketaan yksin pohdiskelua. Suurella todennäköisyydellä siis kolmos GTIn olka-akseli pitäisi sopia, ainakin alustasarjat ovat kaikki täysin samoja eli tolppaan kyllä istuu.

Huvittavaa jos inssisetä vaatii laittamaan verrokkina käytettävän G60 jarrut jossa on se 10hv enemmän. Omassa korissaan GTIn jarrut riittäisi mutta kakkiksen kopassa ei..

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?

ViestiKirjoittaja pete73 » 16.11.2016 19:04

Onkos se 3-gti 5-pulttisella vanteella?
Ja minkä kokoinen jarrulevy on? Muut jarruosat taitaakin olla samoja kuin g60, satulan kannake vaan vaihtuu levykoon mukaan.

Jarrujen suhteen tosiaan kannattaa konsultoida katsuria, niin saa kannanoton kelpaako ne jarrut.
Käsitin nyt niin että ne olis tulossa samasta autosta kuin moottorikin.

Myzie
-
Viestit: 34
Liittynyt: 30.9.2014 17:45

Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?

ViestiKirjoittaja Myzie » 16.11.2016 19:10

Tarkoitus olisi hyödyntää niin paljon kyseistä autoa kun mahdollista.
Eli kyllä, samasta autosta moottorin kanssa.
Kyllä se 5-pulttinen on, muistaakseni GTItä oli pelkästään 5-pulttista, niin 8 kuin 16 venttiilinen.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?

ViestiKirjoittaja pete73 » 16.11.2016 19:47

Eli siis jos otat siitä kokonaan olka-akselit jarruineen, niin vanteet menee uusiksi....
Toine huomioitava tuossa tapauksessa on vetoakselin sopivuus boorien ja pituuden suhteen, en muista onko miten eroja. Mielestäni kolmosen raideleveys on suurempi.

Toki löytyy kakkikseen sopivia olkia joihin ne jarrusatulat istuu suoraan, siihen nelipulttiset levyt....
Vaihtoehtoisia ratkaisuja on monia.

Myzie
-
Viestit: 34
Liittynyt: 30.9.2014 17:45

Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?

ViestiKirjoittaja Myzie » 16.11.2016 20:08

Vanteet mahdollisesti menisi muutenkin uusiksi jos moottoriswappi käy toteen.

Suurin ongelmahan tässä juuri on se että ei ole mitään hajua mitkä kaikki osat käy keskenään jarrujen suhteen :)

jii_bee
-
Viestit: 2415
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?

ViestiKirjoittaja jii_bee » 16.11.2016 20:38

Suurella todennäköisyydellä siis kolmos GTIn olka-akseli pitäisi sopia, ainakin alustasarjat ovat kaikki täysin samoja eli tolppaan kyllä istuu.


Sopii kun käyttää kolmosesta kaikki etuakselipalkista ulos päin + raidetangot, kallistuksenvakaajan ja vetoakselit. Etupään eroavaisuuksista löytyy kuvia vaikkapa pajalle.com:n vanhoista projekteista.

Kolmosen leveämmässä taka-akselissa on pieniä eroja mm. jarruletkujen kiinnityksissä:

Mk2:

Kuva Kuva

Mk3:
Kuva Kuva

Kolmosen osilla raideleveys kasvaa.


Pulttaa kiinni - G60 osat saat kun hankit 4x100 olka-akselit mm.

- Golf III / Vento 2.0 tai (Golf III Variant myös 1.8 90hv)
- Passat 88-96

280mm G60 levyt vaikkapa Motonetistä.

Jarrusatulat kannakkeineen 280mm jarruisesta 92-95 Golf III GTI / VR6:sta... tai G60:sta tai S2 Audista jne.

Taka-akseli GT / GTI Kakkiksesta tai Corradosta. Napatapit ja satulat voi käyttää Kolmosesta jos eivät tule akselin mukana.

Pääsylinteriksi 22.2 millinen. Tehostin taisi 1.6:ssa olla pienempi, joten sen joutunet vaihtamaan 1.8 Kakkiksen osaan.

Myzie
-
Viestit: 34
Liittynyt: 30.9.2014 17:45

Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?

ViestiKirjoittaja Myzie » 16.11.2016 20:58

No nyt! Kiitos vastauksesta. Tuosta selvisi kaikki oleellinen mitä jarrujen osalta vaaditaan.

muska_25
-
Viestit: 154
Liittynyt: 3.12.2010 16:33

Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?

ViestiKirjoittaja muska_25 » 16.11.2016 21:50

Hei, jos kiinnostaa ja on tarvetta. niin nummelasta saa tulla hakemaan corradon taka-akselin, tosin ilman jarruja!

Myzie
-
Viestit: 34
Liittynyt: 30.9.2014 17:45

Re: Golf mk2 tekniikan vaihto mk3 golffista, onnistuuko?

ViestiKirjoittaja Myzie » 19.11.2016 11:13

muska, harkitaan. Pitkä on kyllä matka, alotetaan osien keräily etujarrujen osalta ja siirrytään siitä taaksepäin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: ThomasLof ja 51 vierailijaa