VAGit ja galvanointi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

VAGit ja galvanointi

ViestiKirjoittaja TurboJ » 11.3.2013 20:11

Ffp-foorumille olisi aika saada listaus siitä, mitkä VAG-konsernin autoista ovat koriltaan galvanoituja, ja missä määrin. Yleisestikin on erikoista, että tällaista laajempaa, helposti käsiksipäästävää tietoa ei ole tarjolla oikein minkään automerkin osalta.

Toki on selvää myös, että pelkkä galvanointi ei ole mikään oikotie onneen, mutta auttaahan se ruostumista vastaan kuitenkin erittäin paljon.

Kaikki Audit ovat ilmeisesti upotussinkittyjä vm. '87-> eteenpäin.
(sekä tietenkin eräissä malleissa on alumiinikori)

Volkkareista Golfit ja Borat/Jetat ovat ilmeisesti sinkittyjä neloskorimallista alkaen.
Passatit kuuleman mukaan 3A-korimallista alkaen (eli '94-> eteenpäin).
Corradot ovat ilmeisesti kaikki myös sinkittyjä?

Entä kaikki Seatit ja Skodat? Entä VW:n Polo/Ibiza/Fabia? Transporterit jne?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 30.3.2013 11:55

Kukaan ei ole ilmoittautunut tietämään asiasta mitään....?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.3.2013 12:08

Muistaakseni G3 on sinkitty ikkunoiden alareunaan, mutta oliko vasta 97 vuosimalleista lähtien?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 30.3.2013 17:45


Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 30.3.2013 18:27

Nää "ikkunaan asti sinkityt" on todellisuudessa jotain ihan muuta kuin ikkunaan asti sinkittyjä. Lähinnä muutama koripaneli sinkitty, osa yhdeltä, osa kahdelta puolelta.

Mk4 on sinkitty käsittääkseni kokonaan, ainakin yhdeltä puolelta?
Ainakin helmat, takakyljet, luukut ja katto on sinkitty ulkopuolelta koko alalataan (kun kiveniskuista alkaa nätisti maali irtoamaan, kun sinkki lähtee syöpymään...).

Tuossapa vielä kuva Corradon pintakäsittelystä (ko. otos on Corradon esitteestä vuoedelta 1988, samalla aukeamalla esitelty mm. pohjan vahakäsittelyt jne) -> KLIKS
Eli muutama paneli galvanoitu, konepelti molemmin puolin. Pintakäsittelyssä sitten sinkkifosfatoitu koko kori. Eli onhan se "sinkitty" kokonaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa