Passat 1.8l SYNCRO laatikko

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

Passat 1.8l SYNCRO laatikko

ViestiKirjoittaja OskuA » 11.3.2013 11:37

Onko kellään tietoa millaisia vääntö/tehomääriä kestää 1.8l Syncro Passatin laatikko?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.3.2013 14:30

Mikähän vuosimalli on kyseessä?

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 11.3.2013 15:35

Ikää ei ole tiedossa, kuten ei autoakaan vielä. Projektia funtsin. Manuaalivaihteisesta siis kyse, en tiedä onko noita edes automaattina.. Kysytään asia sitten näin, mikä 1997-2000 välillä kän laatikoista kestäisi parhaiten 1.8T 250-300hp koneen jatkeena?

Mielessä myös A4 b5 Turbo Quattron laatikko, se varmaan kestäisi kyllä, mutta miten se pasuunan oma loota? Olisi kohtuu positiivista jos selviäisi pelkällä koneen vaihdolla.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 11.3.2013 16:12

Samaa vaihteistotyyppiä on, riippumatta onko se samanikäinen VW vai Audi. 5vaihteinen on 01A tyyppiä ja 6vaihteinen 01E. 01A kestää tommoiset pikkutehot mainiosti.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 11.3.2013 23:13

Kiitos vastauksesta! Säästää Suunnattomasti vaivaa kun ei tarvi repiä lootaa ja kardaanihässäköitä pois.

Onko noissa 1.8 vapari syncroissa muuten jotain tasauspyörästön lukkoa takana valmiina? Vähän ohi aiheen mutta ei viitsi uutta topiccia pienestä kysymyksestä luoda..

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 12.3.2013 0:41

Ehkä nyt pitäisi kuitenkin tietää onko kyseessä poikittais- vai pitkittäiskoneinen Passat, voimansiirrothan ovat aivan erilaiset. 1.8 syncro kun voi viitata vuosimalleihin '88-'00, millä ajalla Passateja on tullut tehtaalta kovin monenlaisia.

Varhaisempi poikittaiskoneinen (35i ja 3A -mallisarjat) on tekniikaltaan yhtenevä kolmos-Golfin kanssa, kun taas uudempi pitkittäiskoneinen (3B ja 3BG -mallisarjat) on tekniikaltaan yhtenevä Audi A4:n kanssa. Audipohjainen voimansiirto kestää rajumpaakin virittämistä, Golf-pohjainen ei.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 12.3.2013 7:38

Ei ole Passatissa tasauspyörästön lukkoa. Audin puolella sellainen löytyy vielä B4:stä, mutta tosiaan B5:ssa se tippui pois.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 33 vierailijaa